بازدید 2345

تعطیلی مخازن آمونیاک حیفا پس از تهدید سید حسن نصرالله

به دنبال تهدید دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر هدف قرار دادن مخازن آمونیاک در بندر حیفا، رژیم صهیونیستی مخزن آمونیاک این منطقه را پس از 30 سال تخلیه می‌کند.
کد خبر: ۷۳۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ 23 September 2017
به دنبال تهدید دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر هدف قرار دادن مخازن آمونیاک در بندر حیفا، رژیم صهیونیستی مخزن آمونیاک این منطقه را پس از 30 سال تخلیه می‌کند.

به گزارش تابناک، به نقل از العهد، منابع آگاه در تل‌آویو اعلام کردند، پس از اینکه کمیته کارشناسی به ریاست پروفسور ایهود کیننالی به این نتیجه رسید که مخازن آمونیاک در بندر حیفا و کشتی حمل آمونیاک که برای مدت‌ها در این بندر پهلو می‌گیرد، خطری جدی برای امنیت اسرائیل است، دولت نتانیاهو این تاسیسات را پس از ۳۰ سال فعالیت، تعطیل می‌کند.

کمیته کارشناسی مذکور گزارش داده در صورت هدف قرار گرفتن این تاسیسات، آلودگی زیست‌محیطی گسترده به وجود می‌آید و صدها هزار تن در حیفا و اطراف آن جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش این منابع، تخلیه مخازن آمونیاک در دو مرحله اجرایی خواهد شد.

در این راستا، زئیف الکین، وزیر حفاظت از محیط زیست و عضو کنیست از حزب حاکم اسرائیل گفت: این اقدام امروز یک دستاورد است. در ابتدای سال گفته بودیم که مخزن آمونیاک حیفا تعطیل خواهد شد. با تکمیل تخلیه مخزن با افتخار پایان یافتن کار مخزن آمونیاک و خطرات مربوط به آن نسبت به ساکنان حیفا و منطقه "الرکایوت" مجاور این منطقه را اعلام خواهیم کرد.

در همین حال گزارش‌ منابع دیپلماتیک از تلاش‌های اسرائیل برای انتقال مخازن آمونیاک به اردن خبر می‌دهد، تل‌آویو بارها به صورت رسمی از اردن درخواست کرده که بندر عقبه در دریای سرخ را به ایستگاه دریافت و ذخیره‌سازی آمونیاک اسرائیل تبدیل کند. پس از مخالفت همه شهرهای ساحلی این رژیم از پذیرفتن این ماده خطرناک، این تنها راه حل پیش روی رژیم صهیونیستی در این خصوص است.

بنابر گزارش‌ها، بخش‌های سیاسی امنیتی اردن این درخواست را در دست بررسی دارند و کمیته رسمی متشکل از وزیر محیط زیست، انرژی، حمل و نقل و رئیس امور اقتصادی منطقه عقبه با هدف بررسی فایده تبدیل تنها بندر اردن به مکانی برای قرار گرفتن مخازن گاز آمونیاک اسرائیل، نشست‌هایی تشکیل داده‌اند.

یونا هایو، شهردار حیفا در گفت‌وگو با تلویزیون عبری در واکنش به تهدید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان که گفته بود آمونیاک موجود در خلیج حیفا با برد موشک‌های حزب الله یک بمب هسته‌ای با خسارت‌های سنگین جانی و مالی خواهد بود گفت: متاسفانه اظهارات سید حسن نصرالله در این باره درست است و اسرائیل باید با جدیت به این مساله رسیدگی کند.

شهردار حیفا در ادامه افزود، از سید حسن سپاس‌گزار است که با تهدید او مواد کشنده در حیفا دوباره در افکار عمومی مطرح شد.

آوی گابای، وزیر سابق حفاظت از محیط زیست نیز در این رابطه گفت: مخزن گاز آمونیاک خطر زیستی امنیتی دارد و ما سعی داریم این مخزن را از حیفا به جنوب اسرائیل منتقل کنیم.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با شبکه المیادین ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره تجاوز به لبنان تهدید کرده بود: ما فهرست کاملی از اهداف در فلسطین اشغالی از جمله تأسیسات هسته‌ای و مخازن آمونیاک حیفا در اختیار داریم که در صورت جنگ‌افروزی تل‌آویو، آن را هدف قرار خواهیم داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار