بازدید 3484

بهبود مناسبات بین ایران و عربستان به نفع جهان اسلام

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: عربستان به عنوان کشوری که اقدام به قطع روابط با ایران کرده باید از طریق برقراری روابط دیپلماتیک در بهبود مناسبات دو کشور پیش قدم شود.
کد خبر: ۷۳۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 26 September 2017
سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص راهکار رفع تنش میان ایران و عربستان و نقش وساطت عمان برای رفع این مناقشه، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان بهبود مناسبات با همه کشورهای همسایه به ویژه همسایگان حوزه خلیج فارس است، عربستان نیز از کشورهای بزرگ جهان اسلام محسوب می‌شود، لذا بهبود مناسبات بین ایران و عربستان به نفع جهان اسلام است.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه خواهان تنش و مناقشه نبوده و هر تنشی از سوی کشور مقابل اتفاق افتاده است، البته رفع مناقشات نیازمند برقراری روابط دیپلماتیک است.

وی با تاکید بر اینکه ایران روابطش با عربستان را قطع نکرد، افزود: روابط دو کشور از سوی کشور عربستان قطع شده لذا کشور مقابل باید خود را آماده رفع تنش و بهبود مناسبات کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بهبود مناسبات و رفع تنش میان ایران و عربستان به روش و راهکاری بستگی دارد که کشور عربستان اتخاذ کند، حال از طریق وساطتت کشور عمان یا هر روش مورد نظر دیگری می‌تواند وارد شود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در خصوص علاقه‌مندی عمان برای وساطت بین ایران و عربستان یا آمریکا گفت: رایزنی ها و تماسها هست و دو کشور هر گاه نیاز به همکار باشد خواهند بود. البته درباره عربستان هنوز یک نگاه دقیق و روشنی نداریم و صداهایی که از ریاض شنیده می‌شود متفاوت است و هر از گاهی هم که درباره ایران صحبت می‌کنند در داخل خودشان تکذیب می‌شود. عربستان باید حتما گام‌های مثبتی را بردارد بخصوص درباره یمن که باید آن را به مردم یمن واگذار کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی