بازدید 3480

ضرب و شتم کارگران کُرد در ترکیه

کد خبر: ۷۲۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 20 August 2017
گروهی از جوانان افراطی و ملی گرای ترک به شماری از کارگران کُرد در منطقه کوتاهیه ترکیه حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه دیوار، یک گروه از ملی گرایان ترکیه در استان کوتاهیه این کشور به کارگران کُرد که در احداث سد در منطقه آلتین تاش این استان مشغول کارگری بودند، حمله کرده و آنها را مضروب کردند.
 
بنا بر همین گزارش، با افزایش مهاجمان در اطراف محل سکونت کارگران کُرد، پلیس به محل اعزام شده و به رغم هشدارهای پلیس، افراد اقدام به ترک محل نکردند و با افزایش احتمال تنش ها نیروهای ضد شورش ژاندارمری از مرکز کوتاهیه به محل اعزام شدند.
 
حسن چویک رئیس پلیس کوتاهیه که به محل درگیری رفته بود، با کمک نیروهای ضد شورش کارگران را تحت تدابیر شدید امنیتی از ساختمان محل اقامت خارج کرد که این اقدام او باعث خشم و حمله معترضان به نیروها و خودروهای پلیس شد.
 
پلیس ترکیه بعد از تلاش فراوان توانست کارگران را از آنجا خارج و به محلی امن منتقل کند.
 
استان کوتاهیه در غرب ترکیه واقع شده و فاصله زیادی با مناطق کردنشین ترکیه دارد.
 
ملی گرایان ترک حضور کُردها را در مناطق و شهرهای ترک نشین موجب بر هم خوردن تعادل جمعیتی این مناطق عنوان کرده و نسبت به این امر معترض هستند.
 
در سال های اخیر درگیری های زیادی در شهرهای ترک نشین با اتباع کُرد ترکیه به خصوص در مناطق غربی و جنوبی این کشور از جمله آدانا، ازمیر، آنتالیا و مرسین رخ داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی