بازدید 4146

یک بندربزرگ‌درقطربرای دورزدن تحریم‌ها افتتاح می‌شود

بندر بسیار بزرگ حمد که چند ماهی است به صورت آزمایشی برای دور زدن تحریم‌ها آغاز به کار کرده است طی روزهای آینده به صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۷۲۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 28 August 2017
بندر بسیار بزرگ حمد که چند ماهی است به صورت آزمایشی برای دور زدن تحریم‌ها آغاز به کار کرده است طی روزهای آینده به صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش فارس به نقل از العربی، بندر بزرگ حمد در قطر طی روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. هدف از ساخت این بندر دور زدن تحریم‌های چهار کشور عربی عربستان، بحرین، امارات و مصر علیه قطر خواهد بود.

چند ماهی است که قطر بهره‌برداری غیر رسمی از این بندر را آغاز کرده و قرار است در هفته نخست سوم ماه سپتامبر این بندر به طور رسمی به بهره‌برداری برسد بهره‌برداری از این بندر که برای ساخت آن 7.1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است می‌تواند مسیرهای جدیدی را برای قطر به سمت کشورهایی نظیر هند، عمان، ترکیه و پاکستان فراهم کند.

طی ماههای گذشته قطر توانست بخش قابل توجهی از نیاز خود به کالاهای اساسی را از طریق همین بندر تأمین کند.

بهره‌برداری از این بندر برای قطر بسیار با اهمیت است چرا که می‌تواند بخش قابل توجهی از تأثیر منفی تحریم‌ها علیه قطر را از بین ببرد. قطر همانند دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس در تلاش است تا با توسعه بندر حمد آن را به یک هاب لوژستیکی بزرگ در منطقه بدل کند.

این بندر هم‌اکنون یکی از بزرگترین بنادر منطقه محسوب شده و قرار است تا سال 2020 سه ترمینال برای آن ایجاد شود و ظرفیت آن به 7.5 میلیون کانتینر در سال برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست