بازدید 2732

موافقان و مخالفان در اظهارنظرات خود به برنامه وزرا توجه کنند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نمایندگان به برنامه وزرای پیشنهادی در موافقت و مخالفت بپردازند.
کد خبر: ۷۲۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 17 August 2017
احد آزادی خواه در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 26 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت و رای اعتماد امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در قابل تذکر شفاهی گفت: ماده 206 آیین نامه داخلی مجلس به نوع موافقت و مخالفت نمایندگان و دفاع رئیس جمهور یا وزرا  پرداخته است، در این ماده 7 بار تاکید کرده است که موافقان و مخالفان با نگاه برنامه های پیشنهادی نظردهند و باید بررسی شود که آیا برنامه های پیشنهادی مرتبط با دغدغه مردم رفع بیکاری اشتغال و مسائل دیگر است یا نه.

نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:اما درجلسات بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی کمتر به برنامه های وزرا پرداخته شده است، از موافقان و مخالفان تقاضا دارم از این به بعد در اظهارنظراتشان به برنامه وزرا توجه کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در ماده 206 آیین نامه داخلی حق پرسشگری برای نمایندگان در جریان رای اعتماد به وزرا دیده شده ،اما اینکه وزرا باید به فوریت به آن پاسخ دهند لحاظ نشده است.

برنامه ششم توسعه برنامه جامع ،استراتژیک و سندبالادستی است

آزادی خواه با اشاره به اینکه برخی نمایندگان اعتقاد دارند با وجود برنامه ششم توسعه لازم نبود وزرا برنامه پیشنهادی ارائه دهند، گفت: چنین نظری قابل دفاع است، برنامه ششم توسعه برنامه جامع ، استراتژیک و سندبالادستی است؛مگر می شود وزیر پیشنهادی بدون برنامه بیاید و بگوید برنامه ششم اجرا می شود،وزیر باید برنامه اجرایی و عملیاتی خود را مبتنی بر اسناد بالادستی ارائه کند.

مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس گفت: دکتر لاریجانی در این باره توضیح دادند و تصور می کنم به اندازه کافی تاکید شده است که وزرا در چارچوب برنامه های خود و تطابق آن با سیاست های کلی و برنامه ششم صحبت کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: همچنین نمایندگان می توانند سوالات خود را مکتوب کنند، تعداد زیادی از نمایندگان از امیر حاتمی سوال داشتند که خدمت ایشان ارسال شد؛اما تعداد سوالات به قدری نباشد که وزیر نتواند برنامه های خود را ارائه دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی