بازدید 2943

روزنامه‌نگار عربستانی: عربستان دیگر عربستان نیست!

نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته سعودی که از کشورش خارج شده و زندگی در تبعید را انتخاب کرده دلایلی را که باعث می‌شد وی در مورد بازداشت‌های سیاسی در این کشور صحبت نکند، بیان کرد.
کد خبر: ۷۳۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰ 20 September 2017

نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته سعودی که از کشورش خارج شده و زندگی در تبعید را انتخاب کرده دلایلی را که باعث می‌شد وی در مورد بازداشت‌های سیاسی در این کشور صحبت نکند، بیان کرد.

به گزارش ایسنا، جمال خاشقجی، این نویسنده عربستانی در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت، از اکنون به بعد سکوت اختیار نخواهد کرد چراکه عربستانی‌ها شایسته اوضاع بهتر هستند.

وی خاطرنشان کرد که تصمیم گرفته است از حالا به بعد علیه موج بازداشت‌ها و سرکوب‌ها در عربستان فریاد بزند.

خاشقجی عنوان داشت که اقدام جز این خیانتی علیه کسانی است که به زندان افتاده‌اند.

وی گفت که همواره نگران وضعیت خانواده‌اش و از دست دادن شغلش بود اما در حال حاضر تصمیم دیگری گرفته تا صدای خود را در کنار دوستان وی که از هراس بازداشت شدن، زندگی در تبعید را انتخاب کرده‌اند صدایش را بالا ببرد.

این نویسنده عربستانی تصریح کرد: عربستان دیگر عربستان قبل نیست و عربستانی‌ها شایسته اوضاع بهتر هستند.

وی در مقاله خود افزوده است: برای من نوشتن مقاله در واشنگتن پست لذت بخش نبود اما سکوت به نفع وطن من و به نفع بازداشت شدگان نیست.

وی افزود: محمد بن سلمان،‌ ولیعهد جوان وعده اصلاحات اجتماعی و اقتصادی را داده بود اما چیزی که در حال حاضر می‌بینم موج اخیر بازداشت‌هاست. ظرف هفته گذشته گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت حدود ۳۰ تن پیش از به قدرت رسیدن ولیعهد به تخت پادشاهی مطرح شد. برخی از بازداشت شدگان دوستان نزدیک من هستند و آنچه که رخ داده است اهانتی به اندیشمندان و رهبران دینی است که جسارت بیان دیدگاه‌های مغایر با دیدگاه‌های رهبری عربستان را به خود می‌دهند.

وی افزود: من در سال ۲۰۰۳ سپس در سال ۲۰۱۰ از شغلم به عنوان سردبیر روزنامه ترقی خواه الوطن اخراج شدم. در بین این سال‌ها به عنوان مشاور رسانه‌ای ترکی الفیصل، سفیر عربستان در انگلیس سپس در ایالات متحده کار کردم اما شاید عجیب به نظر برسد که دولت شخصی را اخراج کند سپس وی را در خارج از کشور به خدمت بگیرد اما در واقع این یک تناقض در عربستان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی