بازدید 14152

آثار حذف واژه «طلاق» از شناسنامه زنان مطلقه

کد خبر: ۷۲۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 11 August 2017
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اقدام دولت در ارائه لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه تصمیم درست و تاثیرگذاری است.

به گزارش مهر، سلمان خدادادی با یادآوری تلاش دولت برای ارایه لایحه حذف طلاق از شناسنامه زنان مطلقه، افزود: یکی از اثرات روانی و منفی در ذهن و وجود زنان واژه کلمه طلاق در شناسنامه است که البته واقعیت را کتمان نمی کند و در ازدواج های مجدد اثر منفی ندارد.

وی ادامه داد: حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه به منزله کتمان ازدواج نیست و این امکان وجود دارد تا در صورت لزوم از ثبت احوال استعلام صورت گیرد.

خدادادی تصریح کرد: دولت در صدد ارایه لایحه ای است که زمانی که ازدواج منجر به طلاق شد واژه طلاق از شناسنامه حذف شود تا اثرات منفی را بر زنان باقی نگذارد.

وی یادآور شد: زنان بعد از طلاق به همسر قبلی خود تعلق ندارند لذا لزومی برای ذکر نام همسر در شناسنامه آنها وجود نخواهد داشت بر این اساس می توان با اتخاذ تدابیری واژه طلاق از شناسنامه حذف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: نبود واژه طلاق اثرات مثبت روحی و روانی زیادی دارد و به نظر می رسد اقدام دولت در ارایه لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه تصمیم درست و تاثیرگذاری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
اینجوری همه میگن ازدواج اولمونه
یعنی بخوای بفهمی طرف ازدواج کرده یا نه باید حتما استعلام بگیری؟
این تصمیم کمی احساسی به نظر می آید.
این کار بسیار خطرناکه
کار و کاسبی جدید ثبت احوال
چه طرح مسخره ای
چه طرح مسخره ای
با سلام
چنين كاري باعث بروز مشكلات و افزايش پرونده هاي خانواده در دادگاه مي شود. زيرا تعدادي زيادي ازدواج كتمان خواهد شد كه پس از اطلاح كار به جدايي و درگيري خواهد كشيد.
من یک مردهستم و میخواهم با دختری دوشیزه و باکره ازدواج نمایم واین لایحه مصداق فریب درازدواج است ومن زنی مطلقه را درهمسایگیمان میشناسم که فرزند دختری دارد که با پدرش زندگی میکند وخانواده اش با نفوذی که دارند وبازدو بند اسم شوهرش را ازشناسنامه اش پاک کرده اند و ایشان خیلی راحت خودش را دختر مجرد جامیزند،با این لایحه که نورعلی نور می شود
مرسی واسه اینکه من سابقه دو بار ازدواج
رو دارم و لحظه شماری میکنم که کی این قانون تصویب شه ،عجله دارم آخه یه پسر مجرد ازم حواستگاری کرده مونده بودم بهش بگم مطلقه ام یانه که شماخیال منو راحت کردین
جوانم،26سالمه وچهار سال زیر یه سقف با مردی زندگی کردم وبعدطلاق گرفتم، فقط چهار سال تجربه ازدواج دارم ،خدا خیر بده اون کساییوکه این قانونومیذارن ،خیلی قانون خوبیه ،دیگه به خواستگارام لازم نیس بگم مطلقه هستم
فکر نکنم راهکار خوبی باشه همین طوری خیلی از مردان و زنان بعد ازدواج متوجه می شوند که همسرشان قبلا ازدواج کرده بعد دچار مشکل می شوند ازدواج که پنهان کردنی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی