بازدید 4238

موگرینی: در جهت تضمین برجام اقدام کردیم

کد خبر: ۷۱۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ 06 August 2017
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به حضورش در مراسم تحلیف حسن روحانی نوشت: در این سفر در جهت تضمین اجرای کامل توافق هسته‌ای اقدام کردیم.

به گزارش ایسنا، «فدریکا موگرینی» در اولین توییت خود پس از سفرش به تهران و دیدار با مقامات عالی کشورمان در توییتر خود نوشت: روز گذشته (شنبه) برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی در ایران بودم. در جهت تضمین اجرای کامل توافق هسته‌ای اقدام کردیم.

بنابر این گزارش، فدریکا موگرینی مقام عالی اتحادیه اروپا به دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف به ایران آمد. این اولین بار است که در رویدادهای ملی ایران مقامی در این سطح شرکت می‌کند.

علاوه بر موگرینی، تعداد دیگری از مقامات کشورهای اروپایی در سطح معاونان وزیر خارجه و مدیران کل در مراسم تحلیف شرکت داشتند.

حدود ۱۰۰ هیات خارجی در مراسم تحلیف حسن روحانی شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، موضوع برجام و اجرای مطلوب آن یکی از موضوعات مهم و کلیدی ایران در فضای بین‌الملل و نیز از موضوعات مهم سیاست خارجی حسن روحانی در دولت دومش است.

حضور مقامات عالی اروپایی در کنار مقامات چینی و روسی در حالی که مقامات دولت آمریکا بر طبل کنار گذاشتن برجام می‌کوبند، حاکی از اراده جدی این کشورها در ادامه اجرای برجام است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در ۶ گزارشی که در رابطه با اجرای برجام در ایران منتشر کرده است پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را مورد تایید قرار داده است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار