بازدید 3131
هيچ تيمي از غرب آسيا در آفريقاي جنوبي حضور ندارد؛

حذف بحرين در پلي‌آف جام جهاني فوتبال

ارسال چند توپ پياپي بر روي دروازه‌ نيوزيلند بالاخره در دقيقه‌ي 51 باعث شد مدافعان نماينده‌ي اقيانوسيه بر روي عبدالله عمر بازيكن تيم ملي بحرين در محوطه جريمه خطا كنند. اما، ثانيه‌هايي بعد سيدمحمد عدنان اين ضربه‌ي پنالتي را از دست داد و مارك باستون دروازه‌بان نيوزيلند با مهار آن قهرمان بزرگ اين ديدار شد.
کد خبر: ۷۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۷ 14 November 2009
با حذف بحرين در پلي‌آف جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي براي نخستين بار پس از سال 1987 هيچ تيمي از غرب آسيا در جام جهاني حضور ندارد.

به گزارش ايسنا؛ بحرين كشور كوچك قاره‌ي آسيا در حالي كه ديدار رفت را مقابل نماينده‌ي اقيانوسيه، تيم ملي نيوزيلند صفر - صفر به پايان برده بود، تمام اميدهايش را براي صعود در ديدار برگشت در ورزشگاه ويست پارك استاديوم ويلينگتون جست‌وجو مي‌كرد.

بيش از 50 هزار تماشاگر نيوزيلندي و اندكي تماشاگر بحريني و عرب در هوايي نسبتا سرد به تماشاي ديدار سفيدپوشان نيوزيلندي و قرمزپوشان بحريني رفتند. نيوزيلند كه با روش انگليسي و ارسال توپ‌هاي بلند بازي را آغاز كرده بود، در نيمه‌ي اول با اصرار به همين شيوه توانست در ثانيه‌هاي پاياني اين نيمه دروازه‌ي بحرين را بر روي يك ضربه‌ي كرنر و با ضربه‌ي سر "روي فالون" بگشايد.

بحريني‌ها كه در نيمه‌ي اول با تكيه بر روش چهار، چهار، دو آمده بودند تا در ابتدا فشار نيوزيلند را كاهش دهند، قدرت بدني برتر نيوزيلند اين امكان را در نيمه‌ي اول به اين تيم داده بود تا سيطره‌ي نسبتا كاملي بر حريف عرب آسيايي خود داشته باشد. اصرار بر شيوه‌ ارسال توپ‌هاي بلند گل بسيار با ارزشي را در نيمه‌ي اول تقديم سفيد پوشان نيوزيلند كرد.



نيمه‌ دوم ماچالا مربي كاركشته‌ي بحريني‌ها كه همه چيز را از دست رفته مي‌ديد، حمله‌ي همه جانبه به دروازه‌ي نيوزيلند را به شاگردانش توصيه كرد.

ارسال چند توپ پياپي بر روي دروازه‌ نيوزيلند بالاخره در دقيقه‌ي 51 باعث شد مدافعان نماينده‌ي اقيانوسيه بر روي عبدالله عمر بازيكن تيم ملي بحرين در محوطه جريمه خطا كنند. اما، ثانيه‌هايي بعد سيدمحمد عدنان اين ضربه‌ي پنالتي را از دست داد و مارك باستون دروازه‌بان نيوزيلند با مهار آن قهرمان بزرگ اين ديدار شد.

قرمزپوشان بحريني دو بار ديگر در دقايق 58 و 59 دروازه‌ي نيوزيلند را تا آستانه‌ي فروپاشي مورد حمله قرار دادند. اما، از دقيقه‌ي 65 نيوزيلند كه خود را در نيمه‌ي دوم براي دفاع از تك گل نيمه‌ي اولش آماده كرده بود، بار ديگر به لطف ميزباني و قدرت بدني بازيكنانش بر بازي تسلط پيدا كرد و در دقايق 70، 81، 87 و 92 چهار بار ديگر تا آستانه‌ي گشودن دروازه‌ي قرمزپوشان بحريني قرار گرفت.

در اين ديدار تكنيك بحريني‌ها بر بازيكنان نيوزيلند چربش داشت اما، يك گلر آماده به نام باستون و ناتواني بحرين در به ثمر رساندن گل باعث شد تا نيوزيلند براي دومين بار و پس از سال 1982 (اسپانيا) به جام جهاني آفريقاي جنوبي صعود كند.

سه داور اروگوئه‌اي اين ديدار به خوبي از قضاوت اين ديدار برآمدند و فوزي عايش و جسي جونز از بحرين تنها بازيكنان اخطار گرفته‌ي اين ديدار بودند.

ريچي هربرت مربي تيم ملي نيوزيلند پس از پايان بازي در آغوش بازيكنانش گريست. وي كه در جام جهاني 1982 اسپانيا به عنوان بازيكن با تيم ملي نيوزيلند در جام جهاني حاضر بود، اين بار به عنوان مربي در جام جهاني آفريقاي جنوبي حاضر مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی