بازدید 16950

جنگ روانی دولت تاجیکستان برای عدم استرداد اموال ایران با پخش اعترافات ساختگی

سفارت جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه در بیانیه‌ای با تکذیب و اظهار تأسف از ادعاهای بی اساس مطرح در فیلم تلویزیونی جمهوری تاجیکستان تأکید کرد: تردیدی نیست که تهیه کنندگان این فیلم، موفق به تخریب پیوندهای فرهنگی، تمدنی و دوستی تاریخی دو ملت ایران و تاجیکستان نخواهند شد.
کد خبر: ۷۲۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶ 09 August 2017
تلویزیون دولتی تاجیکستان با پخش اعترافات ساختگی از اشخاصی که ادعا کرده‌اند در دهه 90 میلادی، اقدامات تروریستی برای ایران کرده‌اند، پرده‌ تازه‌ای از کوشش مسئولان تاجیکستان برای عدم استرداد اموال ایران که توسط بابک زنجانی به این کشور منتقل شده را به نمایش گذاشت.
 
به گزارش «تابناک»؛ وزارت کشور تاجیکستان مدعی شده که با حمایت مالی ایران، قتل‎های زنجیره‎ای سیاستمداران، دانشمندان و روزنامه نگاران در تاجیکستان در دهه 90 میلادی رخ داده و در همین راستا اعترافات ساختگی از اشخاص پخش شده است. بر اساس آنچه در این مستند به تصویر کشیده شده، قتل ها بر اساس دستورهای مستقیم عبدالحلیم نظر زاده معاون سابق وزیر دفاع تاجیکستان و با حمایت مالی ایران انجام شده است.
 
دولت تاجیکستان در شرایطی اقدام به پخش این فیلم پس از سال‌ها نموده که رایزنی ایران با مقامات این کشور برای استرداد میلیاردها دلار اموال ایران که توسط بابک زنجانی در این کشور سرمایه گذاری شده، به نتیجه‌ای نرسیده و مقامات ارشد این کشور، حاضر به باز پس دادن اموال ملت ایران نشده‌اند.
 
به نظر می رسد، چنین تحرکاتی که در ادامه تعطیلی برخی مجموعه‌های فرهنگی و خدمات عمومی وابسته به سفارت ایران در تاجیکستان قابل درک است، با هدف وادار کردن ایران برای جلوگیری از پیگیری مطالبات و عقب نشینی مقامان ایران تولید و پخش شده است؛ جنگ روانی که قطعاً در عزم مسئولان کشورمان برای باز پس گرفتن اموال مردم تأثیری نخواهد داشت.
 
در همین راستا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه در بیانیه ای با تکذیب و اظهار تأسف از ادعاهای بی اساس مطرح در فیلم تلویزیونی جمهوری تاجیکستان تأکید کرد، تردیدی نیست که تهیه کنندگان این فیلم، موفق به تخریب پیوندهای فرهنگی، تمدنی و دوستی تاریخی دو ملت ایران و تاجیکستان نخواهند شد.

در این بیانیه آمده است: «ادعاهای مطرح در فیلم به لحاظ حقوقی نمی تواند اعتباری داشته باشد. حافظه تاریخی ملت شریف تاجیکستان خوب به یاد دارد و فراموش نخواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بانیان و تضمین کنندگان اصلی صلح تاجیکستان و میزبان مذاکرات طرف های درگیر چه نقش سازنده ای در پایان دادن به جنگ های داخلی این کشور در دهه 90 میلادی ایفا کرد.
 
جمهوری اسلامی ایران پیشگام ساخت تأسیسات زیربنایی مثل تونل راهبردی استقلال (انزاب) و سد و نیروگاه برق سنگ توده 2 و بیمارستان ابن سینا در تاجیکستان بوده و ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی توسط هلال احمر و امداد رسانی به خانواده های کم بضاعت و بی سرپرست یا بد سرپرست تاجیک توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، ایجاد مراکز ورزشی، ترمیم ابنیه تاریخی، آموزش جوانان تاجیک در مراکز دانشگاهی، کمک به مراکز علمی و دانشگاهی تاجیکستان، تاسیس و تجهیز دهها مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح جمهوری و صدها اقدام از این نوع از دیگر اقدامات ایران بوده که مفهومی جز کمک به تحکیم ثبات و توسعه و کمک به حفظ استقلال و امنیت پایدار تاجیکستان و استحکام پایه های دولت آن ندارد.»
 
در ادامه این بیانیه آمده است: «مبارزه ایران با تروریسم برای همگان آشکار است و ایران خود از نخستین و بزرگترین قربانیان تروریسم است. عملکرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه های میدانی مبارزه با تروریسم چون آفتاب برای همه جهانیان آشکار است. پخش این قبیل فیلم های مغرضانه، بعد از سفر اخیر وزیر انرژی و ذخایر آبی و رئیس تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و فرهنگی دو کشور به تهران، برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، به نمایندگی از رئیس جمهور محترم تاجیکستان، بیانگر آن است که برخی گرایشات و محافل تحمل عادی بودن روابط و تقویت دوستی بین دو کشور را ندارند. سفارت جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اقدامات تفرقه افکنانه در چهارچوب خواست و منافع دو ملت نیست و توسط کسانی دنبال می شود که مناسبات برادرانه ایران و تاجیکستان هم فرهنگ و همزبان را برنمی تابند.»


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۲۱
بیچاره محرومان ایران و مردم ایران که مخصوصا در آن سالها پول به صندوقهای کمیته امداد می‌ریختند تا محرومیت از جامعه ایرانی پاک بشه غافل از اینکه این پولها سر از کشورهای دیگر همانند تاجیکستان و یا سودان بر آورد
چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است.اهاي مسلمون
استرداد اموال ایران؟؟؟
هر دم از این باغ بری می رسد.
دیپلماسی ؟!!

نه با این ها

ن با اعراب

نه غرب
نه شرق

هیچ هیچ


همش در حال پست رفت هستیم

همه ب ما حمله میکنن
دستشون درد نکنه. تا شما باشید دوباره پول ملت رو نبرید به هر گدا گشنه خارجی بدید. اون از آفریقایی ها، اینم از کشور دوست و برادر تاجیکستان! افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، فلسطین و بوسنی کم بودند، تاجیکستان هم اضافه شد. شک نکنید عراق و سوریه هم به زودی به جمع اینها اضافه خواهند شد.
ما رو چراغ نفتی میگیره
با این بیانیه ها پول ملت برنمیگرده.
تا کی باید حفظ روابط ایران در دنیا بر پایه بذل و بخشش بیت المال و اموال ملت ایران به کشورهای دیگر باشد
متاسفانه ما در هر كشورى خدمتى انجام داديم در آخر نتیجه آن بر ضد خودمان تمام شده است
ای کاش نصف این کمک های که به دوات تاجیکستان شده است به خودم مردم فقیر و بی نوای ایران می شد تا حالا اینگونه برای ایران شاخ و شانه نکشند
البته تاثیر نفوذ عربستان را در این کشور نمیتوان نادیده گرفت
این همه پول!! اونجا خرج کردند،آخرشم هیچ!!
نمیدونم چرا همه با ما مشکل دارن در این مواقع ادم یابد در رفتار اعمالش نگاهی بکنه شاید مشکلی هست که هیچ کس با نمسازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
یعنی استدلال شما اینکه که همرنگ جماعت بشیم؟ پهلوان های اجداد ما ایران رو در باستان ساختن، سر ناسازگاری داشتن و همرنگ جماعت نشدن و محمد(ص) هم همرنگ جماعت نشد و عیسی(ع) و موسی(ع) و ابراهیم(ع) و ...! این فرق یک سازنده هست با یک کسی که با هر شرایطی سازگار هست!
"حافظه تاریخی ملت شریف تاجیکستان خوب به یاد دارد و فراموش نخواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بانیان و تضمین کنندگان اصلی صلح تاجیکستان و میزبان مذاکرات طرف های درگیر چه نقش سازنده ای در پایان دادن به جنگ های داخلی این کشور در دهه 90 میلادی ایفا کرد. " به همين خيال باش
ظاهرا همه با ایران مشکل دارند
چرا ما در بسیاری از کشورها اموال رها شده داریم که هر موقع بخواهند تصرف می کنند ,یا به بیان بهتر چرا ما در خیلی از کشورها بدون حساب سرمایه گذاری کردیم ؟؟؟
منظور قتل های زنجیرهای می باشد،
تابناک جان من اینو بزار تا بفهمم بیطرفی
تو خبر قبلیت خوندم قطر به ۸۰کشور روادید داده ولی ایران توشون نیست.ما که از همون روز اول دست کمک بروشون باز کردیم.الانم تاجیکستان داره اینجوری رفتار میکنه با اینهمه کمکی ک ما بهش کردیم.تموم دنیا با ما مشکل داره
چرا؟؟؟؟؟
چرا داریم خودمون گول میزنیم من نه زد انقلابم نه منافق
یه جای کار میلنگه یا ما در سیاست خارجی موفق نبودیم
یا واقعا تموم مشکلات دنیا تقصیر ماست
مگر کمیته امداد اعلام نکرد پولی از داخل برای مستمندان خارجی هزینه نمی شود پس هزینه کردن در تاجیکستان از کجا بوده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی