بازدید 33978
۱

افزایش مهاجرت جوانان آذری به ترکیه

کد خبر: ۷۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۷ 17 November 2009
در حالي که دولت ادعا مي کند استفاده از نخبگان را در دستور کار دارد یک سايت حامي دولت به زمينه مناسب براي فرار مغزها اعتراف کرد.

تبليغات گسترده گروه‌هاي پانتركيسم باعث شده كه جوانان استان‌هاي آذري زبان براي ادامه تحصيل به كشور تركيه عزيمت كنند.

به گزارش " پرچم " در پي تبليغات گسترده گروه‌هاي پانتركيسم و برخي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي وابسته در جهت ترغيب و تشويق جوانان آذري زبان كشور به ادامه تحصيل در دانشگاه‌هاي كشور تركيه، اخيراً عزيمت جوانان از استان‌هاي آذري زبان به كشور تركيه به منظور تحصيل در دانشگاه‌هاي آن كشور افزايش چشمگيري داشته است.

اين در حالي است كه برخي از دانشگاه‌هاي كشور تركيه در اقدامي هماهنگ با ارائه برخي خدمات ويژه از جمله تخفيف در اخذ شهريه تحصيلي اقدام به جذب جوانان آذري زبان ايران مي‌كنند.

گفتني است در راستاي تبليغات براي جذب جوانان آذري زبان، شبكه‌هاي ماهواره‌اي وابسته به جريانات قوم‌گرا از جمله GONAZ TV (گوناز تي‌وي) در جهت اغفال و ترغيب جوانان براي عزيمت به كشور تركيه تحت عنوان ادامه تحصيل نقش بسزايي داشته‌اند.

بسیاری از مهاجران جوان ایرانی که برای تحصیل به این کشور رفته اند در مشاغل حساس فنی و تحقیقاتی ترکیه مشغول به کار شده اند که به نظر می رسد باید اقدامی سریع برای جلوگیری از مهاجرات نخبگان ایرانی به کشورهای همسایه انجام داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱
هم ميترسيد كه جوااانان به كشورهاي ديگه مهاجرت نكنند و هم امكانات درون كشور خواسته هاي اونها رو برآورده نميكنه .
شماها اگر خودتون در راس امور نبوديد مثل همينها به اين كشور و اون كشور ميرفتيد.
شهریه دانشگاههای ترکیه به هیچ عنوان قابل قیاس با دانشگاه ازاد ایران نیست به طوریکه شهریه یک ترم در مقطع دکتری کمتر از 000/150 تومان می باشد این در حالیست که از نظر کیفیت و رتبه بندی علمی دانشگاههای ترکیه در جهان اسم و رسم داشته و در مراتب بالاتری رتبه بندی می شوند در حالیکه بهترین دانشگاه ایران نیز در رتبه بندی جهانی جایگاهی ندارد تا چه رسد به دانشگاه آزاد فلان ... .
چه اغفالی برادر من؟ فرهنگی مشابه فرهنگ ایرانی, تخفیف ویژه برای ترکها ,شهریه ای به مراتب کمتر از دانشگاه ازاد,اعتبار جهانی مدرک اخذ شده, نبود تبعیض از نظر فراهم اوردن امکانات بین رشته های مختلف (نگاهی به وضع دانشجویان زبان و هنر در دانشگاه های ایران بی اندازید ) و در نهایت نبود بگیر و ببند سیاسی برای دانشجویان نور چشمی ! شخصا بعد از اخذ مدرک لیسانس برای تحصیلات تکمیلی به ترکیه خواهم رفت.
حالا شما بمانید و دانشگاه هایتان!
با سلام

باید خدمت شما عرض کنم که زیاد مسئله رو شلوغ نکنید این دانشجویان فقط برا ادامه تحصیل به ترکیه میروند مثل بقیه دانشحویان که به مالزی و اروپا و غیره میروند و ربطی به مسئله پانترکیست نداره بلکه به کمبود ظرفیت در کشور ما بستگی داره
البته اگر کار فرهنگی انجام نگیره و این دانشجویان پس از اتمام تحصیل در کشور بکار گرفته نشوند مطمعنا در خارج از کشور بکار گرفته می شوند
تا بمونن اينجا و بعد چند سال الافي و بيكاري مغزشون خالي بشه بعد برن خارج!
چرا اجازه مي ديد نخبه باشن و برن

كاش منم پول داشتم و ميرفتم با ليسانس عمران يه كار بهتري از دفترداري گير مياوردم
حق و حقوق یک ملت را جلوگیری از خروج آنها نمی توان برآورده نمود.
راه حل های مقطعی .موقت .بخشنامه ای جواب نمیدهد بهتر است برای خروج دانشجو با تفکر واقع بینانه راهکار ملی جست نه راهکار دولتی .وزارتی . محفلی .تا بشود کاری کرد .
برو بابا سفر به ترکیه از سفر به هند که بیشترنیست تازه ترکیه مسلمان هم هست نزدیک هم هست
با كليه نظرات دوستن موافقم بنده خودم آذري زبانم 2 بار هم به تركيه سفر كرده ام امكانات تحصيلي و رفاهي دانشگاههاي ايران به هيچ عنوان با دانشگاههاي تركيه قابل قياس نيست از نظر اعتبار مدرك هم كه مسئله كاملاً روشن است ، خواهشاً كمي واقع بين باشيد . متشكرم
تشنه دنبال آب میگرده آب هم دنبال تشنه میگرده، وقتی طرف می بینه اونجا رفاه داره و فکرش آسوده است چرا نره؟ بر خلاف میل باطنیش مجبور میشه خیلی دلبستگیهاشو بذاره و بره همونطور که من مطمئنم که اکثریت قریب به اتفاق ایرانیای خارج از کشور هم همین کار رو کردن، اینجا دلبستگی هست اونجا رفاه و این کار یه معامله ست
دقیقا" همینطور است و متاسفانه بعلت دشواری زندگی در ایران و محدودیت در تفریحات سالم و بعلت بی توجهی در سالهای اخیر هر روز وخیمتر میشود.
سهل انگاری تا کی؟
ما در بحرانهای حاشیه ای سرگرم شده ایم و بیشتر اندیشمندان و متخصصین مجرب از وضع موجود خسته و ناراضی هستند .
هنوزدر خوابیم و سکان کشور هدف را گم کرده و .....
انشااله درست میشود همه تخصیر این غربیها میباشد.!!!!!!
ميگم بهتر نيست مثل بقيه افراد ممنوع الخروج دولت هم اسم تمامي جوانان ايران را در ليست ممنوع الخروج قرار دهد تا آنها نتوانند از كشور خارج شوند نه ؟ ..
تركيه به عنوان كشوري مسلمان و همسايه براي ما مايه افتخار است. دولتمردان و ملت ما بايد اسلام و مسلمان بودن و همچنين آزادي را از اين كشور ياد بگيرند كه در عين حفظ ارزشها و دين دوشادوش كشورهاي صنعتي پيشرفت مي كنند. آنها فقط با صنعت توريست و اصلاح صنعت كشورشان الان در بهترين وضعيت اقتصادي و پيشرفت قرار دارند.آيا ما نمي توانستيم اين كار را بكنيم افسوس كه فقط به فكر تحميل خودمان هستيم به خيال اين كه در دنيا سهمي داشته باشيم.
بنده کارمند رسمی دولت بودم که بعد از قبولی در مقطع دکتری در دانشگاه دولتی از سهمیه آزاد ، من را از کار اخراج کردند.ببینید در ترکیه هم اینکار را می کنند.من اشتباه کردم کاش من هم می رفتم چون ترک زبا هستم و دانشگاه های ترکیه 50% تخفیف می دهند.آنجا انسان ها ارزش دارند.
سفر به ترکیه یا هر کشور دیگری برای زندگی بهتر یا دسترسی به امکانات تحصیلی یا کسب سرمایه وکار در هیچ جای اسلام وکتاب آسمانی نه تنها منع نشده بلکه انسانها را به سفر برای کسب تحصیل وگشایش در زندگی ترغیب نموده اند از آقایان خواهش میکنیم دین وآیین اسلام را که مترقی ترین دین الهی محسوب میشود وبرای جزجرء زندگی بشری راهکار وبرنامه ارائه میدهد اینگونه خدشه دار نکنند وبه نام دین واسلام هر نوع که خواستند حرف نزنند این گونه اظهار نظرها توهین به شعور جوانان این مرزو بوم هست ما هر جا ببینیم که میتوانیم زندگی راحتی را داشته باشیم وبه پیشرفت خودمون وبشریت کمک کنه خواهیم رفت اصلا فطرت نوع بشر اینگونه هست وگریزی از این واقعیت نیست که خلایق بس به لایق جوانان عزیز ایرونی سربلند موفق باشی
کسی که درس خوانده، زحمت کشیده، دارای تالیفات است، گزاشات و مقالاتش در مجلات معتبر چاپ شده انتظارش این است که در مدیریت کشورش سهیم شود. ولی وقتی برخی افراد با جعل مدرک و مقاله و ... بر مسند قدرت می نشینند خوب طبیعی است که دیگر دل و دماغی برای حضور در کشور احساس نمی شود. خواهش می کمن سانسور نکنید این مطلب را که متاسفانه بر اساس آمارها در بین 91 کشور در حال توسعه جهان در سال 2008 ایران رتبه یک مهاجرت را داشته. مسئولین کی می خواهند از خواب خرگوشی بیدار شوند. پژوهشگران به نوازش و تبلیغات الکی نیاز ندارند. آنها می خواهند در پروسه تصمیم سازی کشور نقش بازی کنند. اینجا آب و خاک ما هم هست. اینقدر از ما دریغ نکنید که دیر می شود...
چرا موضوع به این سادگی را پیچیده و سیاسی میکنید تازه ترکیه هم مسلمان هست و هم با 50 در صد مردم ایران همنژاد
بهتر نیست با همسایگان خود منطقیتر باشیم
سلام
نمی دونم چرا همه مسایل رو به هم ربط میدن
اولا ترکیه کشور همسایه و نزدیک هستش.حتی خیلی از همین آذری ها با ترکیه ایها ازدواج کردند.
دوما اینکه زبانشان خیلی بهم نزدیکه و نمیخواد زبان دیگه ای یاد بگیرن
سوما ترکیه یک کشور اسلامی و تو عرف مردم بسیاری از سنت های اسلامی رعایت میشه که همین امر در سایر کشورها دردسر زیادی واسه دانشجوها ایجاد میکنه
چهارما دانشگاه های خوبی داره که سطح علمی چندتاشون از شریف و تهران و امیرکبیر هم بالاتره.میتونین رده بنده دانشگاهها رو چک کنین.
پنجما اینکه ترکیه از لحاظ اقتصادی و هزینه تحصیل خیلی مناسبتره.دانشگاه سراسری اگه بهت خوایگاه ندن که اکثرا دارن به این سمت حرکت میکن، تقریبا هزینه ماهیانه شما چیزی حدود 400 هزار تومن میشه در حالیکه در دانشگاه های ترکیه هزینه ماهیانه تحصیل برای هر ایرانی بین 200 تا 500 هزار تومن هستش.
ششما با پیشرفت ترکیه بخصوص در زمینه های صنعتی و تکنولوژی صنعت ترکیه خیلی به روزتره و از لحاظ کار واشتغال چه در حین تحصیل چه بعد از اتمام تحصیل شرایط بازار کار و دستمزد های بهتری نسبت به ایران داره


فکر کنین اگه ما خودومون همین شرایط تو ایران ایجاد کنیم کی واسه تحصیل به ترکیه میره؟

گشور ترکیه هر لطفی به اتباع خارجی بکنه یک سرمایه گذاری دراز مدت به نفع کشورش کرده ولاغیر.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار