بازدید 3239
بازتاب

فدراسیون فوتبال و رسوایی«بلیت گیت»/جوابی که ابهامات را بیشتر کرد

این موضع شتابزده نهادی است که بجای استیفای حقوق فوتبال و جلوگیری از اتلاف درآمدها و مبارزه با فساد، رسانه و خبرنگار را به شکایت تهدید می کند.یکی باید در دستگاه عریض و طویل فوتبال ایران پیدا شود که بگوید این قرارداد از چه طریقی به برهان نوین رسیده و بالاخره یک جایی باید تشریفات قانونی این واگذاری طی می شد...
کد خبر: ۷۲۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 15 August 2017
سازمان لیگ فوتبال ایران عصر دیروز و به صورت دستپاچه ای، طی یک بیانیه عجیب و پرایراد درصدد پاسخگویی به گزارش اختصاصی تابناک در مورد پرونده بلیت فروشی لیگ برتر و قرارداد بودار با شرکت برهان نوین برآمد. جوابیه ایکه ساعاتی بعد در برنامه زنده نود، رنگ باخت.

به گزارش تابناک ورزشی، ادله و استدلال هایی که در این بیانیه برای سرپوش گذاشتن روی تخلفات مدیریتی گسترده در واگذاری این امتیاز مطرح شده است، خود بر شائبه ها افزوده و باعث تاسف مضاعف شد.

مهمترین نکته دراین میان اذعان و اعتراف مجموعه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به واگذاری حق مسلم باشگاهها در کسب درآمد از بلیت فروشی، به نهادهای دولتی آن هم بدون تشریفات و به بهانه تنها یک توافق نامه است. یعنی مدعی شده اند منافع اقتصادی دو باشگاه بزرگ ایران و سایر تیمها در جلسه بین دو نهاد دولتی معامله شده است! این موضوع بطور مستقیم عدم استقلال و صلابت مدیران فوتبال ایران در حفظ حقوق حقه آن را به اثبات می رساند که از قضا مدیران وقت آن، امروز هم نفرات اول و دوم تصمیم گیرنده فدراسیون فوتبال هستند.

سازمان لیگ که برای توجیه عدم برگزاری مزایده (در این مورد مناقصه برگزار شده و مزایده غلط است)؛ دست بدامان توافقی بین معاونت فناوری ریاست جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی و بعدها وزارت ورزش شده است، هیچ توضیحی درباره نحوه رسیدن این امتیاز به یک شرکت خصوصی بنام برهان مبین نمی دهند.

فدراسیون فوتبال و رسوایی«بلیت گیت»/جوابی که ابهامات را بیشتر کرد

به نظر می رسد هیچکس در بین مدیران رده بالای فدراسیون علاقه ندارد به آن قسمت از گزارش تابناک که نزدیکان برخی دولتمردان را در ورود این شرکت دخیل می داند، ورود کند و تنها با جملاتی کلیشه ای ، اقدام به تهدید کورکورانه به طرح موضوع در مراجع ذیصلاح علیه رسانه معتبر تابناک(!) کرده است. این موضع شتابزده نهادی است که بجای استیفای حقوق فوتبال و جلوگیری از اتلاف درآمدها و مبارزه با فساد، رسانه و خبرنگار را به شکایت تهدید می کند.

یکی باید در دستگاه عریض و طویل فوتبال ایران پیدا شود که بگوید این قرارداد از چه طریقی به برهان نوین رسیده و بالاخره یک جایی باید تشریفات قانونی این واگذاری طی می شد تا چنین امتیازی اعطا شود. جالب است که مسوول فعلی شرکت برهان نوین هم حاضر نیست به این مساله ورود کند و می گوید اطلاعی نسبت به گذشته و نحوه اعطای این امتیاز ندارد!! یعنی دقیقا جایی که باید ردپای دانه درشت ها پیدا شود، آثار هر نوع ردپایی گم می شود و مشخص نیست این پول به جیب چه فرد یا جریانی رفته است؟

مورد دیگر در بیانیه دیروز سازمان لیگ، بی خبری این مجموعه از متن قرارداد است؛ جایی که تصریح شده واگذاری و انتقال آن به شرکت یا فرد ثالث ممنوع است. کاری که به وضوح در این قرارداد صورت گرفته و خود زمینه های فسخ قانونی را هموار کرده است. حالا می گویند شرکت اولیه هم در سهام مجموعه فعلی، سهمی دارد! حتی در اینصورت هم نمی توان نافی انتقال قرارداد به غیر شد.

همچنین تاکید بر استفاده از واژه «اقاله» یا همان توافق برای فسخ دو طرفه؛ خطری دیگر برای استقلال و پرسپولیس محسوب می شود چرا که آنها احتمالا ناچار خواهند شد برای پس گرفتن حق قانونی و طبیعی خود؛ معامله کنند و احتمالا در این توافق باید امتیازهایی به شرکت خصوصی برهان نوین بدهند تا راضی شود پایش را از کفش دو باشگاه مردمی و ملی کشور که تا خرخره زیر بدهی هستند، بیرون بکشد.

مهمترین موضوع؛ کتمان وجود قرارداد مستقیمی است که زیر آن را علی کفاشیان و مهدی تاج امضا زده اند و در طرف مقابل آن برهان نوین وجود دارد. شاید بد نباشد که معاونت فعلی فناوری ریاست جمهوری هم بیاید و توضیخ بدهد که در آن زمان چه مقامی و با چه هدف و انگیزه ای به چنین موضوعی ورود کرده است؟ و اساسا این شرکت برهان نوین را امضای چه مسوولی در آن زمان به وزارت ورزش معرفی کرده است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی