بازدید 40796
۵
تأملی بر رفتار امروز قهرمان سابق کشتی جهان؛

آقای دبیر؛ شورا و رأی مردم را که باختی، کاش اخلاق را نبازی!

علیرضا دبیر که شاهد خروج حافظی از صحن بود هم از جایش برخاست و به سمت در خروج رفت تا این گونه به نظر برسد که او هم به قالیباف معترض است و تمایلی به شنیدن گزارش نهایی شهردار تهران ندارد؛ گزارشی که حافظی به صحت آن تردیدهای جدی دارد، ولی برای نخستین بار است دبیر به آن اعتراض می‌کند.
کد خبر: ۷۲۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 22 August 2017
علیرضا دبیر که به تازگی با درگیری فیزیکی و کتک‌کاری در صحن شورای شهر تهران به صدر اخبار راه یافته بود، امروز بار دیگر رفتاری از خود نشان داد که بسیار قابل تأمل بود!
 
به گزارش «تابناک»؛ صبح امروز، زمانی که قالیباف، شهردار تهران برای آخرین بار روانه صحن شورای اسلامی شهر تهران شد تا سند هزار صفحه‌ای اقدامات دوازده سال اخیرش در این نهاد را تحویل نمایندگان شورای چهارم داده و روانه منزل شود، اتفاقی رقم خورد که تازه و تعجب برانگیز بود.

همزمان با حضور شهردار دوازده ساله تهران در صحن شورا، رحمت‌الله حافظی، نماینده‌ای که بارها و بارها در مخالفت با قالیباف سخن گفته و طرح داده بود، از جایش برخاست و نشست را ترک کرد تا به این شیوه بر مخالفتش با شهردار و حتی مماشات صورت گرفته با وی در این سال ها اعتراض کرده باشد.

این را می‌شود از پاسخ حافظی به خبرنگاران دریافت که وقتی از او دلیل خارج شدنش از صحن را پرسیدند، به یک مصرع بسنده کرد: «آنچه یافت می‌نشود، آنم آرزوست»؛ مصرعی که برای بسیاری از خبرنگاران شورا معانی بسیاری داشت و یادآور فراز و نشیب های زیادی در رابطه این عضو اصولگرای شورای چهارم با شهردار اصولگرا و هیأت رئیس اصولگرای شورا بود.

اما بشنوید از اتفاق دیگری که همزمان رخ داد؛ علیرضا دبیر که شاهد خارج شدن حافظی از صحن بود هم از جایش برخاست و به سمت در خروج رفت تا این گونه به نظر برسد که او هم به قالیباف معترض است و تمایلی به شنیدن گزارش نهایی شهردار تهران ندارد. گزارشی که حافظی به صحت آن تردیدهای جدی دارد و پیشتر هم بارها در این باره سخن گفته اما برای نخستین بار است دبیر به آن اعتراض می‌کند.

کافی است کمی دیگر در تفاوت های دبیر و حافظی دقیق شده و در عملکردشان در شورا در سال های اخیر کنکاش کنیم تا دریابیم هر چه حافظی با انتقادهای فراوان و افشاگری های گهگاهش در خصوص عملکرد قالیباف و مجموعه تحت امرش، جامه منتقد درجه یک قالیباف در شهرداری را برای خود دوخته و حتی برای استیضاح وی در مقاطعی اعلام آمادگی کرد و طرح ارائه داد، دبیر بارها و بارها و در مقاطع مختلف از خود تصویر یک فرد سینه چاک قالیباف را ارائه داد.
 
آقای دبیر؛ شورا و رای مردم را که باختی، کاش اخلاق را نبازی! 
قهرمان سابق دنیای کشتی که با گنجینه ای از افتخارات جهانی، کار سختی برای ورود به شورای شهر طی نکرده بود اما از ابتدا کوشید در سایه مدرک دکترای خود، راهش را از دیگر ورزشکاران حاضر در شورا جدا کرده و با در اختیار گرفتن پست مالی در شورا، برای خود اسم و رسمی فارغ از ورزش دست و پا کند و تا حدود زیادی نیز موفق بود؛ مسیری که به تمدید حضور چهارساله وی در شورا منجر شد.

موفقیتی که برخی با توجه به حضور وی در پایگاه اصولگرایی و اختصاص رأی دبیر به تداوم شهرداری قالیباف در چند مقطع خاص (به ویژه نبرد قالیباف-هاشمی رفسنجانی در ابتدای شورای چهارم شهر برای شهردار شدن)، آن را شائبه برانگیز می‌خواندند و به شایعاتی پیرامون دبیر دامن می‌زدند. شایعاتی پیرامون ساخت و سازهایی که دبیر انجام می‌دهد یا روند ثروت اندوزی این فرد که وی را از محله‌ای در شهرری به مناطق مرفه نشین شمال تهران رسانده است.

شایعاتی که فارغ از تأیید یا مردود بودنشان، این باور را به وجود آورد که دلیل حمایت دبیر از قالیباف، تعاملات مثبت این عضو شورا با شهردار تهران بوده و بارها و بارها مهر تأیید خورد، اما حالا رأی نیاوردن دبیر برای شورای پنجم و خروج قالیباف از شهرداری معادلات را تغییر داده و ظاهرا مقدمات برای زدودن این تصویر از ذهن مردم در حال فراهم شدن است.

مقدمه چینی که خروج دبیر از نشست امروز شورا، یک پرده از نمایش عمومی آن است، با این ملاحظه که صورت خوشی ندارد و این تصور را ایجاد می‌کند که دبیر زمانی قصد جدا کردن مسیر خود از قالیباف را اتخاذ کرده که قالیباف دیگر جایی در شهرداری تهران ندارد و احتمالا انتقادات به عملکردش در شهرداری به زودی اوج خواهد گرفت.

رفتاری که اخلاقی به نظر نمی‌رسد و دست کم دوستانه و از سر رفاقت نیست؛ دوستی و رفاقتی که هشت سال از دبیر دیده شده بود و حالا پشت کردن به آن، پیام خوشایندی به جامعه مخابره نمی‌کند، به ویژه اگر به یاد آوریم رفاقت دبیر و جدیدی، دو کشتی گیر عنوان دار جهانی حاضر در شورای شهر تهران نیز به تازگی فرجام سیاهی یافت و با مشاجره، فحاشی و کتک کاری این دو در صحن شورا با هم بر اثر اختلافات انتخاباتی، تصویری سیاه از ارتباطات شکننده ایشان به جامعه نشان داد.

تصویری که پرهیز از تکرار مخابره آن به جامعه موجب می‌شود از دبیر بخواهیم در رفتارش با قالیباف تجدیدنظر کرده و به همان دلایلی که سال ها نقد شهردار و زیرمجموعه هایش را از دستور کارش خارج کرده بود، بروز رفتار انتقادی به شهردار دوازده ساله تهران را کنار بنهد، بلکه اخلاق را نبازد!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۵
دبیر برای همیشه خداحافظ
حرف حساب جواب ندارد. منطقی است.
از اول ورود این افراد به مراجع حساس تصمیم گیری اشتباه و مردوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
نه اینکه افراد جدید همه متخصص شهری هستند
خدا رحمت کند پهلوانان را که قهرمان دلهای مردم
جاودان باد تختی ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی