بازدید 11824
نقدی بر سخنان حداد عادل؛

نرم‌افزار احمدی‌نژاد در دسترس بود؛ اگر راه را اشتباه نمی‌رفتیم!

اگر رویه بسیاری از چهره های معتدل جریان اصولگرایی در مورد احمدی نژاد و دولتش حفظ می شد و ادامه می یافت؛ بدین معنی که انتقادها از او جای خود را داشت و بر قانون گرایی او و دولتش تاکید می شد، شاید الان نیازی نبود که حتما برای شناخت احمدی نژاد نیاز به نرم افزار داشته باشیم، شاید هم نرم افزار او با در پیش گرفتن چنین رویه ای در دسترس قرار می گرفت!
کد خبر: ۷۳۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 16 September 2017

«غلامعلی حدادعادل» رئیس مجلس هفتم که بخشی از دوران ریاستش بر قوه مقننه همزمان با دوره ریاست جمهوری «محمود احمدی نژاد» بود و البته بسیاری از نمایندگان وقت مجلس هفتم او را یکی از حامیان جدی احمدی نژاد و دولت او می دانند، اخیرا از رئیس دولت های نهم و دهم به طور جدی انتقاد کرده و او را شبیه کامپیوتری دانسته که نرم افزارش موجود نیست. این انتقاد در حالی است که بسیاری نسبت به حمایت حداد از احمدی نژاد در آن دوران منتقد بودند.

به گزارش «تابناک»، حدادعادل اخیرا در یک برنامه تلویزیونی پیرامون چگونگی رابطه جریان اصولگرایی با احمدی نژاد با انتقاد از او گفته است که «من درباره آقای احمدی‌نژاد تعبیری دارم که آن پاسخ همه سوالات شما است. من می‌گویم آقای احمدی‌نژاد یک رایانه‌ای است که ما نرم‌افزارش را نداریم و نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه اتفاقی رخ می‌دهد.»

پاسخ معاون سیاسی دفتر احمدی نژاد به حداد

اولین انتقاد به سخنان حداد عادل را «محمد جعفر بهداد» معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در دولت دوم «محمود احمدی نژاد» انجام داد. او در پاسخ به اظهارات «غلامعلی حداد عادل» در مورد احمدی نژاد، در صفحه اینستاگرامش نوشت که نرم افزار رئیس دولت های نهم و دهم را می توان با مطالعه بنیانگذار جمهوری اسلامی و خواسته های مردم ایران درک و دریافت کرد.

نرم‌افزار احمدی‌نژاد در دسترس بود؛ اگر راه را اشتباه نمی‌رفتیم! 

او همچنین به کنایه خطاب به حداد عادل نوشت: راستی! کمی درباره نرم افزار جمنا، نویسنده یا نویسندگان آن و نیز میزان کارآمدی اش توضیح بفرمائید. او همچنین به کنایه در مورد جمنا گفت برخی احزاب و تشکل ها در فصل انتخابات حاضر می شوند و پس از آن از دسترس جن و انس خارج می شوند.

واکنش مشاور روحانی به سخنان نرم افزاری حداد عادل

مشاور فرهنگی رییس جمهور نیز به سخنان حدادعادل درباره اینکه احمدی نژاد یک رایانه ای است که نرم افزارش را نمی شناسیم، واکنش نشان داد.

«حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رییس جمهور، در کانال تلگرامی خود نوشت: هشدار رایانه ای: اگر کار با رایانه را بلد نیستید یا نرم افزار رایانه ای را نمی شناسید لطفا از روشن کردن و دستکاری با آن در مدت 8 سال خودداری فرمایید. کنایه آشنا به اظهارات اخیر حداد عادل است که گفته بود: احمدی نژاد رایانه‌ای است که نرم‌افزارش را نمی‌دانیم.

در حقیقت انتقاد از سخنان حدادعادل نه از بابی که گفته «نرم افزار احمدی نژاد را نمی‌شناسم» بلکه از باب حمایت هایی است که او در دوران ریاستش بر مجلس از «محمود احمدی نژاد» و دولت او انجام داد. باید خطاب به آقای حداد گفت که اگر شما نرم افزار احمدی نژاد را نمی شناختید و نمی شناسید، چطور در جریان مجلسی که ریاستش را بر عهده داشتید، کمترین اهمیت را به انتقادها از دولت وقت دادید؟!

اگر از ابزارهای نظارتی مجلس وقت استفاده می‌شد احمدی‌نژاد فراتر ار قانون نمی‌رفت

آقای حداد عادل در همان زمان با بسیاری از موضوعات که از طریق نمایندگان مخالف دولت دنبال می شد نظیر طرح سئوال از رئیس جمهور و ... مخالف بود. شاید اگر او چنین حمایت های بی چون و چرایی از رئیس جمهور و دولت وقت انجام نمی داد و این حق را برای نمایندگان مخالف دولت قائل بود که انتقادات خود را صراحتا مطرح کنند و از ابزارهای نظارتی مجلس بهره ببرند، بسیاری از رفتارهای احمدی نژاد قابل کنترل بود.

صرف شناختن نرم افزار برای کنترل و پیش بینی رفتارهای فردی نظیر «محمود احمدی نژاد» کافی نیست؛ ای بسا اگر هر کسی در جای خود قرار بگیرد و هر مسئولی به وظایف خود عمل کند، بدون اینکه اعمال نفوذی له یا علیه فردی صورت بگیرد، بسیاری از رفتارها و اقدامات قابل کنترل است و البته توهمی هم برای افراد از این جهت که فراتر از قانون هستند پیش نمی آید؛ نظیر آنچه احمدی نژاد گرفتارش شد.

آقای حداد عادل هم نیک می داند که از ابتدای روی کار آمدن «محمود احمدی نژاد» و به دست گرفتن ریاست قوه مجریه توسط وی بسیاری از افراد و دلسوزان نظام از جمله برخی از چهره های سرشناس جریان اصولگرایی انتقاداتی را نسبت به عملکرد وی و دولتش انجام دادند، اما با مقاومت های بسیاری برای عدم انتقاد از او مواجه شدند و البته برخی چهره های اصولگرا نیز سبب ساز تندروی ها و قانون گریزی های احمدی نژاد و دولتش شدند.

چرا به انتقادات چهره‌های اصولگرا از احمدی‌نژاد بی تفاوت بودید؟!

این انتقادها از رئیس دولت های نهم و دهم حتی تا میانه های دولت دومش نیز از سوی بسیاری از چهره های جریان اصولگرایی پذیرفته نبود و چهره هایی نظیر همین آقای حداد عادل بیشترین حمایت ها از تا آن برهه از او انجام می دادند؛ تا اینکه در دو سال پایانی احمدی نژاد اتفاقاتی نظیر خانه نشینی 11 روزه و مسائلی از این دست به وقوع پیوست و شاهد بودیم که رئیس دولت های نهم و دهم به دنبال آن بود که راه دولتش را با مطرح کردن افراد نزدیک به خود در دوره بعد از خودش ادامه دهد. آنجا بود که بسیاری از چهره های اصولگرا متوجه شدند که در این مدت در زمین احمدی نژاد بازی کرده اند.

حالا چند سالی است که انتقاد از احمدی نژاد و جدا کردن راه افراد از او مد شده است و بسیاری تلاش می کنند راه و هدف احمدی نژاد را نادرست و جدا از جاده اصولگرایی بخوانند، در حالی که احمدی نژاد ذاتا یک چهره اصولگرا بود؛ هرچند خودش بعد از ریاست جمهوری اش آن را قبول نداشت و امروز بسیاری از اصولگرایان نیز بر این عقیده اند که او اصولگرا نبوده و نیست و دولتش هم یک دولت اصولگرا نبوده است.

احمدی نژاد و توهمی که برایش ایجاد شد

واقعیت این است که احمدی نژاد حمایت بسیاری از چهره ها از جمله همین آقای حداد عادل را پشت سر خود می دید، اما این حمایت ها فقط 6 سال ادامه داشت. راه درست این بود که به دلیل نزدیکی دیدگاه های یک فرد به ما که اتفاقا آن فرد ریاست قوه مجریه را به دست گرفته است، این اجازه را برای او قائل نشویم که فراتر از قانون عمل کند. این رویه توهماتی را برای آن فرد ایجاد می کند که نکند او اشتباه نمی کند و حرفش از قانون جلوتر است!

اگر رویه بسیاری از چهره های معتدل جریان اصولگرایی در مورد احمدی نژاد و دولتش حفظ می شد و ادامه می یافت؛ بدین معنی انتقادها از او جای خود را داشت و بر قانون گرایی او و دولتش تاکید می شد، شاید الان نیازی نبود که حتما برای شناخت احمدی نژاد نیاز به نرم افزار داشته باشیم، شاید هم نرم افزار او با در پیش گرفتن چنین رویه ای در دسترس قرار می گرفت!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۷
احمدی مژاد از اول نه برنامه داشت ونه مدیریت ونه سواد درست ودرمان
آقای حداد عادل لطفا شهامت و مردانگی داشته باشید و اعلام کنید که حمایت بی قید و شرط از احمدی نژاد اشتباه بود. یادتان می آید در مجلس اجازه نظارت را ازنمایندگان سلب کرده بودید؟ یادتان می آید میکروفونها را خاموش می کردید؟ همین کارها بود که از یک انسان معمولی و پر از اشتباه یک قدیس ساخت .
اي آقا حوصله داري پستي بدست آمده از مزايايش استفاده كتيم كشور مردم ديگر چه صيغ اي هست
اینجا این است
دوره هشت ساله ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، داغ ننگی است که بر پیشانی برخی اصولگرایان نشسته
از یک سیاستمدار انتظار است که هوشمندانه تر عمل کند . نه اینکه بیشترین حمایتها را از فردی انجام دهد و بعد از هشت سال بگوید که نرم افزار آن را نمی دانیم.
متأسفانه دوستان اصولگرا هنوز نمیتوانند اشتباهات خود را در حمایت و تأیید احمدی نژاد بپذیرند
به جون هرچی مرده احمدی برمیگرده (:
بهتر بود به رای مردم احترام میزاشتیم .
متاسفانه تا حالا رایانه کشور دست کسانی بوده که اصلا نرم افزار نداشته اند و نرم افزارشان فقط شعار بود
مردم 8 سال جلوتر بودند
انشالله رایانه احمدینژاد برای انتخابات بعدی روشن میشه
.. مفاهیم کامپیوتری را درست بکار نمی برید.. می فرمائید سمبولیک... حتی سمبولیکتان ..درست نیست..
تابناک....اصلا این جمله از لحاظ محتوی غلط هستش...اگه احمدی نژاد کامپیوتر بودش یعنی اینکه یه ماشین که به خودی خود قادر به تصمیم گیری نیستش و نمی تونه کاری بکنه و یعنی مستقل نمی تونه تصمیم بگیره.....پس اگه نرم افزار نداشته باشه این ماشین نمی تونه حتی یک دو عمل ساده جمع و تفریق رو انجام بده.....گذاشتن نرم افزار روی این ماشین یعنی دیکته از جای دیگه که این هم خودش خوب نیستش......ولی اساسا این جمله از پایه غلط هستش و منظور گوینده این بوده که اساسا این آقا قابل پیش بینی نبودن....بهتره وارد مهندسی نشن.....
زنده باد احمدی نژاد هر چه بیشتر می گذرد از ظلمهایی که به ایشان شد بیشتر می فهمم
آقای حداد عادل صحبت و اظهار نظری در این خصوص نمبکرد بهتر بود
کمترین اهمیت را به انتقادها از دولت وقت دادید؟!
آقای حداد!! کی بود کی بود من نبودم
احمدی نژاد فردی مردمی و نترس است
اگه در انتخابات بود قطعا رییس جمهور بود
مقاله جالبی بود
احمدی نژاد چون سالم است.انقلابی ست. طرفدار محرومان و احترام به کرامت انسانی ست معلوم است که هیچکدام از این اصحاب فاسد قدرت نرم افزارش را ندارند. او نرم افزارش را با خدا تنظیم کرده است.
پاسخ ها
saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
ای صد افسوس و دریغ
ما طرفدار احمدی نژادیم تا بسوزد هرکه...
با درود
مقاله جالبی بود
و از اون جالبتر اینکه هم مطالب هم دلیل خوبی است برای اینکه جناب آقای دکتر عادل سیاستمدار خوبی نیست و از روی احساس حتی بر خلاف مصالح ملی تصمیم میگیرد
ایشان نمی تواند چهره سیاسی موجهی باشد
با سلام
بله مقاله خوبي بود ولي نوش دارو بعد از مرگ ملتي و مملكتي بنام ايراني و ايران چه فايده
مژده مژده
نرم افزار احمدي‌نژاد رسيد ...
اقای اشنا احمدی نزاد در دل مردم جادار و خار چشم زر اندوزان واشرافیت کسی بود که شعار های انقلا ب راروی دستش گرفت وبه ان افتخار کرد لطفا از 5 سال دولت خودتان و24 سال گذشته بگوید که چه کردهاید دست از سر احمدی نزاد بر دارید او درقلب مردم جا دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار