بازدید 5262
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

حافظ با بازیگران دیروز به سبزپوشی ادامه داد

در معاملات امروز بازار بورس تهران، نماگر بازار با رشد 0.29 درصدی همراه بود و توانست با حمایت نمادهای معاملاتی متعلق به شرکت های فولاد مباركه اصفهان، ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، معدني و صنعتي گل گهر و توسعه‌معادن‌وفلزات‌ به روند صعودی در کانال جدید ادامه دهد. در بازار دیروز شاخص کل بورس با رشد 127 واحدی (15/ 0 درصدی) با ثبت پنجمین کانال‌شکنی در تابستان، در سطح 83 هزار و 12 واحدی ایستاد.
کد خبر: ۷۲۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 29 August 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه 7 شهریورماه 96 با افزایش 240 واحدی به رقم 83 هزار و 252 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در چهارمین روز کاری هفته جاری بازهم شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 77 واحدی به رقم 26 هزار و 976 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 29 واحدی، عدد 17 هزار و 868 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 22 واحد به رقم 13 هزار و 534 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.48 درصدی افزایش 436 واحدی را رقم زد و به سطح 91 هزار و 796 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 298 واحد افزایش به رقم 58 هزار و 685 واحد رسید و شاخص بازار دوم همانند روز قبل، با افت 185 واحد معادل 0.10 درصد همراه بود و عدد 179 هزار و 554 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 10:40 در سطح 83 هزار و 401 واحد قرار گرفت. 

نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

در معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای فولاد، فملی، کگل و ومعدن بیشترین تاثیر مثبت را در جهت گیری شاخص کل بورس داشتند. این تاثیر مثبت در بازار روز گذشته (دوشنبه) نیز توسط این نمادها باعث قرار گرفتن شاخص در کانال جدید 83 هزار واحد شده بود. بر اساس این گزارش، در معاملات امروز، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 133 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 106 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 66 واحد، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 54 واحد و نماد وصندوق (سرمايه‌گذاري‌صندوق‌بازنشستگي‌) با 29 واحد افزایش بیشترین اثر مثبت را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند.

در مقابل نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 47 واحد و نماد فخاس (فولاد خراسان) با 30 واحد کاهش، بیشترین تاثیر را در جلوگیری از رشد بیشتر شاخص کل بورس داشتند.

در بازار امروز، نمادهای متعلق به آلومينيوم‌ايران‌، بانك ملت، ايران‌ خودرو، ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، فولاد مباركه اصفهان، پلي‌اكريل‌ و مس‌ شهيدباهنر، به عنوان نمادهای پربیننده بازار سرمایه معرفی شدند.

معامله‌گران بورس امروز، 851 میلیون و 94 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 64 هزار و 165 نوبت معامله و به ارزش 368 میلیارد و 636 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: بیمه تجارت نو، حق تقدم خرید سهام شیمی‌دارویی داروپخش، توریستی و رفاهی آبادگران کیش، سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران، آس‌پ و و در مقابل نماد معاملاتی اوراق اجاره هواپیمای ماهان متوقف شد.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و خودرو، امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بیسکوییت گرجی، آلومینیوم ایران، ایرکا پارت صنعت، سرمایه گذاری معادن و فلزات، داده پردازی ایران، صنایع شیمیایی فارس و گروه صنعتی بارز بود.

در مقابل نمادهای داروسازی اکسیر، بیمه آسیا، سرمایه گذرای صنعت بیمه، سالمین، پارس سوییچ، سرمایه گذاری شاهد و صنایع جوشکاب یزد با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

امروز سهامداران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، سهام آلومینیوم ایران، فروسیلیس ایران و سرمایه گذاری معادن و فلزات و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام پارس سوییچ، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا ، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله 98 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله یک هزار و 626 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار فرابورس امروز شاخص با رشد 3.6 واحدی به رقم 951.50 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 511 میلیون و 411 هزار برگه بهادار در قالب 38 هزار و 52 نوبت معامله و به ارزش 273 میلیارد و 476 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

حافظ با بازیگران دیروز به سبزپوشی ادامه داد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار