بازدید 3958

افزایش تقاضا برای سوخت، به تعادل بازار نفت سرعت می بخشد

روز سه شنبه مدیران ارشد صنعت نفت گفته اند که رشد تقاضای قوی برای نفت در اقتصادهای نوظهور به رهبری چین و هند، و همچنین از سوی اروپا، موجب می شود که ذخایر نفتی، سریعتر از انتظار کاهش یابند و بازار جهانی نفت با شتاب بیشتری در مسیر تعادل دوباره قرار گیرد.
کد خبر: ۷۳۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 26 September 2017
روز سه شنبه مدیران ارشد صنعت نفت گفته اند که رشد تقاضای قوی برای نفت در اقتصادهای نوظهور به رهبری چین و هند، و همچنین از سوی اروپا، موجب می شود که  ذخایر نفتی، سریعتر از انتظار کاهش یابند و بازار جهانی نفت با شتاب بیشتری در مسیر تعادل دوباره قرار گیرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، تحلیلگران گفته اند که افزایش تقاضا برای سوخت دیزلی و بنزینی پس از توقف فعالیت پالایشگاه های آمریکا به دلیل طوفان هاروی، به افزایش قیمت نفت خام  و رسیدن آن به بشکه ای ۶۰ دلار در هر بشکه کمک شایانی کرده است.

افزایش تقاضا برای سوخت، به تعادل بازار نفت سرعت می بخشد

روز سه شنبه، قیمت نفت افزایش چشمگیری یافت و نفت برنت به بالاترین نرخ خود از ماه جولای سال ۲۰۱۵ رسید. دلیل افزایش قیمت نفت تهدید ترکیه به قطع صادرات نفت از کوردستان عراق و همچنین نشانه هایی مبنی بر به متعادل رسیدن عرضه و تقاضا در بازار نفت بوده است.

رئیس جمهور ترکیه، طیب اردوغان، روز دوشنبه گفته بود که می تواند خط لوله انتقال نفت از از شمال عراق به بازار جهانی را مسدود کند، تا با این عمل  بر منطقه خودمختار به خاطر رفراندوم استقلال فشار بیشتری وارد کند. اگر این تحریم به واقعیت بپیوندد ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز، کمتر به بازار خواهد رسید.

همچنین در سه ماهه سوم سال جاری قیمت نفت افزایش چشمگیری یافته است که از دلایل آن می توان به کاهش تولید تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت و تولیدکنندگان غیر عضو، و همچنین طوفان هاروی که بخش بزرگی از صنعت پالایش نفت آمریکا را زمینگیر کرد، اشاره داشت.

طبق گزارش گروه صنعتی PIRA، افزایش تقاضای نفت در کشورهای صنعتی و مصرف شدید در چین، دلایل اصلی ای هستند که موجب شده است تقاضای نفت در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۷، ۱.۸۸ میلیون بشکه در روز افزایش یابد. این تحلیلگران انتظار دارند که رشد تقاضا در سال ۲۰۱۸  نیز ۱.۷۸ میلیون بشکه در روز افزایش یابد ولی دلیلشان برای این امر افزایش تقاضای هند است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم