بازدید 19003

آزمون قوه قضائيه

علي مطهري
کد خبر: ۷۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۳ 14 November 2009
در چند روز گذشته دو حادثه تلخ اخلاقي اتفاق افتاد که علاوه بر آنکه يک انحطاط اخلاقي براي جامعه ما به شمار مي‌رود، آزموني است براي مديريت جديد قوه قضائيه که چگونه با اين دو حادثه برخورد مي‌کند، آيا مانند مديريت قبلي لبخندي مليح به جامعه تحويل مي‌دهد يا چنان برخورد مي‌کند که لرزه بر اندام شروراني بيفتد که به دنبال خلق وقايعي مشابه هستند؟

اجمال حادثه اول اين است که دو مرد شرور در جنوب تهران زني 32 ساله را با تهديد چاقو سوار خودروي پرايد مي‌کنند و پس از انتقال به قيامدشت در کنار خيابان و داخل خودرو به او تجاوز مي‌کنند. دو شرور ديگر ظاهرا به بهانه نجات آن زن او را به خودرو ديگري منتقل نموده همين کار را تکرار مي‌کنند.
سپس دو نفر از دوستان آنها نيز همين خباثت اخلاقي را مرتکب مي‌شوند، يعني زني که عازم منزل يا هر مقصدي بوده است، ناگاه توسط شش مرد مورد تجاوز قرار مي‌گيرد.

خوشبختانه پليس آن شش شرور را بازداشت مي‌کند و پرونده تشکيل مي‌دهد، ولي معلوم نيست که آيا اين حادثه تلخ همانند حوادث مشابه قبلي در پيچ و خم مراحل قضايي به فراموشي سپرده شده و حق آن زن و جامعه ناديده گرفته مي‌شود و حداکثر چند سال بعد مجازات اندکي براي مجرمان تعيين و در گوشه روزنامه‌اي درج مي‌گردد به طوري که ديگر نه خاصيت تسلي بخشي براي مظلوم و بازگرداندن آرامش رواني به جامعه را دارد و نه خاصيت عبرت آموزي براي ساير شروران، يا اينکه مديريت جديد قوه قضائيه اين بار با مجازات سريع مجرمان و با عمل به اصل تشهير و معرفي اين شروران با نام و نام خانوادگي و عکس به جامعه، درسي به يادماندني به آنها و همکارانشان مي‌دهد؟

همين طور است درباره حادثه دوم که سه شرور وارد خانه‌اي مي‌شوند و در حضور مرد خانواده به همسرش تجاوز مي‌کنند. خوشبختانه اين سه نفر نيز توسط پليس بازداشت مي‌شوند. آنها در بازجويي مي‌گويند مدتي بود که اين زن را در محله مي‌ديديم و از او خوشمان آمده بود، به همين دليل تصميم به اين کار گرفتيم!

در اينجا نيز بايد ببينيم قوه قضائيه چه برخوردي با اين افراد مي‌کند، آيا توجهي به حق جامعه و بازدارندگي مجازات آنها خواهد داشت يا با تساهل و تسامح خود موجبات تشويق چنين افرادي را فراهم مي‌کند به طوري که هر شروري با يک محاسبه ساده و ارزيابي سود و زيان اين گونه جرمها تصميم به اقدام بگيرد. بايد ديد قوه قضائيه همان مقدار که در مورد امنيت سياسي و حفظ نظام حساسيت به خرج مي‌دهد در مورد امنيت اخلاقي جامعه نيز که يکي از اهداف نظام اسلامي است حساسيت نشان مي‌دهد؟

به هر حال بايد منتظر ماند و ديد مديريت جديد قوه قضائيه چگونه از اين آزمون بيرون مي‌آيد؟ سرفراز يا مانند گذشته مردود؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰

(175) وَأَبْصِرْهُمْ فَسَوْفَ يُبْصِرُونَ
و بنگر ايشان را و بزودى ببينند
(176) أَفَبِعَذَابِنَا يَسْتَعْجِلُونَ
آيا كافران عذاب ما را بشتاب مى خواهند
(177) فَإِذَا نَزَلَ بِسَاحَتِهِمْ فَسَاء صَبَاحُ الْمُنذَرِينَ
پس آندم كه شكنجه ما فرود آيد بسراى ايشان پس بد است بامداد بيم يافتگان
دکتر مطهری حرف های خوبی می زنند ولی از قرار خیلی مشغول کارهاشون در مجلس هستند و خبر از جامعه و بلاهایی که بر سرش آمده (چند سال اخیر) ندارند!
خانه از پای بست ویران است،
خواجه در فکر نقش ایوان است
دست مريزاد خداوند دينداران عاقل را براي جامعه حفظ كند
واقعا این اتفاقات در یک مملکت اسلامی شرم اور است!
اگر برای این مردان هم حکم سنگسار می گذاشتند، شاید دیگر جرات تکرار این اعمال در جامعه وجود نداشت!
این اتفاقات اگر در امریکا و غرب بیافتد، چون مست کردن مانعی ندارد و اینقدر هم پایبند دین و..... نیستند، خیلی تعجب اور نیست، ولی در کشور ما بعضی از مردان با وجود قوانینی مانند صیغه و ازدواج موقت و..... بدون اینکه مست کنند دست به یک همچین کارهایی می زنند!!!! چرا؟!
چرا بعد از اینکه 30 سال از انقلاب می گذرد و در همه جای مملکت قوانین اسلامی حاکم است به اینجا رسیده ایم؟!!!

بايد مجازاتي كه شريعت اسلامي براي جرم تجاوز به عنف تعيين كرده است، در مورد آنها خيلي سريع اعمال شود تا براي اشرار حجت تمام شود
به نظر من حقیر، روحانیون محترم در کشور ما فقط نباید مطالعات حوزوی داشته باشند و فضای کارشان فقط در مجالس خاصی در ایران باشد!
چون جوانهای ما که باید تحت تعلیم این عزیزان قرار گیرند، فقط در این گونه فضاها و مجالس تربیت نمی شوند!
باید از حال و روز این مردم و جونها از نزدیک با خبر بود، تعداد کمی روحانی در جامعه داریم که فضای دانشگاه و زندگی در یک کشور دیگر را هم تجربه کرده اند، به نظر شما این تجربه هیچ تاثیر مثبتی بر روی شناخت بیشتر مردم و جوانهای امروز که به شدت مجذوب رسانه های خارجی شده اند ندارد؟؟؟!
با عرض سلام
جناب آقاي دکتر مطهري شما معلول را مي بينيد و انتظار داريد که معلول توسط قوه قضاييه حذف و مجازات شوند ولي علت و چگونگي پيدايش آن را ناديده مي گيريد.
جناب آقای مطهری عزیز
سخن دلمان را که سالهاست در قفسه سینه یمان بود گفتید خدا رحمت کندپدر بزرگوارتان را که چنین فرزندی برای جامعه ما تربیت کرد ولی ایکاش سخن به اینجا محدود نمیشد درست است که جنایت صورت گرفته است و بنده عقیده دارم که بدون استثناءعلاوه بر فرمایش شما باید همگی آنان اعدام گردند ودرسی برای تمام اشرار گردد،وباید این مطلب راهم متذکر میشدید که خانمها اگر با وضع مناسب و با رعایت موازین اسلامی وارد جامعه بشوند دیگر کسی چشم طمع به آنان پیدا نمیکرد درواقع زمینه بخشی از این جنایات را متأسفانه خود خانمها بوجود میآورند متأسفانه این واقعیتی است که کمتر به آن اشاره میشود
زياد خوشبين نيستم
امنیت از نان شب واجبتر است اگر این حوادث در کشورهای قانونمند اتفاق می افتاد حداقل همه رده های مسئول تا وزیراگر خودکشی نمی کردند استعفا می دادندضمن تشکر از اقای علی مطهری خواهانیم تاحصول نتیجه این قضایا را پیگیری فرمایند
اگر نظام با شرارت برخورد جدي داشت شاهد ارامش بوديم اما برخورد افراطي با انديشه مي كنند
تنها جرمی که قوه قضائیه در آن جدی است و حتی افراط هم می کند انتقاد از حکومت است . در بقیه موارد اسلام بی اسلام...
باز هم آقاي مطهري! كسي كه ريگي به كفش ندارد رك و صريح است بقيه گويي با مجرمين رودربايستي دارند!!
ولی ما داستان دیگری شنیده ایم (پایان داستان به گونه ای دیگر) که البته روایت این ماجرا از زبان دکتر مطهری احتمال درست بودن ماجرایی را که ما شنیده ایم بیشتر می کند چون از این اتفاقات متاسفانه در جامعه زیاد می افتد و اینکه دکتر مطهری به آن واکنش نشان داده لابد کم ماجرایی نبوده
هيچ كس فكر نمي كرد سي سال پس از انقلاب و در يك حكومت اسلامي شاهد چنين فجايعي باشيم .حداقل خواسته مردم از حكومت اسلامي مبارزه با مفاسد اخلاقي در جامعه بوده و هست ولي معلوم نيست مسئولين نظام را چه شده است .حتي اگر بپذيريم كه اين اعمال براي ضربه زدن به حكومت اسلامي است كه بعيد هم نيست با اينها به عنوان محارب با نظام بايد برخورد شود.
يكي نيست به اين آقا بگه شما در نقش نماينده مردم و به هنگام تحويل دادن لبخند مليح از سوي مديريت قبلي قوه قضاء و همچنين در مورد اخير و صدها مورد ديگر چه كار كرديد كه اينچنين اظهار نظر مي كني.مجلسي كه بايد در راس امور باشد مرخص و تعطيل است چه برسد به قواي ديگر.
حالا اين نظر درج ميشه يا نه كاري ندارم اما نظـــر مــن هـمـــيـــنــــــــــــــــه.
مگر قوه قضائیه با متهمین پرونده های "نگین غرب" " مروارید غرب" "مجتمع ارکیده" "راهگشایان خودرو" و ...چه کرد که حالا شما انتظار دارید به این یکی با دققققققتتت رسیدگی شود ؟؟!!!!!!!!!!
خدا وند به شما فرزند صالح شهید مطهری اجر دهد که داد مظلوم را به عنوان نماینده تهران از قوه قضائیه مخواهید. امیدوارم در کارتان موفق باشید.
جناب آقای مطهری مجلس شما دیگر فرمایشی است لطفا زیاد خونتان را به جوش نیاورید همه ما واقعیت را میدانیم. شاید میخواهید در برابر وجدانتان آرام و راضی باشید اما بدانید تاریخ در مورد شما و مجلستان جور دیگر قضاوت خواهد کرد.(تابناک محترم لطفا این نظر را چاپ کنید تا آقای مطهری آگاه شوند اظهار نظر به نمایندگان حق ماست امیدواریم لااقل شما قبول داشته باشید.)
اگر مردود شوند انشاالله در دنیا قبل از آخرت روسیاه شوند.
خدا وکیلی همشون سنگسار کنید
حضرت امیر می فرمایند: آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند. با توجه به کوتاهیهای غیر قابل توجیه در این زمینه می توان نتیجه گرفت مسئولان مربوطه یا علوی نیستند یا این مساله را برای خود می پسندند.
چند سال قبل حوادثی مشابه این اقدامات که متاسفانه کم نیست در استان گلستان رخ داد و با پیگیری و رای قاطع قاضی شجاع پرونده و تایید دیوان عالی کشور در کوتاهترین زمان ممکن رای اعدام جانیان صادر و اجرا شد .اگر بخواهند که ضرورت دارد بخواهند .می توان...انشاالله
سلام.کاملا با عزیزم آقای دکتر مطهری موافقم .از مدینه النبی ایشان و همه دلسوزان نظام را دعا میکنم.یا علی
اعدام با اعلام قبلي و پخش مستقيم از سيما.
ما هم به شدت منتظر شنیدن خبر مربوط به سرنوشت این جنایتکاران هستیم.
بسیار ممنون از جناب دکتر علی مطهری
بالاخره صدایی شنیدیم
البته از فرزند مرحوم شهید مطهری جز این تصور نمی رود.
سلام. ما اگر مسلمانیم ، وظایفی در رابطه با اجرای حدود داریم .
اگر مجازات علنی در جامعه ما فراموش نمی شد، امروز این شرایط را نداشتیم. بهتر است از مجامع بین المللی که بخاطر آنها اجرای علنی حدود را متوقف کردیم بخواهیم که در شهر های ما امنیت ایجاد کنند !!!
ظاهرا آقای مطهری خواهان برخورد احساسی است
چرا باید در جامعه اسلامی مان شاهد تکرار چنین اتفاقاتی باشیم؟
چرا افراد شرور و خبیث بستر و فضای جامعه را برای اعمال چنین خلافهای نابخشودنی اماده می دانند ؟
قوه قضاییه بایستی با برخورد قاطع در اسرع وقت افراد خاطی را به اشد مجازات محکوم نماید تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
اگر جای رییس قوه قضاییه بودم حکم اعدام را با استناد به قوانین شرع و مجازات اسلامی در کمترین زمان ممکن صادر می کردم
قوه قضائيه با اغتشاشگران و مسئولان اغتشاش چه برخوردي كرده است ؟؟؟ هيچ آقايان هر روز دارند بيانيه مي دهند وراست راست در خيابان راه مي روند و تعدادي عوامل دست چندم كه با تحريك موسوي و كروبي به خيابان آمده اند در زندانند حالا آقاي مطهري مي گويد همانگونه كه به مسائل امنيتي مي پردازد به اين مسائل ه بپردازد وامصيبتا اگر همان روش را در برخورد با مسائل تجاوز بخواهد پيشه بگيرد در اين حالت احتمالا زنها مجرم مي شوند وعوامل اصلي تجاوز بايد آزاد گردند توصيه مطهري اين معنا را مي رساند
لطفا بحث روز را عوض نكنيد حواس مردم جمع است
خدا حفظت كند علي آقا
در هر زمام مجلس مي تواند يك مدرس داشته باشد
آیا فقط باید قوه قضاییه اقدام کند بزرگانی که در مسایل سیاسی ساعتها وقت مردم را برای سخنرانیهای خود میگیرند نباید ازاظهار نظر کنند نباید تشر بزنند نباید اظهار تنفر کنند نباید نباید و نباید .... بله میترسند مبادا با صحبت کردن در اینگونه موارد خدای نکرده مردم آنهارا مقصر بدانند ( البته به اندازه قدرتی که در کشور دارند )
که یک دلیل سکوت مسئولین در اینگونه موارد این است که این موارد را نمیشود به گردن صهیونیزم و آمریکاو گروههای سیاسی داخلی که حضرات از ایشان خوششان نماید انداخت . چرا که این موارد فقط تقصیر کسانی است که دارند جامعه ایران را سالها است از روی صندلیهای مختلف اداره میکنند .
اي كاش بجاي انعكاس ايگونه اخبار مستقيما به خود مسولان اين قوه ارسال گزارش مي شد تا با انتشار فساد به ترويج آن كمك نشود.
هيچ كاري نمي توانند بكنند ! به فراموشي سپرده مي شود
سلام به نظر من باید سریع انها را اعدام کرد هر 9 نفرشون البته اعدام درد کمی دارد باید انها را سوزاند. پس اقای لاریجانی چه... میکند.
بابا دلتون خوشه ها آمارهاي تجاوز به عنف سر به اسمان ميزند و يكي از كارهاي حضرات مهندسي اين آمارهاست.
خداوند غیور مردانی مانند شما را برای نظام و رهبری موید و موفق بدارد خداوند پدر شهید شما را با اولیا محشور بدارد
آفرين بر آقای مطهری
واقعا منتظر اقدام سريع قوه قضاویه هستیم
این کار دارد رواج پیدا می کند و ظاهرا کاری از دست نیروی انتظامی و قوه قضائیه بر نمیاید.
ترا خدا این پیام من را چاپ کنید
آیا باید یکی از قربانیان ناموس یکی از اعضای قوه قضائیه باشد تا رسیدگی جدی بشود ؟
تا به کی این رفتارها در یک کشور اسلامی باید ادامه یابد
آیا اگر همسر یکی از مسئولین قوه قضائیه هم بود چنین میکردید ؟ یا در جا حکم اعدام داده میشد
اقای مطهری باید توجه داشته باشند که امنیت سیاسی مترادف است با امنیت شغلی اقایان اما امنیت اخلاقی با چیزی جز رضای خداوند مترادف نمیشود. انهم که نعوذ بالله این روزها خریداری ندارد.
بايد صدبار اعدام شوند
باسلام. ازاین طریق میخواستم به اقای علی مطهری مرتبط شوم لطفا راهنمایی فرمایید
الحق نماينده واقعي ملت هستيد وظايف نمايندگي راخوب مي دانيد
خدا پدرتو بیا مرزه
خداوند شر خبیثان از از شما و خانواده شما دور نگهدارد . همیشه دعاگوی شما هستم
درود وسلام خدا واولیاءش بر روح ملکوتی پدر شهیدتان وخدا حافظ شما دوبرادر که زبان گویای ابوذر را ازپدر به ارث برده اید انشاءا... ثابت قدم به برکت دعاء مولای بمانید.انشاءا...
سئوال اين است كه بدعت گذار چه كسي بوده است
امروز برای یک امضا جهت بی کفایتی یک تعاونی دانشگاه به قوه قضاییه رفتم . در آنجا با نحوه برخورد مطمئن شدم هیچ حقی و عدلی بر قرار نخواهد شد . یا مصالحه یا از حق گذشتن. در خوشبینانه ترین حالت فقط 10% پرونده ها بعد سالها به یک جوابی میرسند. واقعا تاسف آور است. متاسفانه بی تعهدی و غرق در بوروکراسی بودن آنجا مشمئز کننده و فقط برای خاطیان لذت بخش است.
نفر پنجم .. باشه تو برو سنگ آمریکا را به سنه بزن
ای وای از ...............
در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی تعداد زیادی از این بی ناموس ها را در ملا عام دار زدند که خیلی هم موثر بود. ظاهرا امروز از این شرورها حساب می برند که جرات مجازات ندارند!
درود بر آقای مطری فرزند خلف استاد شهید.
پسر کو ندارد نشان از پدر, تو بیگانه خوانش نخوانش پسر
افرین بر اقای مطهری

غیرت ومردانگی انان که این فجایع راسیاسی میبینند کجا رفته درود بر مطهری
باید یک دست و یک پای این اشرار را قطع کرد وسپس آنها را در جامعه رها نمود
نظربنده ونیزغیرت هرایرانی این است که همه ی آنها سنگسارشوند.اما ازطرفی علتها و شرایط نا هنجار یکهمنجر به خلق حوادث اینچنینی می شود بایستی مو شکافانه بررسی گرددوآسیب شناسی صورت گیرد. به امیدجامعه ی ایرانی پاک و شاد .
الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناو لها
که عشق اسان نمود اول ولی افتاد مشکلها
اگر قانون خدا و شرع وقانون مصوب مجلس كه در حال حاضر هم معتبر است اجرا شود كافيست :بند (د) ماده 82 زناي به عنف و اكراه كه موجب قتل زاني اكراه كننده است.
بایدامنیت درنیروی انتظامی پیگیری شود وبایدمردم بداننددرقوای انتظامی ودادگاهها امنیت خاص داشته باشند
حرفی بسیار زیباست ولی گوش شنوا کم است ÷س دعا کنیم
سلام علیکم
خوب شد که یک بار مردی در مجلس به این موضوع فکر کرد . اما من هم با این موافقم که خانه از پای بست ویران است .
برخی مسئولان قضائی در برخی استانها برای حفظ جایگاه خود ، هر انتقادی را نه به وضعیت قوه بلکه انتقاد به رفتار زشت و غیر عادلانه شخصی آنان را بر نمی تابند و خود اقدام به تهدید و بعد هم پاپوش برای فرد می کنند که به نظر می رسد باید با این موضوع به جد برخورد شود و قوه قضائیه پاک سازی گردد .
در این صورت شاید آرامش و امنیت مردم مفهوم داشته باشد .
از دکتر مطهری به خاطر صراحت لهجه ای که دارند و اینکه هنوز امثال او ولو انگشت شمار هستند ونفس می کشند وبیان حق گو دارند خرسندم
خدا حفظش کند.
لبخند ملیح رو خوب اومد
با عرض سلام
بايد اعدام شوند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی