بازدید 13176

توليد انبوه شيشه در كوچه‌هاي تهران

موضوع مواد‌مخدر به بزرگترين تهديد امنيت‌ملي تبديل شده‌است/ در گذشته قيمت شيشه كيلويي 120 ميليون تومان بود و به ايران قاچاق مي‌شد اما اكنون قيمت شيشه 20 ميليون تومان شده و در كوچه پس كوچه‌هاي تهران توليد مي‌شود.
کد خبر: ۷۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۶ 15 November 2009
قائم‌مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست معاونين پژوهشي و روساي گروه‌هاي آموزشي دانشگاه‌هاي سراسر كشور مرتبط با حوزه مواد مخدر با بيان اينكه در گذشته قيمت شيشه كيلويي 120 ميليون تومان بود و از خارج كشور به ايران قاچاق مي‌شد گفت:‌ اكنون قيمت شيشه 20 ميليون تومان شده و در مكان‌هاي دو در يك متري و در كوچه پس كوچه‌هاي تهران توليد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، طاها طاهري افزود:‌ در آينده اعتياد ابهام وجود دارد به نحوي كه نمي‌دانيم چطور اعتياد را در كشور مهار كنيم.يعني عملا موضوع مواد‌مخدر به بزرگترين تهديد امنيت‌ملي تبديل شده‌است.

او با اشاره به اينكه سالانه 120 تا 160 هزار نفر واردعرصه اعتياد مي‌شوند و يك بخشي از آنها درمان مي‌شوند، تصريح كرد: شعار از بين بردن اعتياد را نمي‌دهيم و از بين بردن اعتياد بسيار سخت است.

قائم‌مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر به اين موضوع نيز اشاره كرد كه پيش از اين مصرف شيشه براي قشر مرفه و بچه پولدارها بود اما به تازگي در قشر متوسط و فقير جامعه هم رسوخ كرده و درماني هم ندارد.

طاهري با بيان اين مطلب كه براي موضوع اعتياد بايد نقشه راه داشته باشيم گفت: لازم است كه در آينده بحث اعتياد در پژوهشگاه‌ها ديده شود.

وي تاكيد كرد: اقدام‌هاي مقابله‌اي از جمله ديواركشي در مرزها فقط نوع شرارت را تغيير داده و لشگركشي‌هاي مرزي تبديل به ساير روش‌هاي ترانزيت شده است.

قائم‌مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اينكه كشفيات شش ماهه مواد مخدر در بندرعباس راه‌اندازي كشفيات كل جهان در شش ماه بوده است يادآور شد:‌تعداد خودروهايي كه از انواع شبكه‌هاي ترانزيت در بندرعباس كشف شده به اندازه دو لشگر نظامي بوده است.

طاهري تصريح كرد: در بحث كاهش تقاضا داراي نقص‌هاي جدي هستيم البته پيشرفت‌هايي در بخش‌هاي درمان، داشته‌ايم.

وي با بيان اينكه نقش ستاد مبارزه با مواد مخدر نقشي حمايتي است، گفت: لازم است كه توليدات پژوهشي به راهبردهاي كشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر كمك كند.

به گفته او شمار معتادان كه از سوي برخي مراكز اعلام مي‌شوند بين شش تا ميليون است اما بر اساس مطالعات ستاد تعداد معتادان يك ميليون و 200 هزار نفر رسمي و 800 هزار نفر غيررسمي است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی