بازدید 3507

محروميت مادام العمر ستاره ورزش ترکیه

آيهان پيشتر به برخي روزنامه نگاران ترکيه گفته بود که قرباني يک توطئه شده و به عمد در نوشابه وي مواد ممنوعه نيروزا ريخته شده و وي نيز بدون اين که متوجه باشد، آن را مصرف کرده است.
کد خبر: ۷۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۸ 12 November 2009
دادگاه بين المللي تحکيم ورزش، حکم محروميت مادام العمر از حضور در مسابقات "ثريا آيهان" دونده زن طلايي ترکيه را صادر کرد.

به گزارش ايرنا، صدور اين حکم غير منتظره جامعه ورزشي ترکيه را دچار شوک کرد.

ثريا آيهان دونده زن طلايي ترکيه که پيشتر به دليل تشخيص آثار ممنوعه دوپينگ در نمونه آزمايشي وي، به مدت چهار سال از حضور در مسابقات ورزشي محروم شده بود ، براي رفع محروميت چهار ساله خود به دادگاه بين المللي تحکيم ورزش مراجعه کرده بود.

بر پايه اين گزارش، دادگاه ياد شده ديروز محروميت چهارساله را به محروميت مادام العمر تغيير داد.
"محمد ترزي " رييس فدراسيون دووميداني ترکيه از اين حکم ابراز تاسف کرد.

مربي "ثريا آيهان" که همسر وي نيز مي باشد در اعتراض به اين حکم گفت: براي رفع اين مشکل به يک دادگاه بالاتر مراجعه خواهم کرد.

پيشتر در نمونه آزمايشي آيهان که در اردوي آمادگي براي شرکت در بازي هاي المپيک پکن در آمريکا گرفته شد، آثار مواد نيرو زا ديده شده بود.

آيهان پيشتر با ابراز بي گناهي و رد هرگونه دوپينگ، گفته بود که مقامات فدراسيون حاضر به شنيدن توضيحات من نشدند و اين حکم را بدون در نظر گرفتن دفاعيات من صادر کردند.

آيهان پيشتر به برخي روزنامه نگاران ترکيه گفته بود که قرباني يک توطئه شده و به عمد در نوشابه وي مواد ممنوعه نيروزا ريخته شده و وي نيز بدون اين که متوجه باشد، آن را مصرف کرده است.

وي در سال 1381مقام اول مسابقات دووميداني 1500 متر زنان اروپا را به دست آورد و بعد از اين موفقيت، درمسابقات دووميداني جهان در اسپانيا حضور يافت و مقام دوم را کسب کرد.

آيهان در سال 2002 ميلادي با راي فدراسيون دووميداني اروپا به عنوان دونده برتر سال 2002 ميلادي قاره در بين بانوان انتخاب شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
دور از جونه رضازاده ی ما
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی