بازدید 11108

پشت پرده و اهداف دیدار سناتورهای آمریکایی با گروهک منافقین در آلبانی

روز گذشته، سناتورهای آمریکایی و گروهک منافقین به سرکردگی مریم رجوی در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود با یکدیگر در آلبانی ملاقات و در مورد راه حل های ایجاد بی ثباتی در ایران بحث و گفت وگو کردند.
کد خبر: ۷۲۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 13 August 2017
روز گذشته، سناتورهای آمریکایی و گروهک منافقین به سرکردگی مریم رجوی در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود با یکدیگر در آلبانی ملاقات و در مورد راه حل های ایجاد بی ثباتی در ایران بحث و گفت وگو کردند.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه در اجلاس سالانه منافقین در پاریس، مقاماتی از آمریکا حضور پیدا کردند، روز گذشته نیز سه تـن از سناتورهای ایالات متحده، به محل حضور شماری از اعضای سازمان منافقین در تیرانا، پایتخت آلبانی رفته و با مریم رجوی، رهبر ارشد این سازمان، دیدار کردند.

سازمان منافقین در بیانیه‌ای که در این مورد منتشر کرده می‌گوید: در این دیدار در مورد آنچه «راه‌حل‌های پایان دادن به بحران منطقه و تغییر دموکراتیک در ایران» توصیف شده، گفت‌وگو شده ‌است.

در این بیانیه گفته شده، سناتورها از انتقال امن اعضای منافقین در عراق به آلبانی استقبال کرده‌اند و در پیوند با «استقرار دمکراسی و حقوق بشر در ایران» برایشان «آرزوی موفقیت کرده‌اند».

آخرین گروه از اعضای این گروهک تروریستی ـ که در کمپ «لیبرتی» در عراق ساکن بودند ـ در شهریور ماه گذشته، به آلبانی منتقل شد و به این ترتیب، حضور رسمی آن‌ها در عراق پس از سه دهه پایان یافت.

گروه بزرگی از اعضای منافقین، در پایگاهی نظامی به نام اردوگاه اشرف در عراق زندگی می‌کردند. اما این نیروها در پی ضرب‌الاجل مقامات عراق و توافق با ایالات متحده، به پایگاه لیبرتی (آزادی) در حوالی بغداد و در نهایت به آلبانی انتقال داده شدند.

پشت پرده و اهداف دیدار سناتورهای آمریکایی به گروهک منافقین در آلبانی

در دیدار سناتورهای ایالات متحده با مریم رجوی، او از آنچه در بیانیه سازمان منافقین «مواضع قاطع» قانونگذاران آمریکا در قبال ایران و تحریم‌های جدیدی علیه سپاه پاسداران و مقام‌های ایران توصیف شده، استقبال کرده ‌است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در یازدهم مرداد ماه با امضای طرح تصویب‌شده تحریم‌ها در کنگره آمریکا، علیه روسیه، ایران و کره شمالی، راه را برای تحریم سپاه پاسداران از سوی ایالات متحده هموار کرد.

سناتور روی بلانت، نایب‌رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان در سنا، ریاست این هیأت را بر عهده داشته است؛ جان كورنين، سناتور ارشد جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس و سناتور تام تيليس، دیگر عضو حزب جمهوری‌خواه نیز سناتور بلانت را در این سفر همراهی کرده‌اند.

ناظران بر این باورند، افزایش دیدار میان سناتورهای آمریکایی و گروهک منافقین در راستای ایجاد بی ثباتی در ایران و ایجاد چالش های امنیتی جدید در مقابل ایران بوده است.

برخی از تحلیلگران نیز بر این باورند که جلسات میان مقامات آمریکایی و اعضای ارشد منافقین در راستای تقویت فشارهای آمریکا علیه ایران در صحنه بین المللی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی