بازدید 3331

کلید واژه مشترک موگرینی و ترزا می درباره برجام

رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های بانکی اروپایی‌ها توسط اتحادیه اروپا تمدید نمی شود، بلکه به واسطه تهدیدهای آمریکا این تحریم‌ها ادامه یافته است.
کد خبر: ۷۳۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 19 September 2017
مجتبی ذوالنوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات موگرینی مربوط به اینکه برجام توافقی خوب بین ایران و جامعه جهانی است و تنها دو کشور آن را منعقد نساخته‌اند، اظهار داشت: علاوه بر موگرینی و "ترزا می" نیز چنین حرفی را مطرح کرده و دیگران نیز مشابه این حرف ها را زده‌اند و این نوع از سخنان 2 صورت دارد که می‌تواند در اجرای برجام موثر باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام یک کل است که بدون تمدید حضور یک جزء آن ، بقیه این کل نیز نباید ادامه یابد، بیان کرد: تحریم‌های بانکی اروپایی‌ها توسط اتحادیه اروپا تمدید نمی شود، بلکه به واسطه تهدیدهای آمریکا است که این تحریم‌ها ادامه یافته، حتی بانک های چینی نیز به این دلایل با ما ارتباط ندارند.

وی با بیان اینکه چین مهمترین طرف اقتصادی ایران است، افزود: این کشور در دوران تحریم و قبل از برجام با بانک "کن لن" چین با ایران همکاری داشته ولی امروز بانک چینی که در حد بانک "کن لن" باشد، با ایران همکاری ندارد.

ذوالنوری متذکر شد: کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی و امریکایی تحت تاثیر تهدیدهای آمریکا هستند و وقتی که آمریکا همکاری نمی‌کند، موضوع قابل توجهی از برجام باقی نمی‌ماند که اجرا شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهار نظر موگرینی یا هر مقام اروپایی دیگری، اگر منجر به اجرای کلیت برجام شود و همه اعضا به آن پایبند باشند، نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت، گفت: یعنی این اظهارات اگر آمریکا را یا مجبور یا متقاعد کند، اثر گذار است، اما در غیر اینصورت برجام نیمه مرگی باقی می‌ماند که سلانه سلانه باید توسط ایران و اروپایی‌ها جلو برود که این موضوع در خور هزینه‌هایی که ما پرداخته ایم نیست، بنابراین از اظهارت موگرینی آبی گرم نمی‌شود و چنگی به دل نمی زند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی