بازدید 6264

گردش در کوچه پس‌کوچه‌های باستانی آنتالیا

کد خبر: ۷۱۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 31 July 2017
آب و هوای شهر آنتالیا ترکیه در طول سال مناسب است اما تابستان بهترین زمان سفر به این شهر زیباست.
 
آنتالیا بهترین انتخاب برای سفر در تابستان

به گزارش سیمرغ، به فهرست تورهای ترکیه که نگاه بیندازیم، بی‌راه نیست که تور آنتالیا نگاهمان را متوجه خود کند. تور آنتالیا در کنار تورهای دیگر همچون تور استانبول، تور مارماریس و تور کوش آداسی همواره پذیرای گردشگرانی از کشورهای مجاور چون ایران گرفته تا دورترین نقاط دنیا بوده است. مسافر تور آنتالیا که باشید، زیبایی‌های بسیاری انتظارتان را خواهد کشید و در این میان گردش در کاله ایچی، قلب باستانی آنتالیا یکی از بهترین خاطرتان سفرتان را رقم خواهد زد. با نکست هالیدی همراه باشید تا همسفر تور آنتالیا و گردش در کوچه‌های پر رمز و راز کاله ایچی شویم.

 
 
در کاله ایچی در آنتالیا؛ شهری که از روزگار باستان تا به امروز، همچنان پویا و سر زنده به حیات خود ادامه می‌دهد، ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ‌های متنوع شرقی و غربی را گاه آمیخته باهم و گاه در حضور مسالمت‌آمیز کنا هم مشاهده خواهید کرد. از راسته بازارهای سنتی و کافه‌های مدرن که بگذریم، در پس یکی از بی‌شمار ویرانه‌های باستانی منطقه  آنتالیا، به دروازه هادریان خواهیم رسید. این دروازه باستانی در سال 130 میلادی و به فرمان امپراطور روم آن دوران که هادریان نام داشت، بنا شده است. در کنار این دروازه قدیمی، خیابان‌های باریک و پرپیچ و خمی با حال و هوای فرهنگ عرب‌های شمال آفریقا نگاهتان را به خود می‌دزدد. در امتداد این کوچه خیابان‌های باریک، شمار اندکی کافه، قهوه‌خانه و رستوران وجود دارد که فضای دلپذیر آن‌ها شما را به سوی خود فرا می‌خواند.

 
 
در هر فصل سال و در ساعتی از پگاه تا بامداد که بدانجا بروید، همواره شمار زیادی از گردشگران و محلی‌های آنتالیا و کاله‌ایچی در این کافه‌ها گرم صحبت یا غرق در اندیشه و حیرت به اطراف چشم دارند. افزون بر این‌ها در راسته بازار، حجره و مغازه‌هایی نیز وجود دارد که به فروش سوغات و اقلامی همچون بدلیجات آهن ربایی ، راحت‌الحلقوم ترکیه‌ای و نیز تی‌شرت‌ها و لباس‌هایی با طرح‌های مناسبتی و با نمادهایی از رهبران مشهور جهان یا جاذبه‌های پرآوازه ترکیه و دیگر نقاط دنیا، روز را به شب می‌رسانند. به طرح لباس‌ها که دقت کنید، یکی از شخصیت‌های پر تکرار و شناخته شده روی این طرح‌ها، تصویری از مصطفی کمال آتاتورک، رئیس جمهور سال‌های 1923 تا 1938 ترکیه است که بسیاری او را به عنوان بنیانگذار ترکیه مدرن می‌شناسند. در این شهر، تکریم و بزرگداشت شخصیت‌های سرشناس از طریق نصب نشان‌های یادبود و یا حتی ساخت یک موزه در رابطه با آن شخصیت صورت می‌گیرد، به کاخ موزه آتاتورک که دقت کنید،  یکی از این نمونه‌ها را دریافته‌اید. این موزه در خیابان ایشیکل  آنتالیا واقع شده است. یکی دیگر از موزه‌های این شهر باستانی، موزه سونا و امپ اینان کیراک کاله ایچی است که در حد و اندازه‌ای درخور و معقول به روایت تاریخ پربار کاله ایچی پرداخته است. در فاصله کمی از مرکز کاله ایچی باستان، ساحلی خصوصی قرار دارد که در فصل پرطرفدار سفر و هات سیزن گردشگری، علاوه بر گردشگران خارجی، شمار زیادی از مردم محلی را که به انگیزه فرار از گرمای بی‌امان تابستان بدین جا می‌آیند، را میزبانی می‌کند. در فاصله کوتاهی از این ساحل خصوصی، بندرگاه و اسکله قدیمی شهر  قرار گرفته است. در این اسکله کشتی‌هایی با شمایل قدیمی و مزیین شده با ابزار و وسایل دزدان دریایی کارائیب قرار شده است. فضای این اسکله همواره با بلندگوهای پرقدرت، گوش به نوای آهنگ‌ها و موسیقی‌های شاد غربی و شرقی می‌سپارد.

اگر تاکنون مسافر تور آنتالیا بوده‌اید، یا در سفر با تور ترکیه از زیبایی‌های کاله ایچی دیدن کرده‌اید، تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان نکست هالیدی در میان بگذارید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی