بازدید 2756
با گران‌شدن روزافزون بازار سهام آمریکا؛

هشدار بانکداران: وال‌استریت در مرحله قبل از حباب است

با گران‌تر شدن روزافزون بازار سهام آمریکا، نگرانی در مورد رابطه ضعیف این بازار با اصول اقتصاد کلان در حال افزایش است و اشاره می‌کند که اقتصاد در مرحله قبل از حبابی شدن قرار دارد.
کد خبر: ۷۲۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 28 August 2017
با گران‌تر شدن روزافزون بازار سهام آمریکا، نگرانی در مورد رابطه ضعیف این بازار با اصول اقتصاد کلان در حال افزایش است و اشاره می‌کند که اقتصاد در مرحله قبل از حبابی شدن قرار دارد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، با گران‌تر شدن روزافزون بازار سهام آمریکا، نگرانی در مورد رابطه ضعیف این بازار با اصول اقتصاد کلان در حال افزایش است و اشاره می‌کند که اقتصاد در مرحله قبل از حبابی شدن قرار دارد. اخیرا بانک‌های وال‌استریت سطح آسیب‌پذیری خود در برابر ریسک را کاهش دادند که این تاکیدی بر وجود این مساله است.

هشدار بانکداران: وال‌استریت در مرحله قبل از حباب است

درحالی‌که طوفان هاروی سواحل خلیج آمریکا را درمی‌نوردد، طوفان دیگری ممکن است برای وال‌استریت در راه باشد. این درحالی است که بزرگترین شرکت‌های مالی خود منتظر پایان چرخه کنونی توسعه بازار هستند.

درحالی‌که کاهش فعالیت‌های تجارت و وام‌دهی بانک‌ها ممکن است لزوما خطری برای بخش مالی به همراه نداشته باشد، وضعیت بازار اوراق بهادار و ریسک‌های قریب‌الوقوع سقف بدهی بالا، می‌تواند نقطه تغییر بزرگی برای کل اقتصاد باشد.

بزرگترین بانک‌ها، شامل مورگان استنلی، اچ‌اس‌بی‌سی و سیتی‌گروپ، هشدار داده‌اند که افزایش مداوم قیمت سهام در بازارهای مالیف بر اساس اصول اقتصاد کلان شکل نگرفته‌اند و کاملا غیرقابل پیش‌بینی هستند.

سهام و دارایی‌هایی که بسیار بالا قیمت‌گذاری شده‌اند در ۸ ماه گذشته هم به ارزش خود اضافه کرده‌اند، چراکه سرمایه‌گذاران و تاجران می‌خواستند از نواسانات بالاتر بازار به عنوان فرصتی برای سود بیشتر استفاده کنند هرچند رشد اقتصادی متوسط و کند بودن توسعه بازار کارگری اشاره می‌کنند که احتمالا بازارهای مالی در مرحله حبابی قرار دارند.

اندرو شیتز از مورگان استنلی در یادداشتی نوشت: سهام ارتباط کمتری با بازار ارز (فورکس یا اف‌اکس) دارد، اف‌اکس ارتباط کمتری با نرخ‌ها دارد و همه چیز حساسیت کمتری به نفت پیدا کرده است.

هم بازار سهام و هم بازار اراق قرضه آمریکا ممکن است در لبه پرتگاه سقوط شدید قرار داشته باشند، چراکه شرایط کنونی به شکل فزاینده‌ای شبیه شرایط سال ۲۰۰۷ شده است. ۱۰ سال پیش قبل درست قبل از این که رکود بزرگی گریبان‌گیر اقتصاد جهان شود، دارایی‌ها و سهام به جای این که بر پایه داده‌های اصلی اقتصاد کلان مثل تولید و ساخت‌وساز قیمت‌گذاری شوند، بر اساس عملکرد صنعتی و فاکتورهای ریسک، قیمت‌گذاری شده بودند.  

درحالی‌که بازارهای سهام آمریکا نشانه‌هایی قابل توجه مبنی بر قیمت‌گذاری بیش ازحد در خود دارد، وضعیت بازار اوراق قرضهه از وقوع یک رکود اجتناب ناپذیر خبر می‌دهد؛ اوراق بلند مدت‌تر نسبت به اوراق سودآور کوتاه مدت، با تقاضای بیشتری مواجه شده‌اند. رشد تولید ناخالص ملی که تنها اندکی از ۲ درصد بیشتر است رشدی ناپایدار تلقی می‌شود و این به این معنی است که سهام آمریکا در حال حاضر خیلی بالاتر از ارزش واقعی خود قیمت‌گذاری شده‌اند

در تحلیل‌های بانک سیتی‌گروپ گفته شده است: در این بازارهای سودآور سهام رو به پیری، به وجود آمدن حباب‌ها امری مرسوم است.  

در همین زمان فدرال رزرو همچنان به دنبال سفت و سخت‌تر کردن شرایط مالی است و بسته محرک‌های مالی و بودجه‌ای کاخ سفید با تاخیر بیشتری روبرو شده است.  

اقتصاد آمریکا در اینده ممکن است حداقل با دو ربع سال انقباض اقتصادی مواجه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست