بازدید 1997

سالروز استقلال افغانستان در میان تدابیر امنیتی شدید

نیروهای امنیتی افغانستان امروز (شنبه) به مناسبت سالروز استقلال کشورشان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.
کد خبر: ۷۲۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 19 August 2017
نیروهای امنیتی افغانستان امروز (شنبه) به مناسبت سالروز استقلال کشورشان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شمار نیروهای پلیس در کابل که میزبان مراسم خصوصی اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان با حضور شخصیت‌های افغان است، به شدت افزایش یافته است.

عبدالبصیر مجاهد، سخنگوی پلیس کابل گفت: تمام یگان‌های پلیس ما در آماده باش هستند و در سراسر کشور مستقر شدند.

این سخنگو در بحبوحه نگرانی‌ها درباره حمله احتمالی طالبان در سالروز استقلال افغانستان از بریتانیا گفت: ما تعداد ایست‌های بازرسی در داخل و اطراف مقرهای دیپلماتیک را افزایش دادیم.

۱۹ اوت سالروز امضای معاهده روالپندی در ۱۹۱۹ است که به افغانستان پس از سه جنگ خونین استقلال کامل از بریتانیا را داد، با این وجود افغانستان هرگز بخشی از امپراتوری بریتانیا نبود.

گرچه پرچم سه رنگ افغانستان در سراسر خیابان‌های کابل برافراشته شده اما مردم عادی افغانستان که از وخامت اوضاع امنیتی و ففدان پیشرفت نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا گله‌مند هستند، نقش چندانی در مراسم‌های اینچنینی ندارند. در سال‌های اخیر هم هیچ مراسمی با حضور مردم در پایتخت برگزار نشده است.

کابل از زمان انفجار مهیب ۳۱ مه در نزدیکی مقرهای دیپلماتیک در حالتی نامطئن به سر می‌برد. این حمله به کشته شدن حدود ۱۵۰ تن و زخمی شدن حدود ۴۰۰ تن انجامید که عمدتا غیر نظامی بودند و هیچ فرد یا گروهی تاکنون مسوولیت آن را نپذیرفته است.

شبه‌نظامیان طالبان اکنون در اوج فصل مبارزات تابستانی هستند و در هفته‌های اخیر چندین حمله مرگبار در سراسر افغانستان انجام داده‌اند. اشرف غنی امروز در کاخ ریاست جمهوری میزبان ده‌ها مقام افغان است. گرچه برخی از افغان‌ها تصاویر پروفایل فیس‌بوک خود را به پرچم افغانستان یا تصویر شاه امان‌الله خان که استقلال افغانستان را تضمین کرد، تغییر داده‌اند اما بسیاری معتقدند که جنگ با طالبان که در شانزدهمین سال خود است، جایی برای برگزاری جشن باقی نمی‌گذارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار