بازدید 1912

تحرکات پارلمانی بحرین برای تعقیب بین‌المللی قطر

در پی ادعاهای بحرین درباره حمایت‌های قطر از معارضان بحرینی، معاون اول رئیس پارلمان بحرین خواستار تعقیب قضایی بین‌المللی قطر شد.
کد خبر: ۷۲۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 21 August 2017
در پی ادعاهای بحرین درباره حمایت‌های قطر از معارضان بحرینی، معاون اول رئیس پارلمان بحرین خواستار تعقیب قضایی بین‌المللی قطر شد.

به گزارش فارس، «علی العرادی» معاون اول رئیس مجلس نمایندگان بحرین از دولت این کشور خواست تا به دلیل آنچه ارتباط مستقیم قطر با گروه‌های افراطی در بحرین از سال 2011 خواند، این کشور را تحت تعقیب قضایی بین‌المللی قرار دهد.

العرادی بر ضرورت پرداخت غرامت دوحه به تمامی کسانی که از حمایت قطر از تروریسم متضرر شده‌اند، تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، العرادی همچنین از دولت این کشور خواست تا یک کمیته مرکزی برای دریافت شکایت‌های شهروندانی که از این قضیه زیان دیده‌اند به منظور بررسی حجم خسارت‌های وارده به کشور و شهروندان، تشکیل شود.

وی همچنین تشکیل یک تیم از کارشناسان حقوقی برای ارائه شکوائیه علیه قطر به دلیل دخالت در امور داخلی بحرین و نقض صریح معاهدات حقوقی محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را خواستار شد.

اخیرا تلویزیون بحرین با پخش بخشی از مکالمه تلفنی «حمد بن جاسم» نخست‌وزیر سابق قطر با شیخ «علی سلمان» دبیرکل بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین (الوفاق) مدعی حمایت دوحه از معارضان بحرین شد.

جمعیت الوفاق نیز در واکنش به این اقدام، تأکید کرد که دولت بحرین جرأت نمی‌کند این مکالمه را به صورت کامل پخش کند و بخشی از آن را انتخاب کرده تا به وسیله آن افکار محلی و (کشورهای حاشیه) خلیج (فارس) را فریب دهد و چهره معارضان را تخریب کند.

الوفاق در ادامه تاکید کرد دولت بحرین همچنین با این اقدام می‌خواهد مدت زمان زندان شیخ سلمان را طولانی‌تر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار