بازدید 3101

بهره‌وری پایین عامل افزایش هزینه‌تولید است

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: موجودی انبار در یک تولیدی اعم از مواد اولیه و کالای تمام شده به‌معنایی حصر کردن دارایی در انبار و این موضوع مستلزم هزینه است.
کد خبر: ۷۳۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 20 September 2017
محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص کاهش هزینه‌های سربار تولید در صنایع کشور، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای رشد تولید و مناسب‌سازی فضای رقابتی که می‌توانیم انجام دهیم این است که هزینه‌های تولید را واحدهای تولید به پایین‌ترین حد ممکن برسانند بدون اینکه آسیبی به کیفیت کالا وارد شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تولید صنعتی متاسفانه شرایطی داریم که قیمت تمام شده کالا افزایش پیدا می‌کند، اما این موضوع قابل کنترل و کاهش است، گفت: به‌عنوان مثال موجودی انبار در یک تولیدی اعم از مواد اولیه و کالای تمام شده به‌معنایی حصر کردن دارایی در انبار و این موضوع مستلزم هزینه است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگهداری مواد اولیه در انبار و سپس اعمال فرآیند بر روی مواد اولیه و مجددا نگهداری محصول نهایی در انبار هزینه‌بر است و قیمت تمام شده محصول را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: پایین بودن بهره‌وری یکی از مواردی است که موجب افزایش قیمت تولید و کاهش رقابت‌پذیری کالا را به‌همراه دارد.

مفتح با تاکید بر اینکه یکی از عمده‌ترین اقداماتی که واحدهای تولیدی می‌توانند انجام دهند کاهش هزینه تمام شده با حفظ تولید است، بیان کرد: این مسئله گام بلندی در راستای رقابت‌پذیری بیشتر برای محصول یک واحد تولیدی است، یکی از وزرای بازرگانی دولت‌های قبلی در برنامه‎‌های خود را با عنوان نهضت کاهش قیمت تمام شده به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: این مسئله یک امکان در دسترسی است که مدیران واحدهای تولیدی و مدیران ذی‌ربط باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم که این مسئله به نفع مصرف کننده و تولیدکننده است و رقابت‌پذیری کالا را نیز ارتقاء می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار