بازدید 2757

برنامه های دولت مغایرتی با قوانین بالادستی ندارد

به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گله می کنم، چرا که در گذشته مدیران را از وزارت علوم معرفی می کردند اما این بار معلوم نیست چه شده است که در معرفی وزیر علوم با وجود دانشمندان تاخیری افتاده است.
کد خبر: ۷۲۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 15 August 2017
قاسم احمدی لاشکی در جریان بررسی برنامه های دولت دوازدهم در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی دوازدهم عنوان کرد: در استمرار حماسه پر شور اردیبهشت 96 و پس از آنهم برنامه تنفیذ و تحلیفی که اجرا شد، امروز در ادامه آن ریاست جمهور زودتر از آنچه قانون اجازه داد، دو هفته زودتر معرفی وزرا را داشته اند.
 
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: البته به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گله می کنم، چرا که در گذشته مدیران را از وزارت علوم معرفی می کردند اما این بار معلوم نیست چه شده است که در معرفی وزیر علوم با وجود دانشمندان تاخیری افتاده است.

وی گفت:  خدایا به همه و به ما و همکاران ما کمک کن وقتی پای منافع ملت و منافع کیان جمهوری اسلامی به میان می آید قضاوت ها و داوری ها فراتر از مرزهای فکری چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا و مرزهای جغرافیای قومیتی باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کلیات برنامه دولت موافق است، تصریح کرد: مخالف عزیزی که فرمود مبنا را براساس قانون قرار نداده اند و قانون در برنامه دولت دیده نشده است، باید بگویم وزرا در این دوره نیاز به برنامه ندارد، چرا که چند ماه گذشته برنامه ششم توسعه را نوشتیم و دولت هماهنگی لازم را ا نجام داد بنابراین هر وزیری روی کار بیاید باید مبنای کار آن برنامه ششم توسعه باشد.

برنامه های وزرا با اسناد بالادستی منطبق هستند

احمدی لاشکی تاکید کرد: مخالف محترم نسبت به رعایت برخی از مسائل قانونی انتقاد داشت اما باید گفت معاونت نظارت بر قوانین مجلس شورای اسلامی تمام برنامه های پیشنهادی وزرا را با برنامه های و اسناد بالا دستی مقایسه کرده است و براساس گزارش ارائه شده برنامه دولت مغایرتی با اسناد بالادستی نداشته و قانون برای دولت فصل الخطاب بوده است.

وی با بیان اینکه مردم نگران معیشت شان هستند، گفت: اولین نکته در این حوزه نگرانی مردم اقتصاد، معاش، بیکاری جوانان است، اعتقاد دارم دولت مناسب با انتظارات و تاکیدات مردم اولویت اصلی خود در برنامه رشد اقتصادی فراگیر، مستمر، اشغال زا و ضد فقر قرار داده است، که بسیار مهم است.

 وزرا از بدنه کارشناسی انتخاب شده اند

این نماینده مجلس با بیان اینکه انسجام فکری بین دولت و وزرا پیشنهادی به نسبت دوره گذشته بیشتری است، عنوان کرد: هماهنگی نسبی بیشتری در روش وشیوه اجرا بین وزرای پیشنهادی وجوددارد، این بار از همان وزارتخانه ها نیروها انتخاب شده اند که افراد کارکشته و کارشناس هستند.

احمدی لاشکی ادامه داد: علاوه بر کارشناس بودن انتظار داریم وزرا سیاستمدار نیز باشند چرا که در هیات دولت موضوعاتی عام بحث می شود و باید وزرا اظهار نظر کنند  با این حال، ظریف، قاضی زاده هاشمی و وزرای نفت ،آموزش و تحقیقات، نیرو کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی از بدنه همان وزارتخانه ها انتخابات شدند می توانند بهترین ارزیابی را از مسائل داشته باشند.

وی گفت:  دولت در زمینه اجرای برنامه توسعه کل کشور شاهد هستیم که به جای واریز 20 درصد درآمد کلی نفت به حساب صندوق ملی 30 درصد واریز کردند که این نشان از هماهنگی در اجرای برنامه ششم و افزایش حضور بخش خصوصی است.

 خسارات نوسانات ارزی از سوی دولت جبران می شود

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت جبران نوسانات ارزی را برعهده گرفته است، اظهار داشت: دولت متعهد شده است که اگر نوسانات ارزی بیش از 10 درصد شود خسارت بنگاه های تولیدی را جبران کند همچنین امیدواریم که وزارت بهداشت و درمان سند تحول سلامت را با همین روند رو به بهبود در دوره جدید اجرا کند.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی