بازدید 2178
معمري:

قطري‌ها حاضرند قراردادم با پيكان را بخرند

من نام اين قانون را "فرمول برنز " مي‌گذارم و به نظرم اگر ادامه دار باشد به روح واليبال ضربه مي‌خورد،به همين دليل مخالف ادامه اجراي قانون فرمول طلايي هستم. با توجه به اينكه بيشتر از ساير تيم‌ها تمرين كرده بوديم اما بازهم مخالف ادامه اجراي اين قانون هستم و مسئولان فدراسيون جهاني براي طولاني شدن مسابقات بايد راه ديگري پيدا كند.
کد خبر: ۷۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۸ 14 November 2009
سرمربي تيم واليبال پيكان گفت: اگر فرمول طلايي ادامه داشته باشد به روح واليبال ضربه مي‌خورد، به همين دليل مخالف ادامه اجراي اين قانون هستم.

عليرضا معمري در گفت و گو با فارس ، در خصوص مسابقات جام باشگاه‌هاي جهان در دوحه قطر، ليگ برتر و شرايط تيم واليبال پيكان اظهاراتي داشت كه در زير مي‌خوانيد:


* برترين تيم‌هاي باشگاهي جهان در بهترين شرايط با هم رقابت كردند
اين دوره از مسابقات از لحاظ برگزاري از بهترين پيكارهايي بود كه در طول عمر ورزشي‌‌ام ديده‌ام؛ با توجه به اينكه فدراسيون واليبال قطر و فدراسيون جهاني با هم هماهنگ شده بودند اين دروه از رقابت‌ها از اعتبار خاصي برخوردار شده بود.

هفده سال پيش چهارمين دوره برگزار شد؛ اما اينبار با هماهنگي‌هاي انجام شده مسابقات در بهترين شرايط برگزار شد تا برترين تيم‌هاي باشگاهي جهان بتوانند در اين شرايط ايده‌آل با هم به رقابت بپردازند.
ميزباني بسيار عالي بود و تمام شرايط از جمله سالن تمرين تيم‌ها، سالن برگزاري مسابقات، تغذيه و حمل ونقل در سطح اين مسابقات بود و 8 تيم حاضر در مسابقات هيچ مشكلي نداشتند.


* هر بازي در حضور بيش از 700 هوادار برگزار مي‌شد
در بازي‌هاي اين دوره و در هر بازي بيش از 700 هوادار حضور داشت؛ در بازي‌هاي پيكان از 700 تا هزار هوادار ايراني در سالن حضور پيدا كرده و تيم ما را حمايت مي‌كردند. نكته جالب اين پيكارها حمايت هواداران قطري از تيم پيكان بود كه توجه بازيكنان ما را به خود جلب كرده بود.

هر تيم هواداران خاص خود را داشت و در روز پاياني بيش از دو هزار تماشاگر مشتاق در سالن مسابقه حضور داشتند. معتقدم پنجمين دوره مسابقات واليبال جام باشگاه‌هاي جهان يكي از مسابقاتي نادري بود كه مشكلي از لحاظ برگزاري نداشت.


* سطح داوري پايين‌تر از سطح مسابقات بود
داوران از سوي فدراسيون جهاني انتخاب شده بودند و هر تيم يك داور به همراه خود نداشت، همين موضوع باعث شد تا سطح داوري پايين‌تر از سطح مسابقات باشد.
داوران در اين رقابت‌ها اشتباهات زيادي داشتند، مخصوصاً داوران خط كه قطري بودند. اكثر مربيان در هر بازي دو يا سه بار به داور اعتراض مي‌كردند، اما بهتر است به نيمه پر ليوان نگاه كنيم و تمام تمركز خود را روي داوري نگذاريم.


* مخالف ادامه اجراي قانون فرمول طلايي هستم
در روز اول مسابقات و در كنفرانس مطبوعاتي با توجه به صحبت‌هاي مربيان تيم‌هاي حريف متوجه شديم كه بيشتر از ساير تيم ها با اين قانون آشنا هستيم؛ پيكان حدود 2 ماه و نيم با اين قانون تمرين كرده بود.

پس از بازي نخست برابر سيمد برزيل زورزي، بازيكن سابق تيم ملي ايتاليا و مفسر شبكه الجزيره به كادر پيكان گفت كه بازي خوبي انجام داديد و همه را شگفت‌زده كرديد.

سرعتي‌زن‌هاي تيم ما توپ‌هاي اول را آبشار مي‌زدند و به مرور مشخص شد كه در اجراي اين قانون بهتر از ساير تيم‌ها عمل مي‌كنيم. تمريناتي كه انجام داده بوديم باعث شد تا بازيكنان پيكان اين قانون را درك كرده و بتوانند بهتر از ساير رقبا آن را در زمين اجرا كنند.

در طول مسابقات خيلي‌ها از من مي‌پرسيدند كه چطور تمرين كرديد كه بازيكنان اينگونه اين قانون را اجرا مي‌كنند.

معتقدم اين قانون بايد براي سطح پايين‌تر از بزرگسالان اجرا شود و اگر فدراسيون جهاني مي‌خواهد واليبال را همه‌گير كند، بايد از قانون ديگري استفاده كند. در پيكارهاي جهاني عموم مريبان از اين قانون ناراضي بودند.

من نام اين قانون را "فرمول برنز " مي‌گذارم و به نظرم اگر ادامه دار باشد به روح واليبال ضربه مي‌خورد،به همين دليل مخالف ادامه اجراي قانون فرمول طلايي هستم. با توجه به اينكه بيشتر از ساير تيم‌ها تمرين كرده بوديم اما بازهم مخالف ادامه اجراي اين قانون هستم و مسئولان فدراسيون جهاني براي طولاني شدن مسابقات بايد راه ديگري پيدا كند.


* مي‌توانستيم بهتر بازي كرده و مدال بگيريم
چند فاكتور در تيم پيكان بود كه باعث موفقيتش شد؛ صداقت، همدلي و يكرنگي كادر فني با بازيكنان از مهم‌ترين عوامل موفقيت پيكان بود. شانس در ورزش مخصوصاً در رشته واليبال به صفر رسيده است و معتقدم با شانس راهي مرحله دوم نشديم.

مسئولان باشگاه پيكان از اين تيم بسيار خوب حمايت كردند و ما هم در رقابت‌هاي جهاني تمام تلاش خود را به‌كار گرفتيم؛ در مرحله دوم و در بازي برابر ديناموكازان با 8 بازيكن به ميدان رفتيم چون چند بازيكن ما خسته و مصدوم شده بودند.

اگر اكبري و معمري مصدوم نمي‌شدند مي‌توانستيم بهتر بازي كنيم و روي سكو قرار بگيريم؛ پيش از سفر به قطر از داورزني خواستيم كه ليگ را با تأخير شروع كند تا بتوانيم از چند بازيكن ساير تيم هاي ايراني استفاده كنيم، اما اين درخواست مورد قبول واقع نشد.

تيم ما جوانترين و كوتاه‌قدترين تيم حاضر در مسابقات بود؛ ميانگين سن بازيكنان پيكان 22 سال است. زورزي در روز نخست نسبت به كوتاهي قد بازيكنان مصاحبه‌اي كرده بود كه در پايان بازي اول بابت اين موضوع از من عذر خواهي كرد و گفت كه مترجم حرف‌هاي مرا به اشتباه ترجمه كرده است.


* تنها تيمي بوديم كه همراه تمام بازيكنان سرود ملي را مي‌خوانديم
صعود پيكان به مرحله دوم بازتاب خوبي در رسانه‌هاي عربي داشت، چون 3 تيم حاضر در مرحله دوم اروپايي بوده و هر 3 تيم از بازيكنان خارجي استفاده مي كردند، اما پيكان تنها تيمي بود كه بدون بازيكن خارجي به اين مرحله رسيد.

در طول برگزاري مسابقات پيكان تنها تيمي بودم كه سرود ملي ايران را اعضاي كادر فني و بازيكنان با هم مي‌خواندند. افتخار مي‌كنم كه با تيمي تمام ايراني به مرحله دوم پيكارهاي واليبال جام باشگاه‌هاي جهان راه پيدا كرديم.

* به قراردادم با پيكان متعهد مي‌مانم
در روز سوم رقابت‌ها از تيم العربي قطر نماينده‌اي پيش من آمد و مرا به باشگاه برد. مسئولان اين تيم به من گفتند كه مايليم با شما قرارداد امضا كنيم؛ در جواب آنها اعلام كردم با باشگاه پيكان قرارداد دارم و نمي‌توانم اين تيم را ترك كنم و آنها در جواب اين حرف من گفتند كه حاضريم قرارداد شما با پيكان را بخريم.

در روز آخر و پس از پايان مسابقات نماينده ديگري آمد و درخواست باشگاه العربي را مجدداً به من يادآوري كرد؛ اما من به وي گفتم كه با باشگاه پيكان قرارداد داردم و به آن پايبند خواهم ماند.
همچنين مربي اين تيم مذاكراتي با امير حسيني انجام داده بود؛ سرپرست تيم ترنتينو ايتاليا هم با محمد محمدكاظم و محمد موسوي عراقي مذاكره كرد و نمايندگان تيم سيمد برزيل با آرش كمالوند براي حضور در اين تيم صحبت كرده بودند.

افتخار مي‌كنم كه عملكرد خوب كادر فني و بازيكنان پيكان مورد توجه تيم‌هاي حريف واقع شده است. اگر قرار باشد در تيم ديگري كار كنم با تمام اعضاي گروه به تيم مورد نظر خواهم رفت،اما سال جاري در پيكان مي‌مانم. تيم بدون حاشيه‌اي داريم و انرژي مثبتي كه بازيكنان داشتند باعث شد عنوان چهارمي جهان را كسب كنيم.


* با برنامه‌ريزي در ليگ برتر ايران هم موفق خواهيم بود
در پايان مسابقات جهاني به بازيكنان اعلام كردم كه كارسختي در پيش داريم؛ چون همه مي‌گويند پيكان تيم چهارم جهان است و دوست دارند برابرش خوب باشند، اما با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده سعي مي‌كنيم در ليگ هم خوب ظاهر شده و عنوان خوبي كسب كنيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی