بازدید 3707

تشکیل کابینه فارغ از سهم‌خواهی جناحی و قومی و قبیله‌ای باشد

محمدعلی پورمختار
کد خبر: ۷۲۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 09 August 2017
محمدعلی پورمختار در نشست علنی امروز (چهارشنبه 18 مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: حفظ قداست مجلس در وهله اول در گرو رفتار و گفتار صواب و موافق با شأن جایگاه مجلس و نمایندگی ملت بزرگ ایران از نمایندگان محترم است که از گزند دشمنان  ملت و بد خواهان در امان  باشند.

 نماینده  مردم بهار  و کبودرآهنگ  در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: امروزه متاسفانه رفتارهای سیاسی درفضای جامعه و البته در مجلس مانع اصلی و عمده  در قانون گذاری درست و مطابق با نیازها و خصوصا نظارت  دقیق بر کارکرد دستگاه  های مختلف  است.

 وی ادامه داد: امیدوارم با ملاحظه شرایط  خاص کشور و مشکلات عدیده ای مانندمشکلات اقتصادی،رکود، بیکاری و برخی ازمفاسد اداری واقتصادی ، جلب و جذب سرمایه گذار، ایجاد امنیت  اقتصادی،معضلات اجتماعی، فضای مجازی مخرب و ضرورت گسترش روابط با جهان بویژه جهان اسلام که  درآتش نفاق و تفرقه می سوزد، نیازمند تدابیر جدی توسط  مجلس شورای اسلامی است.

 پور مختارافزود: ولی عموما در گرد و وغبار فضای سیاسی  به فراموشی سپرده شده است،ازهیت رییسه مجلس شورای اسلامی به جد می‌خواهم به این شرایط پایان دهند و مجلس را از انفعال  خارج سازند.

 نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس ادامه داد:  تشکیل دولت دوازدهم که نیازمند رای اعتماد  مجلس است  از  مهمترین مسئولیت  های  امروز  نمایندگان  به شمار می آید و از  همین رو حال اعضای کابینه معرفی شده اندو  این موضوع  دقت نظر  جدی می طلبد.

وی ادامه داد: معیارهای اسلامی، ارزشهای دینی ، توامندی  اجرایی، روحیه انقلابی و مدیریت جهادی،ولایت مداری،  قانونمداری وداشتن برنامه و تعهد اجرایی برنامه ششم وسلامت خود همکاران بایستی مدنظر قرار بگیرد تا شاهد دولت توانمند و موثر  برای حل مشکلات کشورباشیم و البته  باید از سهم  خواهی جناحی و سیاسی، قومی وقبیله ای خودداری کنیم.

پورمختار افزود: با تاکید بر ضرورت دارا بودن شرایط کافی ازسوی کاندیدهای وزارتخانه مسلما با نظر یاری دولت و رییس جمهور  گام  برمی داریم و صد البته از ایشان می خواهیم که  در  کنار رهبر معظم انقلاب بماند و به توصیه‌های معظم له عمل کند  تا همچنان پشتیبانی ملت عزیز ایران را داشته باشند.

 وی تصریح کرد: به رغم داشتن ظرفیت های  عظیم گردشگری در کشور به خصوص استان همدان بویژه در شهرستان های  بهار، کبودر آهنگ  و از  جمله غار شگفت انگیز علیصدر و طبیعت  بکر  و زیبایی  دامنه  های الوند  سرافزار و بارگاه ملکوتی  عارف گرامی آیت الله  شیخ محمد بهاری ،   شهر جهانی سفال  و لالجین   و با بیش از 1800 اثر تاریخی  متاسفانه  سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عملکرد قابل  قبولی  ندارد  و حمایت موثری  بعمل نیاورده است و اساسا برنامه مشخصی نیزارائه نکرده است.

  نماینده  کبود رآهنگ  در  مجلس افزود: امیدوارم رییس جمهور با انتصاب رییسی قابل  برای سازمان زمینه ارتقا این صنعت را  فراهم  آوردند، شهرستان های بهار و کبودر آهنگ  به عنوان منطقه  کشاورزی  شناخته می شود و تولید  انبوه محصولات  کشاورزی مختلف اعم از گندم ، سیب زمینی و محصولات دیگر  یکی از 4 پایلوت کشاورزی کشور  انتخاب شده است.

 وی ادامه داد:  ولی دریغ از حمایت جدی از  کشاورزان و مخصوصا اقدام نادرست وزارت نیرو در بستن چاه‌های کشاورزان  که باعث بیکاری و مهاجرت روستاییان گردیده  است و عدم حمایت وزارت کشاورزی از  کشاورزان  قصه پرقصه اقدامات جزیره ای وزارتخانه  است که امید است در دولت دوازدهم  سامان  یابد.

  پور  مختار افزود: افت شدید قیمت محصولات کشاورزی  در زمان برداشت و ضررهای متوالی  کشاورزان  در سالهای مکرر نشان از عدم برنامه ریزی مناسب  در این حوزه توسط  وزارت کشاورزی  دارد و سازمان برنامه  و بودجه است.

  وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو  در حالی به بهانه ای حفظ منابع  آب اقدام به بستن  چاه های  کشاورزی نموده است  که  نیروگاه شهید مفتح کبودرآهنگ خود بالاترین  مصرف آب  را دارد  و متاسفانه در این  حوزه شاهد ناهماهنگی  و عدم تدبیر مدیریت مصرف  هستیم.

  پور مختار  ادامه داد: متاسفانه  سازمان اوقاف بویژه رییس سازمان پاسخگو مردم و حتی نمایندگان ملت نیست، اقدامات این سازمان به جای تشویق و ترغیب مردم به امر مهم وقف موجب تنفر مردم شده  است.

 وی یادآورشد: برای فعالیت اقتصادی  و پیشرفت های مختلف  منطقه  متاسفانه  محدویت ها و موانع  جدی بوجود آمده است ،  امید است وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی اقدام فوری  برای برخورد این نابسامانی بعمل آورد.

 عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ،یادآورشد: هم آوایی و اقدام مشترک تمام قوا  و پشتیبانی ملت عزیز در مقابل با توطئه های  شیطان  بزرگ  آمریکا جنایتکار و اعلام سریع مواضع در مبارزه  با  زیاده  خواهی هیئت حاکمه و پاسخ  سخت به یاوه گویی های آنان  و نیز  حمایت  از  نیروهای مسلح  و بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس امری ضروری و واجب است البته باید وزارت خارجه با اقتدار کامل و با  تدابیر دیپلماتیک واستفاده از ظرفیت‌های  حقوقی و روابط  بین‌المللی اقدام  شایسته به عمل آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی