بازدید 37285
حاشیه ای بر ماجرای قتل ملیکای هشت ساله؛

گرایش نوجوانان به مواد مخدر کم بود، جنایت هم به آن اضافه شد!

در دورانی که گرایش روزافزون کودکان و نوجوانان کشور به مواد مخدر و آسیب های برآمده از آن به یکی از مهم ترین دغدغه های مسئولان و صاحب نظران تبدیل شده است، خبرهای ناخوشایندی از افزایش جرم و جنایت در بین نوجوانان کشور شنیده می شود. مثل ماجرای قتل ملیکای هشت ساله که گفته می شود، قاتلش یک نوجوان چهارده است.
کد خبر: ۷۳۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 01 October 2017
گرایش نوجوانان به مواد مخدر کم بود، جنایت هم به آن اضافه شد!   در دورانی که گرایش روزافزون کودکان و نوجوانان کشور به مواد مخدر و آسیب های برآمده از آن به یکی از مهم ترین دغدغه های مسئولان و صاحب نظران تبدیل شده است، خبرهای ناخوشایندی از افزایش جرم و جنایت در بین نوجوانان کشور شنیده می شود. مثل ماجرای قتل ملیکای هشت ساله که گفته می شود، قاتلش یک نوجوان چهارده است.

به گزارش «تابناک»؛ تنها پس از گذشت 72 ساعت از کشف جسد ملیکا، دختر هشت ساله اهل شهرستان هفتگل استان خوزستان، مأموران پلیس آگاهی این استان، قاتل این دختربچه جانباخته را شناسایی و دستگیر کردند؛ قاتلی کم سن و سال که باور ارتکاب به چنین جرم وحشتناکی از سوی او برای افکار عمومی سخت و دشوار است.

قربانی این جنایت هولناک، دختربچه هشت ساله ای به نام ملیکاست که به دلیل جدایی پدر و مادر، نزد پدربزرگ و مادربزرگ مادری زندگی می کرد و چهارشنبه هفته گذشته برای بازی با دوستانش به کوچه رفت و دیگر به خانه بازنگشت.

پدر بزرگ و مادربزرگ ملیکا وقتی متوجه تأخیر غیر معمول او شدند، سراغ او را از هم بازی هایش گرفتند، اما کسی از او اطلاعی نداشت و در نهایت مشخص شد که در خرابه ای در 100 متری خانه پدربزرگ دفن شده است.

پلیس آگاهی پس از کشف جسد این دختر هشت ساله، تحقیقات را برای یافتن قاتل آغاز و در کمتر از 72 ساعت قاتل را شناسایی کرد؛ قاتلی که بر خلاف بسیاری از قتل های مشابه کم سن و سال است و چهارده سال بیشتر ندارد.

اسحاق مرادی، فرماندار هفتکل در این باره گفت: قاتل ملیکای هشت ساله یک پسر نوجوان چهارده ساله است که به قتل اعتراف و انگیزه خود را تأثیرپذیری از فضای مجازی عنوان کرده است.

فرماندار هفتکل افزود: پرونده تحت بررسی های بیشتر قرار دارد، ولی از همه خانواده ها تقاضا داریم تا نسبت به مدیریت استفاده فرزندان کم سن و سال خود از فضای مجازی دقت بیشتری داشته باشند که با چنین وقایع هولناکی روبه  رو نباشیم.

سردار حیدر عباس زاده، فرمانده انتظامی استان خورستان در رابطه با انگیزه قاتل نوجوان از این قتل گفت: قاتل که نوجوانی چهارده ساله است با انگیز سرقت طلاجات دختربچه، او را به ساختمان نیمه‌کاره‌ای برده و پس از سرقت گوشواره‌ها، وی را خفه می‌ کند.

وی با اشاره به اینکه قاتل برای از بین بردن رد جرمش جسد دختربچه را دفن کرده است، افزود: گوشواره دختربچه نزد متهم کشف شد.

فرمانده انتظامی خورستان استان عنوان کرد: متهم در تحقیقات پلیس انگیزه خود را سرقت گوشواره عنوان کرد.

وقوع این قتل هولناک آن هم به دست یک نوجوان چهارده ساله، زنگ هشدار دیگری است که نشان می دهد آسیب های اجتماعی و پیامدهای ویرانگر آن تا چه سطح خطرناکی رشد کرده و جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است.

این نخستین جنایت هولناک یک نوجوان نیست و فروردین ماه سال گذشته نیز «امیرحسین» نوجوان شانزده ساله ورامینی دختربچه ای به نام «ستایش» را به قتل رساند و جسد او را با اسید سوزاند؛ جنایتی که با واکنش های فراوانی در فضای مجازی و رسانه ای رو به رو شد.

در دورانی که عمده نگرانی مردم و مسئولان از آسیب های اجتماعی متوجه نوجوانان، گرایش آنها به مواد مخدر و اعتیاد آنها به فضای مجازی است، حالا باید این گروه سنی را به افراد مستعد در ارتکاب به جنایت نیز اضافه کرد؛ نوجوانانی که در شرایط عادی و منطقی باید در دوران آموزش، مهارت آموزی و بازی های کودکانه باشند.

بدون شک مهم ترین موضوع که در مورد چرایی ارتکاب نوجوانان به چنین جنایت هایی می توان ذکر کرد، حضور آنها در فضای مجازی و تأثیرپذیری بیش از حد از این فضاست.

قاتل ملیکای هشت سال به مانند قاتل ستایش، انگیزه و علت اقدام خود برای سرقت طلاهای دختربچه مقتول را تأثیرپذیری از فضای مجازی ذکر کرد؛ اتفاقی که «امیرحسین» قاتل ستایش نیز در اعترافات خود به آن اشاره کرد و افزود: روز حادثه در یک کانال غیر اخلاقی چند فیلم دید و نیاز جنسی بر او غالب شده بود.

موضوع مهم دیگر نقش آموزش و پرورش در تربیت صحیح کودکان و نوجوانان کشور است. اینکه شخصیت و طرز فکر آنها را رصد کند و از انحراف های احتمالی آنها را بر حذر بدارد؛ موضوع مهمی که گویا وزارت آموزش و پرورش در عمل به آن موفق نیست.

مسأله دیگر نقش والدین در تربیت فرزندانشان و رصد احوال آنها به صورت مستمر است. اینکه یک نوجوان با تأثیرپذیری از فضای مجازی جنایت می کند و به خود اجازه می دهد جان یک انسان دیگر را بگیرد، هم نشان می دهد، والدین در تربیت صحیح فرزندشان و نحوه حضور او در جامعه کوتاهی کرده اند و هم ثابت می کند آنها نحوه درست استفاده از فضای مجازی را به فرزند خود آموزش نداده اند.

عباس تدین، حقوقدان و استاد دانشگاه در همین باره و در رابطه با علل کاهش سن بزهکاری در کشور معتقد است: از منظر جرم‌شناسی، علل و عوامل مختلفی می‌تواند توجیه‌گر جرم باشد. حال درمورد این‌که چرا افراد با سن کم (اطفال و نوجوانان) به سمت ارتکاب به جرم گرایش پیدا می‌کنند، نقش برخی عوامل پررنگ به ‌نظر می‌رسد که مهم‌ترین عوامل را می‌توانیم در چند مورد خلاصه کنیم؛ مورد نخست، بحث تحولات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است که تحت‌تأثیر کشورهای غربی و اروپایی رخ داده و متأسفانه باعث تحمیل و دیکته‌ شدن یکسری باورها،، ارزش‌ها و هنجارهای مورد پذیرش این جوامع به کشور ما شده است؛ بنابراین، تحت‌تأثیر این هجمه‌های فرهنگی، ارزش‌ها و باورهای جدیدی برای جوانان ما ارزش محسوب شده که آنها برای رسیدن به این ارزش یا هنجار جدید، ممکن است به سمت ارتکاب به جرم بروند.

اکنون و بر اساس آنچه آمد، این هشدار جدی و خطرناک را باید به مسئولان و جامعه انتقال داد که تحت تأثیر تغییرات اجتناب ناپذیری که در سبک زندگی ها رخ داده و بی توجهی بیش از حد والدین و متولیان آموزش و پرورش از حال و روز کودکان و نوجوانان، دامنه سنی ارتکاب به جرم و جنایت کاهش یافته است.

در شرایطی که تا دیروز مهم ترین نگرانی از آسیب های اجتماعی متوجه نوجوانان، گرایش روزافزون آنها به مواد مخدر بود، حالا باید توانمندی آنها در ارتکاب به جنایت نیز به نگرانی ها افزوده شود؛ تحولی نگران کننده که در صورت عدم اقدام قابل توجه خبرهای تلخش ادامه خواهد داشت.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۷۵
چرا تو فضای مجازی تحت تاثیر قتل و جنایت قرار گرفته؟خب چرا از مجازات جنایت کاران که نمونه اش همین قاتل اتنا بود که جند وقت پیش اعدام شد تاثیر نپزیرفته؟
علت های دیگه داره ولی زود فضای مجازی رو اعلام میکنن تا بعدا محدودیت اعمال کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
وقتی میگین ما باید آزاد باشیم
آزادی آزادی همین میشه
اگه مثل اول انقلاب دستورات اسلام اجرا کنیم و زنان در خانه مدیریت خانواده داشته باشن و
توی شرکتا و ادارات دولتی و بانک ها منشی مردان هوس باز نباشن
همه اینا درست میشه
نه در بین خانواده ی نوجوانان قاتل نظارتی هست و نه در بین خانواده ی کودکان مقتول

همه سرشون توی گوشیه و دنبال اخبار حوادث میگردن در صورتیکه خطر بیخ گوش خودشونه
بدون شک مهم ترین موضوع که در مورد چرایی ارتکاب نوجوانان به چنین جنایت هایی می توان ذکر کرد، حضور آنها در فضای مجازی و تأثیرپذیری بیش از حد از این فضاست!!!!!!!
بدون شک چنین اتفاقاتی به طور مستقیم به کم کاری سیستمهای کشوری در از بین بردن فقر و ارتقاء سطح فرهنگ و توزیع صحیح منابع در نقاط مختلف کشور است. نه آنچه در این گزارش آمده است.
این اتفاق در جایی رخ داده که کمترین بهره از فضای مجازی را برده و کمترین سطح دسترسی در آن وجود داشته (اگر وجود داشته باشد).
اگر قاتل ستایش و بقیه را در ملاعام دار بزنید درس عبرتی برا بقیه میشه... این پسر هم قوه قضاییه باید در اسرع وقت پرونده را سرانجام برسونه و در ملاعام دار بزنه تصویرشم در سیمای ملی پخش کنن تا بقیه فکر همچین غلطی نکننند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
موضع باش ندزدنت ببرن آمریکا اون مغز کارشناس تو هر جایی پیدا نمی‌شه
به نظر می رسد قص و هدف این است جا معه را بصوری در آورند که در حقیقت در‌آورده اند که انسان های صالح را نا امید سازند و این تسلسل همین طور ادامه پیدا کند. لعنت خدا بر بوجود آورندگان چنین وضعی. انسانهای اندیشمند یا مجبورند سکوت کنند و یا ترک وطن و این خواست بوجود آورندگان این جامعه می باشد.
سند2030اموزش خوبی برای کودکان و نوجوانان بود اما آن را حذف کردند
همچون می گی انگار باعث و بانیش منم. خوب زیر سر شما ها هست دیگه.
کی بیدار می شویم!!
افراد متنفذی که پول و مادیات را به کعبه آمال مردم ایران تبدیل کردند ، کلاهشان را بالاتر بگذارند
چه کسانی مقصر هستند که جامعه باین صورت درامده است نقصر رابیابید
پاسخ ها
حسيني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
با سلام خدمت دوست عزيز : اگر قصاص ها بسرعت انجام شود اين اتفاقات نمي افتد مثلا قاتل ستايش ، قاتل بنيتا ، قاتل طلبه آمر به معروف هنوز زنده اند يا بخشيده شده اند
سلام. اما نکته عجیب اینکه در اوایل ماه محرم الحرام اتفاق افتاده، ماه عزاداری و سوگواری، متاسفانه جوانان ما را چه می شود؟
از بین 80 میلیون نفر دوتا نوجوون جنایت کردن ! مطمئن باش قبلنا بیشتر از الان بود که کمتر نبود. سهراب پسر رستم چهارده ساله بود کلی آدم کشته بود فرمانده شده بود. اون موقع که نمی تونی بگی فضای مجازی بود.
ماشالله کشور هر روز داره آبادترو مترقي‌تر ميشه
"وقوع این قتل هولناک آن هم به دست یک نوجوان 14 ساله، زنگ هشدار دیگری است که نشان می دهد آسیب های اجتماعی و پیامدهای ویرانگر آن تا چه سطح خطرناکی رشد کرده و جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است."
واقعا توی یه مملکت 80-70 ملیونی وقوع دو مورد اینچینی ، آنهم با اختلاف چند سال ، جامعه رو به " سطح خطرناکی " رسونده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! بخدا برای همینه که انقدر غمگینیم... برای اینکه از کاه کوه میسازیم. برای اینکه رسانه هامون، فیلم سازانمون و ... حاضرن فقط فقط برای فروش بیشتر تا جای ممکن یه اتفاق بد رو به صورت یه فاجعه ملی نشون بدن... کاملا مشخصه که نویسنده این مقاله به هیچ عنوانی مسئله رو کارشناسی نکرده و فقط از جملات کلیشه ای استفاده کرده تا به مقاله اش آب و تاب بده....
شما با قانونهای مسخره اموزش و پرورش را به این روز انداخته اید
معلم و مدیر حق ندارد به دانش اموز در هیچ موردی برخورد کند
این اولشه اوضاع خیلی بدتر خواهد شد
نتیجه اقدامات بد قانونگذار و اسناد بالادستی است
بیشتر نگاه کنی قتلا بیشتر تو خاشیه شهراس پس با توجه به برنامه ریزی تو این مملکت وعدم تقسیم امکانات به درستی تو مملکت حاشیه نشینی زیاد شده تو حاشیم اتفاق زیاد میفته این قتلاس که رسانه ای میشه هزار جرم جنایت دیگه میشه کسی نمیگه
تو کدام کانال تلگرام مثلا گفته شده گوشواره دختر رو بدزدید و اون رو خفه کنید و جسدش رو دفن کنید؟!
آره مشکل فضایی مجازی!!! بیجه وخفاش شب و ... واسه فضای مجازی بود نه واسه وضیعت بحرانی جامعه به لحاظ فرهنگی!!! تنها کاری که مسولان ما خوب بلدن درست کردن سرپوش تو کمترین زمان ممکنه!!! شما اتفاق رو الان بده 3دقیقه بعد سر پوششو تحویل بگیر!!!
2030
واقعا سوال اینه که تو مدرسه چی به امثال اینها یاد میدن.ما اجازه نداشتیم حتی جوراب سفید بپوشیم این چجور نظام اموزشیه که اجازه میده محصلین موبایل همرا خودشون ببرن مدرسه یا موهاشون بلند باشه یا موهاشون رنگ شده باشه دختر خانومها هم که ابروهاشون اصلاح شدست دگ مدرسه معنای واقعی خودشو با سالن ارایش عوض کرده.مساله از کانون خانواده شکل میگیره و به جامعه نشت میکنه.باید دید تو خانواده هاشون چقدر بی مسوولیتی هست وگرنه فضای مجازی فقط مختص ایران نیست همه جای دنیا هست ولی شکل مسوولیت پذیری پدرها و مادرها کم شده.پدر و مادر اصلا فرزندانشونو رها کردن چه دختر چه پسر مثل علف تا خود به خود رشد کنن بدون اینکه به نحوه رفتار و اعمال فرزند نظارت کنن.معلوم نیست تو خونه هاشون چه خبره که ازش قاتلین مخوف تولید میشه.
ما آنقدر سالها با شعار خواستیم مسائل اجتماعی را حل کنیم که فرصت پذیرش بحرانهای اجتماعی را به خود ندادیم اثرات تخریبی گسل های اجتماعی از گسل های زمین شناختی بیشتر است چرا با شجاعت مسئولین نمی گویندکه برای اداره امور اجتماعی برنامه ای ندارن . تابناک امیدوارم پخش کنی
برنامه های پرورشی مدارس مال دهه۳۰ سال پیش است و هیچ جذابیتی برای دانش آموزان ندارد فقط هزینه بی خود است .
جای خالی روانشناسی و جامعه شناسی در مدارس احساس می شود
نا امنی مطلق. متاسفانه دیگر پلیس توانایی ایجاد امنیت را ندارد. نیازی به داعش نیست. مردم خودشان دارند جنایت می کنند. آدمکشی برای گوشواره؟؟؟؟
يه زمان گردن ماهواره ميندازين يه زمان گردن اينترنت
من چندساله كه از نوجوان ها خيلي بيشتر از بزرگسالها ميترسم. ميدونستم كه همه شون دارن تبديل به يك بمب ساعتي ميشن. خونواده ها هم به امان خدا ولشون كردن
مگر فقط فضای مجازی در ایران وجود داره؟
چرا در کشورهای تولید کننده؟ فضای مجازی اینگونه اتفاقات رخ نمیدهد ؟
جامعه ای که کتاب نمی خوانند باید تمام تاریخ را تجربه کنند.
اگر والدین قاتل سالی یک کتاب میخوندن و همچنین معلم های مدرسه و در اخر خود نوجوان این اتفاقات نمیافتاد.
اگر هر فرد ایرانی سالی یک کتاب بخونند فرهنگ جامعه بالا میره و چنین اتفاقهای هولناکی که والدین بچه مقصرن پیش نمیامد...
وقتی کتابفروشی هامون ورشکست بشن و در عوض فروشگاههای فروش موبایل و ... روبه روز ثروتمندتر میشن ...
من خودم یادمه معلم های مدرسه مون به قدری بیسواد بودن که اصلا بلد نبودن درس زندگی بدن.
اقای به اصطلاح کارشناس فقر اقتصادی دلیل اصلی این قتل بود.اقای فرماندار ومسولین ازاین به بعد بهانه ی خوبی برا فرار ازکم کاری واشتباه کاریه خودتون پیدا کردین.
قوانين در كشور خيلى قديمى وبروز نيستن اين نوجوان وامثال اين شايد پدر ويا مادرى در زندان داشته باشد عقده ها اينجورى خالى وتخليه ميشه از نظر اين افراد وقتى پدرى براى چك به زندان ميره وآبروى خودش وخانوادهش ميره اين بچه ها به شكلى ميخوان تخليه روانى بشن كه متاسفانه اين موارد روى ميدهد سرقتها هم ميتواند انگيزه اى از اين عوامل باشد قوانين مرتب بايد به روز ودر خور شرايط جامعه باشه. نه اينكه ١ سال طول بكشه ١ طرح كارشناسى بشه ١ سال مجلس بمونه ١ سال هم زمان ببره ابلاغ بشه!!!!
بد بختی ما یکش همین است، جرم اتفاق افتاده تحلیل علل جرم را یک حقوق دان می دهد و پاسخش را از منظر جامعه شناسی ارائه میکند.
شما خودتون به عنوان نویسنده یکبار ببنید متن خودتون را
پرونده قاتل ستایش هنوز بازه و قاتل هم به ریش ملت میخندد
قاتلا میدونن که وقتی زنی(دختری) رو بکشی اعدام نمیشن
خصوصا اگه قاتل بچه 18- هم باشه
وقتی خود والدین تربیت درست و حسابی ندارند از بچه چه توقعی میرود . مادر از صبح تا شب فکر عمل بینی و بوتاکس و آرایش ، پدر هم از مادر بدتر . وقتی مرد ها ابرو بر میدارند و بینی عمل می کنند و به هر قیمتی که شده یک ماشین شاسی بلند تهیه می کنند که خانم های بیشتری را در خیابان به خود جلب کنند ، باید فاتحه آن جامعه را خواند . سرگرمی مردم ما شده رسیدگی به وضعیت ظاهری . در نهایت فقر آنچنان خود را بزک می کنند که نگو و نپرس . با این وصع مگر وقتی هم برای رسیدگی به اخلاقیات می ماند ؟! مردم ما روزی چند دقیقه مطالعه می کنند ؟ سیمای ما روزی چند ساعت از برنامه هایش را به سوژه های جذاب اخلاقی اختصاص می دهد ؟ اصلاً در حال حاضر برای مسئولین و بزرگان پرورش اخلاقی مردم در چه درجه از اهمیت قرار دارد ؟
تربیت ایرانی اسلامی
لطفا بگید کدوم مسوول نگران نوجوان و جوان این مملکته؟؟و دغدغه ی اونها رو داره؛و یا کدوم نهاده که داره برای تربیت صحیح نسل اینده برنامه ریزی میکنه؟
بسمه تعالی
نه اینکه همه چیزمون رو حساب و کتابه و درست و درمونه ، اینم بهش اضافعه شد. کشور پراز معضلات ریز و درشت شده و از همه بدتر بی خیالی یا بی مسئولیتی مسئولینه که خودش بزرگترین درد هستش.
راستی چین با رشد اقتصادی ۱۲ درصد در پی رسیدن به رشد اقتصادی ۱۵ درصد تا سال ۲۰۲۹ هستش، گفتم شماها هم عقب نمونید
متاسفانه نرخ جنایات فوق خشن در خوزستان و خراسان رضوی در حد تگزاس شده
در جامعه ای که خشونت وپرخاشگری ارزش است نتیجه همین است
خانواده بی بند و بار فرزندان بی بند و بارتر تحویل جامعه می دهند.
اینکه مسولین مدام گناه رفتارهای خشن و غریب جوانان را به گردن ماهواره و فضای اینترنت میاندازند، غذر بدتر از گناه است. اگر واقعا مشکل اینتدنت باشد که وضعیت جوانان کشورهای غربی باید صد برابر بدتر از ما باشد. درست مانند همان افرادیست که گناه انحراف خود را به گردن رفیق ناباب میاندازند. پس وظیفه ما بعنوان پدرو مادر چیست؟ دولت ها که زمینه های فساد اقتصادی و فقر جامعه و نتیجتا سقوط ارزشهای اخلاقی را موحب میشوند هیچ تقشی و تقصیری در این گنراهی ها البته ندارند.
احسنت به پدرومادرهایی که تنها هنرشون تولید مثله و احترامشون واجبه وهیچ مسئولیتی ندارندچون خیلی کار بزرگی کردند ویه بچه به دنیا اوردن خسسسسسسسسسسسسته شدن
بی مسوولیتی
مسئولین خوابند.
با دنده سنگین حرکت کنید!!!
قاتل اگر ایرانی باشه اشکال در اجتماع و نوع زندگی هست و باید فرهنگ سازی بشه و مشکلات رو حل کرد
ولی اگر افغانی باشه ، اینها بی معنیه .
قاتل چون افغانی هست قاتل هست .
واقعا فکر می کنید مهم ترین موضوع که در مورد چرایی ارتکاب نوجوانان به چنین جنایت هایی می توان ذکر کرد، حضور آنها در فضای مجازی و تأثیرپذیری بیش از حد از این فضاست؟؟عواملی نظیر فشار های اجتماعی و کمبود و نبود تفریحاتی که در سایر کشور های اسلامی برای نوجوانان و جوانان وجود دارد، کمرنگ شدن نقش اموزش و پرورش توسط دستگاهها/ سازمانهای رسمی، و فقر گسترده اجتماعی ناشی از فساد همه جانبه و سو مدیریت ها در جامعه را در این ارتباط نمی توان نادیده گرفت.
هر دم از این باغ بری می رسد.
پرونده ستایش قریشی را در چندین سایت پیگیری کردم . قاتل با طرح نقشه قبلی اقدام به کشتن بچه در اشپز خانه کرده و جسد را در باکس اکو انداخته و با اسید سوزانده بود .
در‌کدام شبکه مجازی اقدام به اموزش قتل و جنایت میکنند ؟ کدام شبکه مجازی توصیه به تجاوز به کودک خردسال میکند ؟ فیلم‌های مستهجن امروزه در دسترس همه هستند اما تنها افراد جانی به این بهانه جنایت میکنند .
از دید من تحلیلتان در این مورد نادرست است .
الان وقتی اینستاگرام میرید میبینید این بچه های کوچک برای خودشان چه شهرتی دست وپا کرده اند ، دختر 12 ساله ای که همش از سووونتافه و دوست پسرش میگه و دختر بچه دیگری به نام م که هر چند روز با یک نفر جدید ازدواج میکند و خیلی موارد دیگر

داریم کجا میریم خدا میدونه
عمل مشترک بین تمام جنایت های ذکر شده: فقر.
با توجه به نقش کم رنگ حضور والدین بخصوص پدر در خانه به علت گرفتاریهای اقتصادی و اجبار به کار بیش از اندازه ، معلوم است کنترل فرزندان از دست میرود.چیزی بنام دورهمی در منزل نیست.ترس از پدر نیست و بجای آن دوستان هفت رنگ و فضای مجازی مسموم و نبود سرگرمی های سالم .
مشکل خیلی از مسایل اقتصاد ضعیف و پی آمدهای بعد از این است
اين بحران عوامل چندگانه و چند لايه اي باعث آن مي شود اگر از بازي هاي خشن كامپيوتري بگذريم، يكي از عوامل ترغيب كننده جنايت در نوجوانان فرهنگ فيمنستي و فرزندسالاري است
در واقع فرزندسالاري از عوارض فرهنگ فيمنستي است كه موجب مي شود فرزنداني تربيت شوند كه نسبت به تمام قواعد جامعه سركش باشند اين روحيه از ايجاد راحتي مفرط و گوش كردن به فرامين كودك بدونه هيچگونه منطقي شكل مي گيرد.اين امر موجب مي شود كودك به صورت شرطي هيچ كنترلي بر روي خشم وهوس خود نداشته باشد .مطمئن باشيد چندي ديگر خبر از تجاوز اين كودكان به محارم خود خواهيد شنيد زيرا انها هيچ سدي در مقابل هوا و خواست هاي خود را بر نمي تابند. فرهنگ فمينستي خود از عوارض يا در واقع پيامد هاي فرهنگ پست مدرنيست مي باشد
غرب عوارض ناشی از تحولات تکنولوژیکی و ارتباطات مجازی را بدرستی رصد کرد و برای آن برنامه ها و فرهنگسازیهای مناسب رو تدارک دید. ولی متاسفانه یک سند با ارزش و مترقی بنام ۲۰۳۰ بعنوان دوای کوچکی مرهمی باشد بر درد بی درمان بی فرهنگی امروز ما . که لا اقل نسلهای آتی مثل پدرانشان انسانهای آنرمال و درب و داغون و بی هویت و بی فرهنگ بار نیایند و درک و تعریف درستی از حقوق اولیه انسانی خود داشته باشند
به نظر نمی آیدکه علت عمده فضای مجازی باشد چون این فضای مجاز ی همه جای دنیا هست خیلی هم آزادتر هست مشکل جای دیگری است مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراوان که باعث می شود پدر و مادرها در نگهداری و توجه به بچه ناکارآمد شوند در بیشتر این جنایتها دیده می شود که مثلا پدر و مادرهایی به هر دلیل مثلا جدایی, کودک خردسال خود را در کوچه و خیابان رها می کنند بدون محافظت و همچنین پدر و مادرهایی که توان مراقبت از پسرهای نوجوان خود را ندارند
الان ربط این موضوع به فضای مجازی چی بود؟!
ﺑﺠﺎﻱ اﻳﻨﻛﻪ ﻭﺭﺯﺷﮕﺎﻩ و ﺟﺎﻱ ﻭﺭﺯﺵ ﺑﺮاﻱ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎﻥ ﺑﺳﺎﺯﻳﻢ ك ﺗﻤﺎﻡ ﻭﻗﺘﺸﻮﻧﻮ ﭘﺮﻛﻨﻪ, ﻓﻘﻄ ﺭﻓﺘﻳﻢ ﺗﻬﺮاﻥ ﺑﺮاﻱ ﺟﻴﺒﻤﻮﻥ ﻣﺎﻝ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ
بی توجهی بیش از حد والدین و متولیان آموزش و پرورش از حال و روز کودکان و نوجوانان !
ظهرالفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس
فساد در خشکی و دریا ظاهر شد بواسطه آنچه مردم با دستان خود انجام دادند.

باید به خود آییم و توبه کنیم و گرنه بدبختی روزافزون خواهد بود.... این سنت الهیه و طبیعی
انگیزه خود را تأثیرپذیری از فضای مجازی عنوان کرده است. این حرف فقط برای سرباز زدن مسئولین از مسئولیتشان است.
اینقدر که وقت برای عزاداری محرم گذاشتیم آگه برای ساختن اقتصاد و فرهنگ مردم میذاشتیم حتما همه چیز درست میشد
اگر این فضای مجازی نبود چه کسی رو می خواستیم مقصر بدونیم
فاجعه خیلی عمیق تر از اینهاست که با آوردن فضای مجازی وسط بخواهیم ماست مالی کنیم.
دهه هفتادی دیوانه
پس این همه سخنرانی و منبر و موعظه کار نکرد؟
تقصیره معلمش بوده!!!!!!!!
پدر و مادرها، صدا و سیما، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با همفکری و همکاری هم وظایف خود را انجام دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
تکبیر
من نمیدونم دنیای مجازی چی داره که میگن از اونها تاثیر گرفتیم؟؟ من خودم 12 ساله بطور حرفه ای در دنیای مجازی هستم ولی جز آگاهی بیشتر ( و البته درامد بخاطر کارم) چیز دیگری از دنیای مجازی نداشتم ... مدیریت و فرهنگ غلط را گردن دنیای مجازی که میلیاردها انسان در حال حاضر ازش استفاده میکنند نندازید....
معلوم نیست تا کی باید برای سیاست بازی فضای مجازی باز باشه کاش فرزند یکی از مدیران سط یک کشور دچار مشکل میشد تا یک کم بیشتر فکر کنند و 80 میلیون را قربانی افکار غلط خود نکنند
این وضع از زلزله و سیل میتونه بدتر باشه.
مسئولین و مردم غافل شدند. بی توجهی به مسایل اخلاقی جامعه تا کی؟خدایا تو رحم کن.
ایکاش کمی همت برای فیلتر نمودن ورود مواد مخدر به داخل کشور بعمل می آمد
وقتی خانواده ها از هم میپاشن یا شرایط خوبی در خانواده ها حکم فرما نیست و دیگه اثری از تقید به مذهب و حیا او احترام تو خانواده ها نیست توقعی هم نمیشه داشت اتفاقی غیر از این بیفته- بله چون از خدا دوری گرفتاریم یه روزی اروپا و امریکا رو به تمسخر میگرفتیم که بچه هاشون چه کارهایی میکنن حالا چه بخوایم چه نخوایم خودمون تبدیل به اونها شدیم دیگه مسجدی رو نمیشه پیدا کرد که پر از جمعیت باشه یا نسل نوجوان و کودک داخل مسجد باشه همش شدن پیرمردهایی که کاری هم دیگه از دستشون بر نمیاد که هیچ گاهی مانع حضور بچه ها هم میشن که مسجد مگه جای بچه بازیه!!!! و کلی مشائل دیگه.......... در کل از چی بگم چیا بگم دردمو به کیا بگم همه جای کارهای ما مردم مشکل داره خدا خودش رحم کنه و منجی عالم بشریت رو سریعتر برسونه
اللهم عجل لولیک الفرج
در زمینه فرهنگ برای بچه ها کم کار شده
بی خود تقصیر را به گردن فضای مجازی نیاندازید
خانواده و آموزش و پرورش و سیستم مشاوره دائم بچه های متوقع و بی مسئولیت بار میارن. خانواده فقط حمایت می کنه. مدرسه فقط درزآمد میخاد و سیستم مشاوره که فرزندسالاری رو طرح کرده. چی میخواهید از این نسل بی مسئولیت نازپرورده. بچه های فقرا هم کار رو عار می دونن. کارکودکان معضله یا جنایت کودکان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من در آمریکا زندگی میکنم آنقدر که بچه ها در ایران توسط والدین آزادی از نوع بد دارند اینجا ندارند دانش آموزان در آمریکا معمولا یک لب تاپ دارند که از مدرسه می گیرند و طوری تنظیم شده که وبسایتهای مناسب سن کودکان را باز می کند. در اینجا موبایل هم برای کودکان را والدین می توانند از شرکت ارائه دهنده سیم کارت بخواهند که اینترنتش را مناسب برای کودک تنظیم کند. خواهشا تابناک نظرم را نمایش بده داریم به خیر سرمان با هموطنان تبادل فکر و اطلاعات می کنیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست