بازدید 23810
فدراسیون کشتی به سامان طهماسبی برای پذیرش تابعیت آذربایجان، پاداش داد؟

حکم مربیگری تیم ملی؛ جایزه فرنگی کاری که مقابل پرچم ایران ایستاد

سامان طهماسبی فرنگی‌کار سابق ایران که از سال 2010 با گرفتن تابعیت دوم،برای تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان به روی تشک رفت و پس از حضور در المپیک ریو از کشتی خداحافظی کرد، به کادرفنی تیم ملی ایران اضافه شد! گویا مسوولان ورزش ایران قصد دارند با این حکم، حراج استعدادها و پیوستن به رقبا را به نسل بعدی هم آموزش بدهند!
کد خبر: ۷۱۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 01 August 2017
فرنگی‌کار سابق تیم‌های ملی ایران که به تیم جمهوری آذربایجان پیوست، به عنوان کمک علی اشکانی کار خود را در تیم ملی کشتی فرنگی ایران آغاز کرد!

به گزارش تابناک ورزشی، انفعال در ورزش ایران به سقف خود رسیده و نه تنها تصمیمی برای آن دسته از ملی پوشان که پیراهن ملی را ترک کرده و راهی تیم های سایر کشورها شده اند، گرفته نشده است، بلکه حالا یک گام جلوتر امده اند و جایگاه مربیگری تیم ملی را به این افراد می دهند تا با آموزش قرارگرفتن مقابل وطن خود به نسل بعدی، شاهد حراج استعدادهای ایران به کشورهای عاری از فن و توانایی باشیم.

 سامان طهماسبی فرنگی‌کار سابق ایران که از سال 2010 برای تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان به روی تشک رفت و پس از حضور در المپیک ریو از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، در اقدامی بحث برانگیز به کادرفنی تیم ملی اضافه شد و قرار است به عنوان مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به فعالیت خود ادامه دهد. هم نسلان او که به پیشنهادهای مشابه پاسخ منفی دادند و حاضر به قرارگرفتن مقابل کشور خودشان در میادین بین المللی نشدند، کنار نشسته اند و نظاره گر این سیاست عجیب در فدراسیون رسول خادم و وزارت ورزش هستند.

حکم مربیگری تیم ملی؛ جایزه فرنگی کاری که به دوبنده ایران پشت کرد

تابناک پیش از این از لزوم وضع قوانینی برای این دسته از ورزشکاران ملی که تابعیت دوم اخذ می کنند، نوشته بود که اگر منعی برای بازگشت به وطن برای این دسته از ورزشکاران در نظر نمی گیرند، حداقل با مقرراتی جدید، محدودیت هایی از قبیل لزوم دریافت ویزا ، محرومیت از انتصاب به سمت های ورزشی واجماعی مثل مربیگری در رده های مختلف تیم های ملی و... در نظر گرفته شود تا در ازای جواب مثبت به پیشنهادهای مالی کشورهای خارجی به جوانان مستعد داخلی، هزینه هایی برای دوران پساقهرمانی آنها ایجاد شود و انگیزه ای برای نخبه هایی که به این دست پیشنهادها پاسخ منفی می دهند، باشد.

طهماسبی احتمالا در مسابقات جهانی پاریس 2017 که 20 روز دیگر برگزار می‌شود نیز تیم ملی کشتی فرنگی ایران را همراهی خواهد کرد اما گفته می شود این موضوع هنوز نهایی نشده است. اهالی کشتی خوب می دانند که د کشتی ایران، امثال طهماسبی بسیار زیاد هستند و این چهره، مورد خاصی نیست که نظیرش برای دستیاری سرمربی تیم ملی پیدا نشود.

از رسول خادم و فدراسیونش که دغدغه ملی و اعتلای نام ایران را دارد، بعید است که دست به چنین اشتباه عجیبی بزند و با دادن حکم به امثال این ورزشکار بازنشسته، باعث دلسردی قهرمانانی شود که با نداری ها ساختند ولی راضی به تغییر ملیت خود در رویدادهای ورزشی بزرگی چون المپیک نشدند.

ورزش ایران در حال حاضر در رشته های مدال آوری همچون تکواندو ، با چنین بحرانی دست به گریبان است و در حالی که آذربایجان با پیشنهادی چرب و خرید ورزشکاران ایرانی ، در میادین جهانی بر تیم ملی ایران غلبه می کند، هیچ راه چاره ای برای منصرف کردن ستاره های داخلی اندیشیده نشده و بیم تقویت این رفتار بین سایر ورزشکاران نیز می رود.

حکم مربیگری تیم ملی؛ جایزه فرنگی کاری که به دوبنده ایران پشت کرد

ورزش به دلیل ماهیت رقابتی مستقیمش با سایر حوزه ها متفاوت است و سرمایه هایی که با صرف بودجه رولتی و از محل بیت المال در اردوها پرورش پیدا می کنند، به راحتی و بدون اینکه به کسی پاسخگو باشند، راه ترک وطن و پذیرش تابعیت دوم را در پیش می گیرند و در رقابت های مهم صحنه های نامطلوبی از مبارزه دو ایرانی مقابل هم که یکی برای پرچم رقیب تلاش می کند، ثبت می شود که ابدا ظاهر خوبی ندارد و در واقع موضوعی دردناک برای دلسوزان ورزش ایران است.

طهماسبی دو مدال برنز جهان برای کشتی فرنگی ایران و دو مدال نقره و یک مدال برنز جهان برای تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان به دست آورد. او در المپیک پکن برای ایران به روی تشک رفت و در المپیک‌های 2012 لندن و 2016 ریو نیز برای آذربایجان کشتی گرفت اما موفق به کسب مدال نشد. وی همچنین مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی آسیا در سال 2007 را در کارنامه خود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۹
کجای کار اون اقا مشکل داشته وقتی ما قدرشو ندونستیم اون بنده خدا چون جز کشتی هنر دیگه و کار و کاسبی نداشته مجبور شده واسه نون بره تو کشور غریب ! یا مثل تکواندو ! الانم که کلی تجربه داره باید نهایت استفاده رو ازش ببریم .
حقشه که اعدامش کنید
چه اشكالي داره وقتي جايي در تيم ملي ايران نداره بره براي يه تيم ديگه هم كسب درامد كرده و هم ارز آورده تو كشور... دست از اين افكار عقب مونده بر دارين...
با ورود این مربی شناسایی و آموزش استعدادها و فرستادنشون به کشور آذربایجان
جناب تابناک، در عوض پیشنهاد لزوم وضع قوانین تنبیهی بهتر است با ریشه یابی بی توجهی به ورزشکارانی که برای یک لقمه نان مجبورند به هر خفتی تن بدهند اطلاع رسانی و پیگیری بفرمائید.
متاسفانه جامعه ما فقط برای تنبیه کردن پیشتاز است چون هزینه ای ندارد ولی برای پاداش دادن و حل کردن مشکلات ورزشکاران همه دهانشان مهر سکوت خورده است.
اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید
ورزش حرفه ای شده و این حرفا معنی نداره.
آقای خادم به کجا چنین شتابان؟؟؟؟
تابناک تو یه پان فارس واقعی هستی. شرایط نبود طرف رفت خارج کشتی گرفت پول دار شد طفلی حالا برگشته دیگه این چرتو پرتا چیه چاپ نکن فقط بدون خودتی.
وقتی با تبعیض ها و باند بازیها فرزندان مستعد کشور دیده نمی شوند، به نظر شما استفاده از موقعیت های دیگر برای زندگی غیر قابل توجیه است؟
اگر در بازی جام جهانی ما با پرتغال هم گروه شدیم . آیا کی روش مقابل پرچم و تیم ملی کشور خود ایستاده است؟ این چه منطقی است که ما دارید ؟ ورزش حرفه ای شده و مردم از این راه پول درمی آورند خیلی ایرانیها در خارج و خارجی ها در ایران ورزش میکنند. چرا ورزش را سیاسی میکنید و با کشور آذربایجان چه مشکلی دارید ؟ اگر به جای آذربایجان افغانستان بود آیا همین منطق را داشتید؟ لطفا جواب بدهید.
با سلام
این موضوع تو پرورش اندام متاسفانه اتفاق افتاده..آقای علی تبریزی چندین سال زیر پرچم قطر مسابقه داد.الان مربی تیم ملی هستش......
این ورزش به کجا میره؟؟
قحط الرجال است ظاهرا.
به نظرم هيچ اشكالي نداره دنيا ديگه اون مرزبندي قبلي رو نداره هر جا خوش بگذره اونجا وطنته......در ضمن مگه ما از بلاروس اون زن دوميداني كار رو نياورديم؟!!!
فدراسیون عرضه داشت اون موقع حفظش می کرد !!!!!!!
بابا عکسارو دریابید
اینجا خانواده نشسته ها
نویسنده مقاله زیاد جوش نزنه!
بالاخره هر دو یک کشور محسوب میشن!
وقتی که به یک ورزشکار در ایران نمی تواند حداقل امکانات جهت زندگی را داشته باشد نباید ایرادی از تغییر تابیعت او بار گذران زندگی نمود بهتر است بجای داغ کردن مسئله مربیگری این ورزشکار بدنبال ریشه یابی مهاجرت ورزشکاران و البته رفع مشکلات انها باشید
خاک تو سر فدراسیون
باسلام بهترنيست ابتداريشه يابى بشودكه چراورزشكاران ما به كشورهاى ديگرميروند ؟ اگربه علت اين عمل پى ببريم نيازنيست بامعلول مبارزه كنيم ، موفق باشيد.
بها میدن بهشون میگین اینجوری بها نمیدن میگین باعث فرار شون شدین .
بهتره که همه ماجرا رو تعریف کنید وقتی ایشون کلا به تیم ملی دعوت نشد و تحریمش کردن انتظار دارید چیکار کنه ؟‌ خب وقتی کشورت به تو پشت میکنه و تورو دعوت نمیکنه به تیم ملی خیلی سادس به پیشنهاد های دیگر کشور ها فکر میکنی چون کشی برای اینا زندگیه !! و همه ما برای چیزی که علاقه داریم تلاش میکنیم !
صرف نظر از اقتضا و راه و رسم دنیای قهرمانی که یه ورزشکار رو به قصد کسب پول زیر پرچم اجنبی میکشونه اما اینکار فدراسیون خادم !! اگه اتفاق بیوفته قطعا اسمش خیانته
خیلی مغرضانه و یکجانبه نوشته ای تابناک.
اشکال نداره حالا توبه کرده برگشته!
ورزش ،مذهب نیست که وارد شدن و خارج شدن آن جرم باشد
نکته جالب و دیگر عکس اولیه میدونید چیه ؟ خوش و بش اقای بنا با مربی تیم اذربایجان است !
اصلا باید تابعیت ایرانی این افراد را لغو کرد
زنده باد ایران
تو دنیای ورزشی و حرفه ای امروز دیگر این صحبت ها و اشکالات محلی از اعراب ندارد.
اقای نویسنده عزیز تابناک
اگه سامان طهماسبی هم میرفت دست فروشی میکرد تو شهرش شما چیکار میکردید
من در این مورد نظری ندارم باید فکر کنم تا بتوانم نظری خوبی ارائه کنم
اگر تابعيت كشور ديگر را پذيرفته به اين دليل بوده كه در كشور خود به حقش نمي رسيده است
در ضمن در انتخاب مربيان تيم اولويت لياقت ايشان جهت مربي گري است نه مسايل ديگر
با سلام
زمانی که مسئولین ورزشی را با سیاست اشتباه می گیرید و همه موضوعات را با هم قاطی می کنید از ورزشکاری که هیچ در دست ندارد انتظار دارید چیکار کند؟
وقتی تو ایران جایی برای موندن نمیذارن، عقل سلیم میگه عمرتو تلف نکن، هر وقت خواستنت برگرد. این فقط مربوط به حوزه ورزش نیست، تو خیلی از حوزه های دیگه هم وضع همین جوره.
تابناک از این تحلیل های آبکی و مزخرفت حالم به هم میخوره
حراج استعدادهای ایران به کشورهای عاری از فن و توانایی .!!!
لطفا فیلم کشتی فردین معصومی با علی عیسی‌یف از آذربایجان را مجدد مشاهده فرمایید!
ضمنا ورزش در جهان کنونی کاملا حرفه ای شده.
هیچ ربطی نداره
این پیشنهاد شما هیچ کمکی به آینده کشتی ایران نمی کنه؟
اگر نمی دانید بدانید که الان دوره ورزش حرفه ای است و این کارها شایع است.
چطور اون موقع که به شدت احتیاج مالی داشت و کسی کمکش نکرد و بالاجبار پیشهاد آذربایجان رو قبول کرد رگ غیرتتون باد نکرد و کمکش نکردید؟
چه اشکلی داره!!!
زنده باد طهماسبی
این بیچاره قراره برای چند سال کشتی بگیره؟با این پولی که تو فدراسیون ها به ورزشکاران می دهند هیچ آینده ای برای انها متصور نیست.پس باید به انتخاب انها احترام گذاشت والان هم از تجربیاتشون برای آموزش وتربیت جوانها بهره برد.بدون نگاه به گذشته آنها.
اینم مدیر دو تابعیته میشه که گیر می دید .
به جای انتخاب افراد لایق و با وجدان ، به تابعیت دوم افراد گیر میدند. خاوری ها تحفه انتخاب ریاکارانه هستند نه شایسته سالاری . بی خود هزینه رو برای افراد شایسته بالا نبرید . مهاجرت با رکورد بیشترین فرار مغزها عادی ترین بخش وجودی کشور ما شده .
مثل اینه که یکی به پروفسور صمیعی بگه شما چون دو تابعیتی هستید نباید شغل دولتی داشته باشید .!!
تابناک تو آتیش زیر دیگ نکن
عكس ها نياز به سانسور دارد!!!!
وقتی ورزشکار به جای حمایت فدراسیون همش دروغ میشنوه و مجبور میشه از جیب خودش هزینه حضور در مسابقات رو فراهم کنه انتظار بیشتر از این داری؟
ورزش امروز به صورت حرفه ای است.لطفا یک طرف قضاوت نکنید و دنبال ریشه یابی و علت ها باشید.پاسخ دادن به چرا ها خیلی سخته واز عهده شما بر نمی اید.
به نظر کار هوشمندانه ی است. این هم مثل فرار مغزها می ماند. اگر توانایی دارد چه بهتر در کنار تیم ملی باشد. اگر ما جذب نکنبم مطمنا همان کشور آذربایجان اینکارو می کنه.
بهتره بجای بستن راه برگشت نخبه ها با مدیریت صحیح از رفتنشون جلوگیری کرد.اگه این ورزشکار رفته باید دید علت چی بوده.تو همین سایت تابناک چندماه پیش گزارشی خوندم همراه با عکس قهرمان عبدولی درحال بنایی کردن برای امرار معاش.قطعا آذربایجان ماله و تیشه نمیده دستشون!!!!!!!!!!!!!!
این حرفا رو جمع کن؛ پول خوب بدهند کسی برای خارجیا کشتی نمی‌گیره.
جدای از این حرف ها متاسفانه بهتر از ایشون کم نداریم! که نادیده گرفته می شن
اینکه خودمان را از داشته هایمان محروم کنیم و بعد از موفقیت ورزشکاران و مربیانمان در سایر کشورها حسرت بخوریم تفکر غلطی است . هنوز مهماندوست و تکواندو را فراموش نکرده ایم .این شعار دادن ها همیشه ما را عقب نگه داشته است
برادران تابناکی آیا این ایده شما در همه زمینه ها قابل قبول است؟ آیا همین روزها نیست که خانم میرزا خانی را قیمق قیمه سر دوش و چشم میبرید؟
معلومه یه سری تو فدراسیون پول نفتشونو هم از ایران هم از اذربایجان می گیره. حدس بزن کیا هستن :)
باز گشت آقای طهاسبی به ایران به عنوان یک شهروند عادی ایرادی ندارد .
متاسفام
کوتاهی از اقای سامان طهماسبی نیست
افرادی امثال طالب نعمت پور که سابقه بارها شکست دادن طهماسبی رو دارن باید کنار بمونن و ایشون بیان مربی ایران بشن...حداقل توجه کنید نعمت پور چند ساله با مربیگیری تو بیمه رازی قهرمان ایران میشه
پاسخ ها
باقر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
نعمت پور اگه کشتی‌گیر بود دوپینگ نمیکرد خودتونم خوب میدونی مبارزه سامان و طالب هست چطور اززمین کندش بعد ولش کرد
خاک بر سرتان
از بس که حسود هستید
فکر کنید طهماسبی نمیرفت ازربایجان و ایذان میموند مگه چی میشد؟ قهرمانی المپیک میگرفت؟ تو دنیای حرفه ای چرندیات نبافید
حال آدم به هم ميخوره
اینجا نمیتونه بمونه چون پول نداره. تو حاضری حقوقتو بده بش اگه عاشقه مملکتی
اگر یکی از دانشمندان ایرانی که تابعیت امریکا را هم گرفته بیاید ایران و در دانشگاه شریف استاد شود چنین حرفی زده میشود؟
فوتبالیستی که می رود در تیم غیر ایرانای و روزی هم رودرروی یک تیم ایرانی بازی می کند بی وطن تلقی میشود؟
این بنده خدا استعدادش در زور بازو بوده و رفته آینده ای برای خودش ساخته و الان هم برگشته به کشورش و در زمینه تواناییش می خواهد کار کند، فکر نمی کنم با مورد بالا فرقی داشته باشد.
البته در المپیک ریو در مسابقه رده بندی جلوی حریف ایرانی شل بازی کرد و جدی نبود
تاسف آوره این کارشون.
آفرین به سامان
اره راست میگی کیروش میتونه بیاد ایران و بگه من ایرانی هستم ولی پسر رنج دیده ایرانی نباید زیر پرچم کشورش خدمت کنه نباید دوباره طهماسبی رو رد کرد چون وقتی مربی تیمی مثل اذربایجان بشه قدرشو میدونیم و جای خالیش احساس میشه
؟؟؟؟
تمام مسیولین ایرانی خبرداشتن ک طهماسبی داره میره خودشون اجازه دادن وقتی ی قهرمان توسن 23سالگی کنار گذاشته میشه چیکاار باید میکرر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی