بازدید 4151

رکود مسکن ۱۲۰ صنعت را راکد کرد

شریعتمداری با بیان اینکه نعمت زاده برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد و خود را مکلف به اجرای 44 بند اقتصاد مقاومتی دانست، افزود: با اقدامات نعمت زاده نرخ رشد بخش صنعت به 6 و نیم درصد در سال 95 رسید.
کد خبر: ۷۲۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 29 August 2017
شریعتمداری با بیان اینکه نعمت زاده برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد و خود را مکلف به اجرای 44 بند اقتصاد مقاومتی دانست، افزود: با اقدامات نعمت زاده نرخ رشد بخش صنعت به 6 و نیم درصد در سال 95 رسید.

به گزارش فارس، مراسم تکریم و معارفه محمدرضا نعمت زاده و محمد شریعتمداری وزرای سابق و کنونی صنعت معدن و تجارت که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

محمد شریعتمداری گفت: این جلسه برای تقدیر و تشکر از پیر دیر صنعت ایران است که نه تنها در 4 سال گذشته، بلکه برای تمام خدمات ایشان از سال های گذشته تاکنون است، اگر چه نمی‌توانیم با این مراسم قدردان زحمات وافر وی باشیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: من فرد خوش شانسی هستم که وزراتخانه ای را تحویل گرفته‌ام که با خدمات نعمت زاده قطار توسعه صنعتی کشور در ریل خودش قرار دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در زمینه صنعت به لطف نعمت زاده در این وزارتخانه انجام شد، گفت: با خدمات وی تراز تجاری کشور در طی دو سال مثبت شد.

شریعتمداری با بیان اینکه نعمت زاده برنامه های اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد و خود را مکلف به اجرای 44 بند اقتصاد مقاومتی دانست، افزود: با اقدامات نعمت زاده نرخ رشد بخش صنعت به 6 و نیم درصد در سال 95 رسید.

شریعتمداری با بیان اینکه در زمینه اکتشاف معدنی در دوره نعمت زاده اقدامات بزرگی انجام شد.

وی با بیان اینکه توسعه بازارهای صادراتی در دوره وی بسیار چشم‌گیر بود، اظهار داشت: در سال 92 هشتاد درصد صادرات کشور به 8 کشور انجام می‌شد، اما در سال 95 این رقم صادرات به 15 کشور انجام شد و کشورهای اروپایی هم به آن اضافه شد.

شریعتمداری بیان داشت: مسکن یکی از مسکلات بخش صنعت است و در این بخش دچار رکود هستیم و اگر ساخت و ساز تحریک نشود، در 120 صنعت وابسته به بخش مسکن با کسادی مفرط همچنان مواجه خواهیم بود.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به مشکلات نظام بانکی و نرخ بازده 5 تا 9 گفت: با نرخی که امروز تسهیلات بانکی اعطا میشود یعنی اینکه ما صنعت را خوابانده ایم و من در این مورد تعلل نمی‌کنم و باید با کمک شما اقای جهانگیری به این موضوع پرداخته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم