بازدید 5504

قیمت نفت برنت به بالاترین نرخ در ۲۶ ماه گذشته رسید

روز سه شنبه، قیمت نفت افزایش چشمگیری یافت و نفت برنت به بالاترین نرخ خود در ۲۶ ماه گذشته رسید. دلیل افزایش قیمت نفت تهدید ترکیه به قطع صادرات نفت از کوردستان عراق و همچنین نشانه هایی مبنی بر به متعادل رسیدن عرضه و تقاضا در بازار نفت بوده است.
کد خبر: ۷۳۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 26 September 2017
روز سه شنبه، قیمت نفت افزایش چشمگیری یافت و نفت برنت به بالاترین نرخ خود در ۲۶ ماه گذشته رسید. دلیل افزایش قیمت نفت تهدید ترکیه به قطع صادرات نفت از کوردستان عراق و همچنین نشانه هایی مبنی بر به متعادل رسیدن عرضه و تقاضا در بازار نفت بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۱۷ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۸.۸۵ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت کاهش، بشکه‌ای ۵۸.۸۵ دلار صورت گرفت.

قیمت نفت برنت به بالاترین نرخ در ۲۶ ماه گذشته رسید

این در حالی ست که در اول وقت امروز نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به بشکه ای ۵۲.۴۳ و نفت برنت به بشکه ای ۵۹.۴۹ دلار نیز رسیده بود.

رئیس جمهور ترکیه، طیب اردوغان، روز دوشنبه گفته بود که می تواند خط لوله انتقال نفت از از شمال عراق به بازار جهانی را مسدود کند، تا با این عمل  بر منطقه خودمختار به خاطر رفراندوم استقلال فشار بیشتری وارد کند. اگر این تحریم به واقعیت بپیوندد ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز، کمتر به بازار خواهد رسید.

دولت عراق رفراندوم را به رسمیت نمی شناسد و از کشورهای خارجی خواسته است واردات نفت خرد از کردستان را متوقف کنند.

همچنین دولت عراق اعلام کرده است  که با دولت منطقه ی کردستان درمورد نتایج همه پرسی مذاکره نخواهد داشت. این در حالی ست که انتظار می رود پس از اعلام نتایج در اواخر این هفته، اعلام شود که اکثریت به نفع استقلال رای داده اند.

از سوی در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند.

قرارداد کاهش تولید میان این تولیدکنندگان منجر به این شده است که قیمت نفت در سه ماهه سوم امسال ۱۵.۵ درصد افزایش داشته باشد که این می تواند به معنی قویترین رشد قیمت نفت در سه ماهه سوم سال، از سال ۲۰۰۴ تا به امروز باشد.

عصام المرزوق، وزیر نفت کویت، که نشست جمعه وین را برای نظارت بر بازار نفت مدیریت کرد، گفته است که محدود کردن تولید، به کاهش ذخایر نفت خام جهانی و رسیدن به میانگین پنج ساله شان کمک کرده است و این هدف اعلام شده اوپک است.

این در حالی ست که بعد از این نشست وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، روز جمعه اعلام کرد که سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگانن، تا ماه ژانویه تصمیمی مبنی بر تمدید یا عدم تمدید قرارداد کاهش تولید نفت نخواهند گرفت.

نواک در پاسخ به سوالی راجع به زمان احتمالی برای تصمیم گیری درمورد تمدید قرارداد اوپک، گفته است: "من باور دارم که ماه ژانویه، زودترین زمانی ست که ما واقعا می توانیم در مورد وضعیت بازار صحبت کنیم."

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی