بازدید 6337

حمايت بی سابقه بشار اسد از "العالم"

کد خبر: ۷۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۵ 14 November 2009
در حالی که حمایت دیپلماسی رسانه ای و سیاسی داخلی از العالم در حد انتظار نیست؛ رييس جمهوري سوريه از قطع پخش برنامه هاي شبکه خبري العالم از ماهواره هاي عرب ست و نايل ست انتقاد و حمايت خود را از اين شبکه اعلام کرد.

بشار اسد پس از سخنراني کوتاه در افتتاحيه کنفرانس احزاب عربي که چهارشنبه گذشته در دمشق افتتاح شد؛ از حاضران خواست تا به صورت مشارکتي نقطه نظرات خود را در زمينه هاي نقش اطلاع رساني و همکاري هاي خبري در جهان اسلام و عرب بررسی کنند.

در هنگام بحث در باره اطلاع رساني در جهان عرب موضوع العالم و جلوگيري از پخش برنامه هاي اين شبکه از ماهواره هاي عرب ست و نايل ست مطرح شد .

رييس جمهوري سوريه از جلوگيري از پخش برنامه هاي برخي از شبکه هاي تلويزيوني انتقاد و تاکيد کرد.

بشار اسد تاکید کرد که به دنبال اقدام ماهواره هاي عرب ست و نايل ست، به تلويزيون رسمي سوريه دستور داده است تا فرکانس هاي جديد شبکه العالم را به صورت زير نويس براي اطلاع مخاطبان تبليغ نمايد.

وي گفت: به دنبال اين اقدام با انتقاداتي مواجه شديم که مي گفتند چنين اقدامي از سوي تلويزيون رسمي يک کشور پسنديده به نظر نمي رسد ولي با اجرايي کردن اين مساله تاکيد کردم که با محدود کردن رسانه ها مخالفم و بدین وسیله از العالم حمایت نمودم.

اسد در اين کنفرانس طي سخناني بر ضرورت برقراري روابط خوب کشورهاي عربي با کشورهاي همجوار که از مسايل عربي حمايت مي کنند به ويژه ايران و ترکيه تاکيد کرد.


وي افزود: اين روابط به ايجاد نيرويي منجر خواهد شد که مي تواند به دولت هاي عربي براي تحقق تصميمان مستقل عربي از جمله بازپس گيري حقوق عرب ها و تحقق ثبات و آرامش در منطقه کمک کند.

در کنفرانس احزاب عرب در دمشق 500 نفر اعضاي 107 حزب از کشورهاي عربي حضور داشتند.

حمايت بشار اسد در حالي در رسانه ها انعکاس مي يابد که متاسفانه بخش ديپلماسي و اطلاع رساني داخلي در اين زمينه بسيار ضعيف بوده است به حدي که اخبار صدا و سيما در بخش داخلي کمترين اطلاع رساني را در اين زمينه انجام داد.

بخش حقوق بين الملل وزارت امور خارجه نيز تا کنون در باره نحوه پيگيري عملکرد دو شرکت ماهواره اي عرب ست و نايل ست سکوت اختيار کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
شیر مادرت حلال ...الحق که اسد برازنده امثال توست ... ای کاش یک جو از شجاعت اسد در برخی از حکام عرب بود . ....در ضمن گویی رسانه ملی در این مورد هنوز در خواب زودرس زمستانی است .!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی