بازدید 3462

احتمال کاهش ذخایر خونی با شیوع آنفلوانزا

کد خبر: ۷۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۵ 05 November 2009
مدیرکل انتقال خون کرمان با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور گفت: با شیوع بیشتر این بیماری در آینده نزدیک با کاهش اهدای خون و افت ذخایر خون روبرو می شویم.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، مدیرکل انتقال خون استان کرمان در همایش طب انتقال خون در جنوب شرق کشور که ظهر پنجشنبه در بیمارستان شفا کرمان برگزار شد، گفت: در روزهای اخیر با تغییرات آب و هوایی شاهد شیوع بیماری آنفولانزا نوع A در کشور بوده ایم که این روند در حال رشد همچنان ادامه دارد و می تواند در آینده نزدیک در اهداء خون تاثیر منفی بگذارد.

وی افزود: با ابتلا اهداء کنندگان به آنفلوانزا تمایل برای اهدای خون کاهش می یابد و در نهایت با افت ذخایر خون مواجه می شویم که برای حل این مسئله از هم اکنون باید به فکر ذخیره سازی خون باشیم.

مهدی زاده خواستار همکاری بیمارستانها و مراکز درمانی در رفع این بحران شد و گفت: تاکنون اقدامات مناسبی برای ذخیره سازی خون انجام شده است و مبتلایان به آنفلوانزا نیز پس از طی مراحل بیماری می توانند نسبت به اهداء خون اقدام کنند.

مهدی زاده در ادامه با اشاره به افزایش روند اهدای خون در استان کرمان گفت: اهدای خون در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در کرمان 5.4 درصد رشد یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت 32 هزار و 860 واحد خون در کرمان اهدا شده است.

مدیرعامل انتقال خون کرمان در ادامه افزود: با رشد اهدای خون در کرمان تاکنون موفق به ارسال دو هزار و 730 واحد خون مازاد از استان کرمان به سایر استانها شده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد روند افزایشی اهدای خون در استان کرمان با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور همچنان ادامه یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی