بازدید 3324

حضور هیئت وزیران در زمان بررسی صلاحیت وزرا در مجلس الزامی است

رییس مجلس شورای اسلامی،گفت:حضور هیأت وزیران برای ارائه سوال نمایندگان به وزرا در جلسه بررسی صلاحیت کابینه لازم است.
کد خبر: ۷۲۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 17 August 2017
محمدمهدی مفتح در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه، 26 مردادماه) گفت: یکی از دوستان بسیار خوب ما دیروز تذکری دادند بر این مبنا که آقایانی که برای وزارت پیشنهاد شده اند درمجلس کمتر حضور دارند و بعضا نامنظم می آیند و می روند و ساعتی را می آیند و ساعتی را می روند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمع بندی جلسه با تذکر حضرت عالی این بود که نه این آقایان حضورداشته باشند و به طور کامل در جریان مذاکرات باشند و به موقع باشند ودر ابتدا و انتهای جلسه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: من هرچه به این مواد نگاه کردم، این فرمایش حضرت عالی را از داخل این مواد نتوانستم به دست آورم که چرا یک وزیر پیشنهادی که ممکن است تا زمانی که بخواهد نوبت به آن برسد، فاصله ای طولانی ای باشد وایشان موظف باشد که در اینجا حضور داشته باشد واگر نیاید خدایی نکرده تلقی اهانت به مجلس شود و یا یکی از آقایان که یک جلسه نبودند که بعدا مشخص شد، تصادفی در مسیر داشته اند این ها تلقی عدم توجه به مجلس درعدم حضور شد.

مفتح افزود: عرض من این است که دوستان یا دوستانی که در ادوار بعدی معرفی خواهند شد، امکان دارد هر کدام در زمانی که صلاحیت ها بررسی می شود، سمتی داشته باشند که حضورشان با انجام وظیفه شان در صحن مغایرت داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر به دلیل انجام کار مردم که فعلا مسئولیت این دوستان است تا رأی اعتماد از مجلس بگیرند و اگر برای کار مردم نیاز باشد در دفتر کارشان باشند و در اینجا نباشند این را چرا باید تلقی اهانت به مجلس کنیم و الزام قانون نیز در آیین نامه و البته را بنده این را ندیدم و روالی برای ادوار بعدی نشود و هم اکنون که کار رسیدگی به این موضوع در حال اتمام است و در هر صورت هر جور که صلاح بدانید.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس، افزود: تذکر بنده دررابطه با دستور کار جلسات این روزهای ما است و مواد 205،206 و 207 که به بررسی رأی اعتماد به هیأت وزیران مربوط می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر شفاهی نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: اینکه اهانت به مجلس بشود من هم قبول دارم که این اهانت نیست و اگر وزیر یک کار و یا ملاقات ضروری داشت برود و انجام بدهد و اینکه الزام است، ظاهرا الزام است و یعنی در انتهای  ماده 206  گفته شده، سوالات کتبی نمایندگان در طول مدتی که برنامه دولت مطرح است و در طول این چند روز از طریق رئیس مجلس و رئیس جمهور و وزیر مربوطه  ارائه شود.

وی ادامه داد: اگر وزیر اینجا نباشد چگونه به ایشان سوال را ارجاع دهیم؟بنابراین  وزیر باید در صحن حضور داشته باشد زیرا عقلا وقتی رأی اعتماد به دولت است باید در مجلس حضور داشته باشد ، جایی که نمایندگان سوال داشته باشند، سوال خود را  از طریق  رییس مجلس به رییس جمهور ارائه می دهند و زمانی که رییس جمهور  در صحن علنی مجلس حضور نداشته  باشند و به وزیر مربوطه ارائه  شود.

دکتر لاریجانی درپایان یادآور شد: بنابراین باید وزیر در مجلس حضور داشته باشد تا بتوانیم  سوال را به او  ارائه دهیم و در این راستا حضور هیأت وزیران در مجلس لازم است اما این نکته که شما می فرمایید اگر یک زمانی کار فوری داشتم و وزیری که هم اکنون مسئولیت وزارت دارد مثل آقای ظریف زیرا امکان دارد ملاقات خارجی داشته باشند و بروند و برگردند منعی ندارد، اما چون رأی اعتماد به کل کابینه است باید حضورداشته باشند و به سوالات پاسخ دهند و طبق آیین نامه حضورشان الزامی است اما اهانت نیز نمی شود و اگر فردی کاری ضروری داشته باشد زیرا برخی از این آقایان هم اکنون وزیر هستند  و کار دارند و بروند و برگردند مشکلی نیست و اهانتی نیز تلقی نمی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار