بازدید 25580
پس از پرداخت 250 میلیون تومان هزینه درمان؛

فروش کلیه، آخرین تصمیم پدری که هنوز نوزادش بیمار است!

خداوند به من نوزادی داد که متأسفانه مری این نوزاد تشکیل نشده و دچار بیماری قلبی است. تا کنون حدود ۲۵۰ میلیون تومان برای عمل های جراحی مختلف و درمان فرزندم هزینه کردم و به دلیل سنگین بودن هزینه ها حتی خانه و اتومبیل خود و پدرم را هم فروختم؛ اما باز هم برای ادامه درمان دچار مشکل هستم. می خواهم برای تأمین هزینه ها کلیه ام را هم بفروشم.
کد خبر: ۷۲۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 29 August 2017
فروش کلیه، آخرین تصمیم پدری که هنوز نوزادش بیمار است!در جامعه ای که بسیاری افراد، فارغ از مشکلات بزرگ زندگی آرام و شیرینی را تجربه می کنند، بخش زیادی از مردم با مشکلات کوچک و بزرگ دست به گریبان هستند و آرامش برای آنها معنا و مفهوم مشخصی ندارد. همانند افرادی که خود یا یکی از اعضای خانواده آنها دچار مشکلات پزشکی است و علاوه بر نداشتن آرامش، درگیر تأمین هزینه های درمان نیز هستند.

به گزارش «تابناک»؛ در میان همه افرادی که با مشکلات پزشکی و درمانی رو به رو و برای رفع مشکل خود ناچار به صرف هزینه های هستند، شرایط زوج های جوانی که مشکل ناباروری دارند، دشوارتر است؛ افرادی که اگر جدا از مشکل اولیه دچار مشکلات بعدی نیز شوند، توصیف حال و روزشان کار زیاد آسانی نیست. مثل پدر و مادر نوزاد یک ساله ای که فرزندشان مری ندارد و عمل های جراحی متعدد و سنگین هم درمان این نوزاد را ممکن نساخته است.

نوزادی که از او سخن می گوییم، فرزند پدر و مادری است که به دلیل مشکل ناباروری والدین در فرایندهای پزشکی درمان ناباروری جنینش شکل گرفت و متولد شد.

محمد چعب، پدر این نوزاد در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، در مورد جزئیات مشکلی که دارد، گفت: با اینکه من و همسرم یک نوزاد شش ساله داریم، پزشکان تشخیص دادند که دیگر امکان به دنیا آوردن فرزند را نداریم و اگر تصمیم به این کار داشته باشیم، باید فرایندهای پزشکی موجود را طی کنیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که اقدامات پزشکی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه نیست، برای اینکه صاحب فرزند شویم، چندین میلیون تومان هزینه کردیم و هنگامی که همسرم باردار شد، پزشکان ضمن اعلام موفق آمیز بودن اقدامات درمانی، نوید تولد یک نوزاد سالم را به ما دادند.

این پدر افزود: با این حال پس از چند ماه که دیگر امکان سقط جنین وجود نداشت، به ما گفتند که نوزاد دچار مشکل و نقص هایی است که سلامتی او را تهدید می کند؛ اما تأکید کردند که جای هیچ نگرانی نیست و پس از تولد با عمل جراحی، این مشکلات قابل رفع است.

وی افزود: پس از تولد فرزند معاینات پزشکی مشخص کرد که این نوزاد فاقد مری است و نارسایی های قلبی نیز دارد که پزشکان گفتند، با انجام چند عمل جراحی، این مشکلات برطرف خواهند شد.

این پدر رنجور در مورد نتیجه اقدامات درمانی و هزینه های سنگینی که این فرایند بر وی و خانواده اش تحمیل کرده است، افزود: بیش از یک سال است، کار و زندگی ما شده پیگیری فرایند درمان نوزادم در بیمارستان های خصوصی تهران و علت این موضوع هم آن است که بیمارستان های دولتی از پذیرش نوزاد ما آ به دلیل اینکه نتیجه فرایند درمان ناباروری است ـ خودداری می کنند.

وی تأکید کرد: تاکنون چیزی حدود 250 میلیون تومان برای تولد و درمان این نوزادم هزینه کردم اما هنوز مشکلات پزشکی فرزندم پا برجاست و گاهی تصور می کنم مسئولان بیمارستانی تنها هدفشان گرفتن پول بیشتر از ماست. این در حالی است که من برای تأمین این هزینه ها، خانه و اتومبیل خودم و اتومبیل پدرم را فروخته ام.

او در مورد آخرین تصمیم خود در این مسیر گفت: هنوز نوزاد من سلامتی خود را به دست نیاورده است و با شرایط موجود، تصمیم دارم برای تأمین مابقی هزینه ها یکی از کلیه های خودم را بفروشم.

در مورد مشکلات این نوزاد دکتر توکلی، متخصص زنان با بررسی برخی اسناد پزشکی به خبرنگار «تابناک» گفت: گويا جنين اترزي مري دارد؛يعني مري در قسمت هايي تشكيل نشده كه باعث ايجاد انسداد در مسير گوارش مي شود. با اسناد موجود، اينكه با سونوگرافي چقدر می شود مستقيم اترزي مري رو تشخيص داد، دقيق نمی شود این کار را کرد.

این متخصص زنان افزود: نكته اي كه الان مهم است اينكه اترزي مري، جزو اينديكيشن هاي سقط جنين نيست. منظور من این است که حتي اگر در همان ١٨هفتگي يا حتي زودتر هم تشخيص داده مي شد، توصيه ما اين بود كه صبر كنند تا نوزاد به دنیا بیاید و بعد معالجه اش كنند؛ يعني تشخيص زودهنگام اين اختلال در كل ماجرا تأثيري نداشته است.

با توجه به آنچه بر این خانواده و نوزادشان آمد و نظر تخصصی یکی از پزشکان حوزه زنان، می توان این موضوع را قید کرد که مشکل کنونی بیشتر حول محور هزینه های سنگین درمان می چرخد؛ هزینه هایی زندگی پدر این نوزاد را به کلی دچار چالش کرده و او را برای تأمین هزینه های بعدی به کارهای خطرناک سوق داده است.

شاید بزرگ ترین نقدی که در این فرایند بتوان داشت، این باشد که روند درمان مشکلات ناباروری تحت پوشش بیمه های خدمات درمانی نیست و این موضوع مشکلات مالی را در کنار مشکلات روحی برای خانواده هایی که پا در این مسیر می گذارند، ایجاد می کند؛ افرادی که شاید بتوان با برخی تدابیر خاص مدیریتی از دردهایی که دارند، کاست و آنها را به آینده امیدوار کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۶۳
وزیر محترم بهداشت کجا هستن ...........؟؟؟؟!
عجب
کاش به خیریه های معتبر چون خیریه همت معرفیشون میکردین و اونها هم لینک کمک رسانی را در دسترس بینندگان قرار میدادند...
لطفا تابناك حقيقت موضوع رو تاييد كنيد بعد يه شماره كارت بديد
آقا اینجور مواقع استثنایی باید کمک های ویژه بشه
خدا را شكر وزيز بهداشت با 253 راي موافق نمايندها مجلس دوباره وزير شد كه طرح تحول را ادامه بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
تحمل مشکلات جامعه یه طرف تحمل آدامایی مثل شما یه طرف!!!
انشالله که هر چه زودتر فرزند ایشان سلامتی خود را به دست آورند. ما مردم ایران همیشه خودمان فکر همدیگر بوده ایم و دولت هیچ وقت برای این ملت غیور و بخشنده قدمی بر نداشته است. لذا، از تابناک خواهش می کنم با اعلام یک شماره حساب بانکی حمایت های مالی مردم را هر چند اندک معرفی کند تا قطره قطره کمک های مردمی باعث پرداخت کمک هزینه های درمانی این خانواده عزیز شده و نجات بخش زندگی این کودک گردد.
بله پزشکان نجومی بگیر هزینه دریافت های کهکشانی شما به قیمت نابودی بعضیاست!
زشکان تشخیص دادند که دیگر امکان به دنیا آوردن فرزند را نداریم و اگر تصمیم به این کار داشته باشیم باید فرایندهای پزشکی موجود را طی کنیم.

زن بالای ۴۰ سال اصلا نباید بچه دار بشه
چون بچه با مشکلات زیادی به دنیا میاد و زود هم عمرش تموم میشه
مگه توی کشورما این مسائل هنوز وجود داره....
امیدوارم وزیر بهداشت یه کاری برای این خانواده انجام بده و هزاران نفر از مردمی که با هزینه های خانمان برانداز بیمارستانها دست وپنجه نرم میکنند را دریابه . این مشکل کمر مردم رو شکسته
بایدم کلیه شو بفروشه چون پول نفت ایران فروخته میشه میریزه به جیب پزشک ها هرکدوم ماهی 100 میلیون 200 میلیون ، بقیه مردم هم هر بلایی سرشون اومد مهم نیست . مهم جیب این هاست
پاسخ ها
پزشک جوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
شما و امثال شما رو واگذار می کنم به عدالت خدا
باید از جناب اقای قاضی زاده پورشه سوار پرسید بودجه وحشتناک بخش سلامتو کجاها خرج کرده
خدا صبر بده . واقعا سخته . من خودم یه نوزاد 4 ماهه دارم و واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم . کاش میشد راهی برای کمک کردن وجود داشت هر چند ناچیز
مستولین کجایید , دقیقا کجایید؟
یه اختلاس کم بشه مشکل او حل می شه
چرا اینقدر هزینه درمان گران هست چرا پزشکان اینقدر در امد دارت کجایند پزشکانی که درس خیر
مگه موقع جنینی این قبیل بیماری رو نمیشه تشخیص داد؟
ضمن همدردی با این خانواده و تاسف از مشکلی که پیش آمده عرض می کنم، دلیل این همه هزینه فقط عدم اعتماد به بخش درمان دولتی است. لذا لازم است از طرف وزارت بهداشت اعتمادسازی انجام شود تا در کنار افزایش کمیت در درمان بعد از اجرای طرح سلامت، مردم از کیفیت کار نیز مطمین شوند. و همچنین مردم باید از فشار تبلیغات بخش خصوصی خارج شوند و بدانند پزشکان در بخش دولتی تمام تلاش خود را برای بهبود بیماران انجام میدهند و رنگ و لعاب هتل های خصوصی دلیلی بر برتری کیفیت کار آن ها نیست.
همین اعمال جراحی و درمانی که 250 میلیون برای این خانواده عزیز هزینه برداشته، میشد با 10درصد همین هزینه در بخش دولتی انجام شود ولی ترس و بی اعتمادی آن ها به بخش دولتی باعث این خسارت شد. لذا وزارت بهداشت می بایست همت خود را در جلب اعتماد مردم به بخش دولتی -با تضمین کیفیت و ارتقای نظم و امکانات ظاهری بیمارستان و نظارت بر حسن رفتار پرسنل و پزشکان- قرار دهد.
با مسئولیت تابناک در زمینه صحت موارد طرح شده شماره حسابش رو اعلام کنید تابا کمک مردم مشکلش حل شه و بعد از این همه مصیبت گشایشی تو کارش بشه.
بزور بخوای بچه دار بشی همین میشه دیگه. آخه یه بچه هم که داشتی. حالا تا عمر داری باید بکشی. حالا امیدوارم حداقل این نوزاد معصوم درمان بشه زندگی سالمی داشته باشه که این وسط هیچ اختیاری نداشته.
آیا وزارت بهداشت نباید از چنین کودکانی که آینده سازان این مملکت هستند حمایت کند و به خانواده آنها کمک کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
کل مشکلشون اینه که ژن خوب نداشتن
مگه روحانی نگفته بود با طرح جدید نظام سلامت کسی که مریض میشه بجز غم بیماری هیچ غم دیگه ای مبنی بر هزینه های درمان ننخواهد داشت . مگر نه اینکه بودجه دولت 2 برابر شد فقط بخاطر همین نظام سلامت . مگر نه اینکه عظیم ترین بودجه تاریخ ایران به نظام سلامت تزریق شد پس نتیجش کو ؟ برید تو بیمارستان ها از مردم بپرسید از اونایی که 10 میلیون تا 100 میلیون خرج عمل را از جیبشان میدن ؟ از وزیر بهداشت بپرسید پس چی شد ؟ احمدی نژاد راست میگفت که پول را مستقیم بین مردم تقسیم کنیم بهتره تا به اسم نظام سلامت و سایر یارانه ها دست دولت باشه و مردم هرگز احساسش نمی کنند
تهدید ۳۰۰ کارگر به فروش کلیه!
یه راهی بذارین کمکشون کنیم خدا هیچ انسانی رو با بیماری فرزندش امتحان نکنه.
تابناک جان یه روشی پیدا کن که اونهایی که تمایل دارن بتونن به این خانواده کمک کنن
ظاهرا دکتر خواسته توجیح کنه به نظر من تابناک به عنوان یک رسانه میتواند بانی این امر خیر شود که با دادن شماره حساب برای کمک های مردمی برای حل مشکل این پدر دلسوز اقدام نماید ممنون
زوری از خدا فرزند خواستن همینه.اگه صلاح بود خدا بهت میداد .حالا توی سر خودت بزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
مواظب باش که با این جور نظر دادنت سر خودتم میاد
متاسفانه من و همسرم هم بچه دار نمیشیم. البته با این تفاوت که همون بچه شش ساله سالم هم که دارن رو نداریم. تا حالا سه با ivf کردم و نتیجه نگرفتم. الانم پیش ی طبیب سنتی میرم تا شاید مشکلمون حل بشه. بابت مشکل این نوزاد خیلی ناراحت شدم. ولی ی سوال؟ شما که بچه داشتید (دختر و پسرش اصلا نباید مهم باشه. همین که خدا فرشته داده بهتون کافی بود) شما دیگه چرا؟ چطور تونستید مشتری پزشکا باشید. بله مشتری!!!! تا حالا تو هیچ کدوم از مراحل درمانم حس نکردم که پزشک منو بیمار ببینه، تنها چیزی که محسوس بوده، مشتری بودن بوده. کاش آدما و مخصوصا پزشک ها هنوزم احساس داشتن!!! (اگرم کسی بوده که احساس داشته به پست ما نخورده) در حین درمان بیشترین چیزی که نیازه همدلیه که الحمدلله.....
ببخشید دلم خیلی پره
خدا همه بیماران رو شفا بده
با سلام امکان کمک به ایشان وجود دارد؟
با سلام امکان کمک به ایشان وجود دارد؟
با تایید سایت معظم تابناک شماره کارت با کنترل تابناک معرفی شود برای موارد مشابه نیز همینطور
هزاران هزار بچه ندار و فقیر و بی آینده سر چهارراهها شیشه پاک میکنند، این آقا با ژن معیوب دنبال بچه رفته!
بچه به دردی میخوره تو این زمونه!؟!؟ملت تو امورات خودشون موندن.چه رسد به بچه
بجای اینکارا میومد سرپرستی منو بعهده میگرفت.تازه خدمتمم رفتم و هزینه پوشک و شیرخشکم ندارم.
ما نمیتوانم خودمان را جای آن فرد قرار دهیم و بگوییم بچه دار شود یانه اکنون این فرد وا مانده از همه جا است که صدایش را میخواهد مردم بشنوند ایرادی هم ندارد ما اگر توانستیم کمک میکنیم اگر نه زخمش را عمیق تر نمی توان کرد این بیمارستان و جناب آقای دکتر میتوان به او و بچه اش رحم کند و کمتر بگیرد
هفته ای چندمرتبه درسایت های مختلف اخباری ازاین قبیل مشاهده میکنیم که بیماردرمانده ای نیازبه کمک جهت درمان داردچیزی که شایدده هاسال یاشاهدنبودیم ویابسیاراندک بود،خیلی ازپزشکان خودشان بدون آنکه سروصدائی بلندشودبیماران اینچنینی راعمل میکردندوبعضی ازتجاربازارهم صندوقی داشتندجهت کمک به این قبیل کارهای خیر،امروزه بافشارهائی که توسط بعضی ازسازمانهاشبیه دارائی وغیره به بعضی از خیرین میآیدعطای کارخیررابه لقایش میبخشند، این روزهاباتبلیغاتی که درموردبیمه سلامت همگانی شده ومیشودازطرفی خیرین دلیلی به کمک فردی نمیبینندچون جائی که عقاب پربریزد،ازپشه لاغری چه خیزد وازطرف دیگرمگرواقعابیمه همگانی واقعیت نداردکه هموطنی برای درمان بیماری خودش علاو براینکه تمام داروندارش رابایستی بفروشدحتی مجبوربفروش کلیه اش شود،اینجانب رازورمزبیمه همگانی رانمیفهمم وفکرکنم دیگران هم دستکمی ازمن نداشته باشند.
اینجوری که شما میگی پس کسی نباید صاحب بچه بشه
فازغ از همه مسائل، یک بچه بیمار نیازمند به کمک در این میان وجود دارد. اگر راهی برای کمک هست بگویید انجام دهیم. اما بهتر آنست که این افراد تحت پوشش بیماری های خاص قرار بگیرند. دولت اگر به این افراد کمک نکند پس به چه دردی میخورد؟
من نميدونم اين مسئولين مملكتي ما كجا هستند؟ در خواب خوش و شيرين........ و يا درگير مشاجرات سياسي و سهم خواهي در مملكت. واقعاً براي مسئولين متاسفم و بيچاره مردم كه از اين موارد بسيار دارد.
لطفا شماره دهید کمک کنیم
باید دید فروش کلیه برای چنین کاری شرعی است یا خیر اگر نیست که......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
حاجی شما دلت خوشه
دوستانی که اصرار دارن مشکل رو به وزارت بهداشت نسبت بدن، یکم به این فکر کنید که این بنده خدا و موارد مشابه تمام این هزینه ها رو تو بخش خصوصی انجام میدن. چه ربطی به طرح سلامت داره. ایشون اگر همین مسیر رو در بخش دولتی طی میکرد هم هزینه کمتری می کرد هم نتیجه بهتری میگرفت. ذهن مردم رو با قضاوت نادرست به هم نریزید، مسئولیت شرعی داره.
پاسخ ها
بن احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
اگه بخش دولتی بود که طرف تا حالا مرده بود
مطلبی که خیلی من را آزار می دهد و برای من سوال هست اینکه اصلا کی گفته پزشک بابت ویزیت ، جراحی یا هر چیزه دیگه ایی باید هزینه های بسیار بالایی رو دریافت کنند.؟؟؟؟ در حالی که مشاهده می کنید بابت کاری که دکتر می کند این مقدار مزد بسیار نامتعارف هست.
چطوري اين پولها از گلوي اين دكترها پايين ميره؟ فكر كنم تنها كسايي اينقدر از انسانيت دور مي شوند كه شكمشان از مال حرام پر شده.اين چنين قساوتي شايد نزد قاتلها و جنايتكاران بايد جستجو كرد نه در محل ارائه خدمات درماني.
توی این گزارش چندتا نکته مبهم هست.اول اینکه درسته خدمات درمان ناباروری در صورت داشتن فرزند روی بیمه نیست اما کودکی که معیوب به دنیا میاد در صورت درمان در مراکز طرف قرارداد که عمدتا دولتی هستند تحت پوشش کامل بیمه هست بنابراین این حرف سندیت نداره، ایشون خودش دوست داشته توی مراکز خصوصی درمان کنه، این گونه اعمال جراحی تو مراکز خصوصی هم به دلیل نیاز به تخت آی سی یو و پرسنل آموزش دیده هزینه زیادی دارن.یکی از علل این قیمت بالای تخت های آی سی یو هم به دلیل دستگاه های الکترونیکی هست که همه وارداتی هستن و در صورت کوچکترین عیب قابلیت تعمیر اونا تو کشور وجود نداره و باید ارسال شن کشور مبدا. کشور ما به اندازه کافی هیجان زده هست، لطفا هیجانات کاذب منفی ایجاد نکنید. ایشون باید قناعت میکرد به همون کودکی که داشت. آبدارچی محل کار من یه مدت پیش از من تقاضای بیست میلیون قرض داشت به این علت که بچه اولش چشمش ضعیفه هرچند با عینک به راحتی می بینه و امکان کوری بچه دوم وجود داره و این تشخیص ژنتیکی قبل عمل رو فقط می تونست با ارسال نمونه به آلمان انجام بده، حالا حقوق خودش کمتر از یک دهم همین مقداره
این اقا وقتی توان مالی حمایت از فرزندش را ندارد چرا باعث بوجود امدن کودکی میشود که ناچار باشد برای بقای او کلیه اش را بفروشد و معلوم است این شخص حتی توان حمایت مالی ادامه رشد و تحصیل این کودک در حد مطلوب را ندارد توصیه به افراد فقیر لطفا تعداد فرزندان را متناسب با توان مالی تنظیم کنید
نوزاد شش ساله؟؟؟
معلوم هست که چی نوشتی؟
لطفا شماره دهید کمک کنیم
حالا چه اصراري هست با اين وضعيت بچه دارشدن
دکترا واسه ازمایش و عکس نوشتن هم ویزیت میگیرن... دفعه دیگه هم که میری جوابش رو نشون بدی یه بار دیگه باید ویزیت بدی... این عین کلاه برداریه...
زیاد مهم نیست مهم اینه که یه پزشک متخصص با سه سال سابقه کار تو بیمارستان دولتی نباید درآمدش زیر 40 میلیون در ماه پایین تر بیاد این مهمه
من یک کارگرم و حقوق چندانی نمیگیرم ولی اگه شماره حسابی اعلام بشه میتونم از دوست و آشنا و خیرین کمک جمع کنم.
لطفآ راههاي كمك به ايشون رو بگيد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی