بازدید 3052

درخواست دبیر کل اوپک از آمریکا برای همراهی با قرارداد کاهش تولید

روز سه شنبه محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، از تولیدکنندگان نفت شیل ایالات متحده آمریکا خواست که به کاهش عرضه جهانی نفت کمک کنند، و هشدار داد که ممکن است در جهت حفظ تعادل بازار در بلندمدت، اقدامات فوق العاده ای در سال آینده صورت گیرد.
کد خبر: ۷۳۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 10 October 2017
روز سه شنبه محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، از تولیدکنندگان نفت شیل ایالات متحده آمریکا خواست که به کاهش عرضه جهانی نفت کمک کنند، و  هشدار داد که ممکن است در جهت حفظ تعادل بازار در بلندمدت، اقدامات فوق العاده ای در سال آینده صورت گیرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، بارکیندو گفت:"ما از دوستانمان در حوضه های نفت شیل واقع در آمریکای شمالی می خواهیم تا به عنوان یکی از مهم ترین درس هایی که از چرخه ی منحصربفرد عرضه ی کنونی یاد گرفته ایم، این مسئولیت مشترک را با تمام جدیتی که لازم است برعهده بگیرند."

درخواست دبیر کل اوپک از آمریکا برای همراهی با قرارداد کاهش تولید

بیانیه ی سازمان کشورهای صادر کننده نفت در جریان سخنرانی ای در گردهمایی انرژی هند، ارائه شد. این گردهمایی توسط CERAWeek در دهلی نو برگزار شده است.

محمد بارکیندو، با اشاره به تصویر سیر قیمت نفت که در اواخر سال گذشته منجر به پذیرش قرارداد کاهش تولید اوپک شد، گفت: "در حال حاضر ما (کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان مستقل به جز ایالات متحده آمریکا) هر دو موافقت کرده ایم که مسئولیت مشترکی در حفظ ثبات بازار نفت برعهده داریم، زیرا آنها نیز از کاهش قیمت متاثر می شوند."

دبیر کل اوپک، روز دوشنبه نیز به خبرگزاری رویترز گفت: "شواهد آشکاری وجودی دارد که نشان می دهد بازار در حال متعادل شدن است."

او گفت: "روند کاهش جهانی، هم در میادین واقع در خشکی و هم در میادین دریایی همچنان ادامه دارد. تحولات مثبت ماههای اخیر نشان داده است که نه تنها روند ایجاد تعادل سرعت یافته، بلکه میزان وسیعی از مخازن نفت در همه ی مناطق کاهش داشته است."

در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند.

این در حالی ست که از ابتدای امسال، میزان تولید نفت آمریکا ۱۰ درصد افزایش داشته و به ۹.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. این امر موجب شده است که تلاش اوپک برای افزایش قیمت ها آن طور که باید ثمر ندهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی