بازدید 1754
وقتي مشكلات مالي در بسكتبال زير سايه افتخارات گم مي‌شود؛

سوهان روح باشگاه‌های بسکتبال ایران

مجيد جليلي، دبير هيات بسكتبال خراسان رضوي، در مورد عدم حضور تيم اين استان در ليگ دسته اول اظهار داشت: متاسفانه هيچ اسپانسري از استان براي حمايت از تيم هيات خراسان رضوي پيدا نمي‌شود. مكاتباتي با صاحبان صنايع انجام داديم؛ اما جواب مثبتي از سوي آنها دريافت نكرديم.
کد خبر: ۷۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹ 14 November 2009
افتخارات بسكتبال در چند سال گذشته مشكلات اين رشته را در سايه قرار داده است و نبود اسپانسر و مشكلات متعدد مالي سوهان روح باشگاه‌ها شده است.

به گزارش فارس، قهرماني در سال 2007 براي نخستين بار، راهيابي به المپيك پكن چين و قهرماني تيم جوانان در آسيا باعث شد كه بسكتبال ايران از گمنامي درآيد و ديگر براي هيچ كس ناشناخته نماند.
افتخاراتي كه رشته بسكتبال براي ورزش ايران در چند سال گذشته كسب كرده است، براي همگان روشن است و مسئولان سازمان تربيت‌بدني و كميته ملي المپيك نيز به آن اذعان دارند و اين قهرماني‌ اين رشته‌ها را به همراه واليبال از ساير رشته‌هاي توپي جدا مي‌كند.

مقام نخست آسيا در سال 2009 براي دومين بار پياپي و راهيابي بسكتباليست‌هاي ايران به جام جهاني 2010 تركيه براي نخستين بار، تا حدودي براي ورزش ايران آبروداري كرد و جور عدم راهيابي تيم ملي فوتبال به جام‌جهاني را كشيد؛ اما مشكلاتي در بسكتبال وجود دارد و مي‌توان آنها را به اندازه بزرگي اين افتخارات دانست، مشكلاتي كه نبايد به خاطر قهرماني‌ها آنها را ناديده گرفت و نبود اسپانسر و عدم حمايت مسئولان تربيت‌بدني استان‌ها را از ياد برد.

نبود حمايت كننده مالي بسياري از تيم‌هاي بسكتبال را براي حضور در ليگ‌هاي برتر و دسته اول دچار ترديد كرده است. خيلي‌ها ديگر علاقه‌اي براي تيم‌داري ندارند و اگر هم حاضر به اين كار شوند تنها براي زنده ماندن اين رشته ورزشي در شهرهاي خود فعاليت مي‌كنند.

در سال گذشته آرارات، تراكتورسازي كردستان، هيات لنگرود و هيات خراسان رضوي تيم‌هايي بودند كه در ليگ برتر بسكتبال حضور داشتند؛ اما در اين فصل اثري از آنها نيست. تراكتورسازي كردستان كه فصل گذشته نتايج خوبي را كسب كرده بود، در اين فصل به دليل مشكلات مالي از تيم داري صرف نظر كرد تا كردستان تنها نماينده خود در بسكتبال را از دست دهد.

اين مشكل تنها براي كردستاني‌ها نبود و خراساني‌ها نيز تيم هيات خود را به دليل نبود اسپانسر پس از سقوط به ليگ دسته اول از دست دادند.

مجيد جليلي، دبير هيات بسكتبال خراسان رضوي، در مورد عدم حضور تيم اين استان در ليگ دسته اول اظهار داشت: متاسفانه هيچ اسپانسري از استان براي حمايت از تيم هيات خراسان رضوي پيدا نمي‌شود. مكاتباتي با صاحبان صنايع انجام داديم؛ اما جواب مثبتي از سوي آنها دريافت نكرديم.

وي ادامه داد: وقتي ما نتوانيم در مسابقات شركت كنيم به طبع بازيكنان تيم نيز يك به يك جدا مي‌شوند و سرمايه‌هاي بسكتبال خراسان به تيم‌هاي ديگر منتقل مي‌شوند.

جليلي تاكيد كرد: ما با 8 ميليون تومان بودجه تمام مسابقات رده هاي پايه را برگزار مي‌كنيم. تيم هيات در ميني بسكتبال كشور در رده دوم قرار دارد و جوانان رتبه نخست را از آن خود كرده‌اند. وجود چندين بازيكن ملي‌پوش از افتخارات بسكتبال خراسان رضوي محسوب مي‌شود.

حال اين سوال پيش مي‌آيد كه چرا در زماني كه بسكتبال ايران در حال رشد است و قهرماني‌هاي متعدد رده‌هاي باشگاهي و ملي اين را ثابت مي كند بايد اين اتفاق بيفتد و ادامه هم داشته باشد؟
تيم‌هاي دانشگاه آزاد تهران و هيات شهركرد كه تا آخرين لحظات اين فصل براي حضور در ليگ ترديد داشتند، سرانجام با هزار و يك مشكل پاي به مسابقات گذاشتند.

مشكل شهركردي‌ها تا اين حد بود كه محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال براي حضور اين تيم در ليگ حتي حاضر شد با استاندار چهار محال بختياري پاي مذاكره بنشيند.

به هرحال شش هفته از مسابقات اين فصل گذشته است و باز هم مشكلات مالي وجود دارد. پاسارگاد شيراز كه نخستين حضور خود را در ليگ برتر تجربه مي‌كند، تاكنون نتايج خوبي كسب نكرده است و در حال حاضر نيز وضعيت مالي مناسبي ندارد.

تهراني ها نيز اين قاعده مستثني نيستند و مشكل مالي‌ صبايي‌ها در فصل گذشته آنها را راهي قزوين كرد، تا زير نظر هيات بسكتبال اين شهر اداره شوند و آرارات هم به دليل مشكل مالي در ليگ امسال حضور پيدا نكرد، تا بسكتبال دوستان تهراني از تماشاي بازي‌هاي اين 2 تيم محروم شوند.

تالار بسكتبال آزادي نيز كه به گفته رئيس فدراسيون داراي مشكلات زيادي است، تنها سالني است كه مي‌توان مسابقات ليگ و اردوهاي متعدد تيم ملي را در آن برگزار كرد. متاسفانه قولي كه مسئول سابق سازمان تربيت بدني مبني بر ساخت سالن مجهز در تهران داده بود نيز عملي نشد و بايد منتظر ماند و ديد قول جديدي كه علي سعيدلو براي ساخت خانه بسكتبال تهران داده است عملي مي‌شود؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی