بازدید 12167

هشدار به دستگاه ها برای دسترسی به اطلاعات

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از دستگاههای مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات خواست نسبت به پاسخگویی به درخواست های شهروندان و اتصال به سامانه یکپارچه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سریع تر اقدام کنند.
کد خبر: ۷۳۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 17 September 2017
هشدار به دستگاه ها برای دسترسی به اطلاعاتدبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از دستگاههای مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات خواست نسبت به پاسخگویی به درخواست های شهروندان و اتصال به سامانه یکپارچه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سریع تر اقدام کنند.

حسین انتظامی در گفت و گو با تابناک با اعلام این خبر که تا کنون تنها 78 دستگاه مشمول قانون با معرفی نماینده های خود به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته اند، گفت: تمامی سازمان ها و نهادهای وابسته به حکومت به معنای عام، مؤسسات خصوصی ارائه دهنده خدمت عمومی و مؤسسات خصوص که با تجویز قانون یا به موجب قانون خاص تأسیس شده اند، مطابق قانون باید پاسخگوی درخواست های شهروندان در خصوص اطلاعات درخواستی شان باشند .

انتظامی گفت: در حالیکه بیش از دو ماه از آغاز به کار رسمی سامانه می گذرد و 3هزار شهروند در آن ثبت نام کرده و حساب کاربری دارند،79 درصد درخواست های ثبت شده توسط دستگاههای متصل به سامانه پاسخ داده شده است .
 
وی با بیان اینکه از نظر کمی این میزان پاسخگویی در ابتدای کار گام مثبتی است، اظهار امیدواری کرد پاسخ‌ها نیز مورد رضایت شهروندان بوده باشد.

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در همین زمینه افزود: سازمانها باید تلاش کنند در فرصت قانونی بهترین و دقیق ترین پاسخ را برای شهروندان ثبت کنند .

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه شهروندان نسبت به پاسخ ارائه شده رضایت نداشته باشند می توانند از طریق حساب کاربری شان نسبت به آن اعتراض کنند و مطابق قانون، کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات موظف است پیگیر این شکایات باشد.
 
انتظامی ضمن انتقاد از دستگاههایی که هنوز به این سامانه متصل نشده اند، گفت: مطالبه به حق مردم است که همه سازمانها نسبت به انتشار اطلاعات پیش دستی کنند تا همه جامعه از حقی یکسان در برابر دسترسی به اطلاعات برخوردار باشند .

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: فهرست سازمانهای متصل نشده در سامانه مشخص شده است و این فهرست با تطابق شمولیت با قانون در حال به روز رسانی است و شرکت های زیر مجموعه نیز به این لیست اضافه خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: مطابق لیست فعلی سازمانهای مشمول، حدود 460سازمان دیگر باید به سامانه متصل شوند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار