بازدید 4469

در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی؛

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس پس از بازدید از ورزشگاه یادگار امام تبریز از اهدای ۱۰۰ میلیون تومان به اداره ورزش و جوانان این استان در پی رایزنی با وزارت ورزش خبر دادند.
کد خبر: ۷۱۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 13 July 2017
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که استان آذربایجان شرقی را به عنوان دومین مقصد سفر استانی خود انتخاب کرده اند، از بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه 21 تیرماه) به منظور بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی و ورزشی این شهر و اطلاع از اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان آن، برای برگزاری رویداد تبریز 2018 به این شهر سفر کرده اند.

بنا بر این گزارش نمایندگان کمیسیون فرهنگی امروز صبح (پنجشنبه 22 تیرماه) در جریان بازدید از ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز در جریان مسائل مرتبط با این ورزشگاه که پس از ورزشگاه آزادی دومین ورزشگاه ایران به لحاظ کیفی و موقعیتی محسوب می شود، قرار گرفتند.

به گفته مسئولان و مدیرکل اداره ورزش و جوانان، این ورزشگاه که از سال 88 به بهره برداری رسیده است، بنای آن بدون پلان و سازه در بستر طبیعی کوه بنا شده است و حداقل کار معماری در آن صورت گرفته است. همچنین این ورزشگاه اگر چه دارای فضای مناسب در حد المپیک بوده اما امکانات لازم برای بهره برداری در تمامی رشته ها را ندارد و برای تکمیل آن به 9 میلیارد اعتبار دیگر نیاز دارد.

به همین دلیل سردار نظمی مدیرکل تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی درخواست تامین اعتبار برای تکمیل این ورزشگاه را از نمایندگان داشت.

وی همچنین مصوبه برنامه ششم توسعه کل کشور مبنی بر اختصاص 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به مسائل ورزشی و فرهنگی را به فال نیک گرفت و از نمایندگان خواست نظارت کافی در اختصاص این اعتبار به موضوعات ورزشی داشته باشند.

 

ضرورت اصلاح قانون استخدامی/ حق بومیان در استخدام از یک درصد بالاتر رود

مدیرکل تربیت بدنی آذربایجان شرقی همچنین خواستار اصلاح قانون استخدامی در این استان شد و افزود: در پی قوانین موجود، مدیران و مسئولان فقط می توانند یک درصد نیروگزینی کنند و این موضوع برای تمامی اداره کل ها و مردم منطقه مشکلات اساسی ایجاد کرده است، لذا خواهشمندم حق بومیان در استخدام از یک درصد به چندین درصد ارتقا پیدا کند.

 

بلاتکلیفی جوانان در پی انتشار اخبار تفکیک جوانان از وزارت ورزش

نظمی همچنین با بیان اینکه در پی انتشار اخبار تفکیک جوانان از وزارت ورزش، بخش جوانان در اداره کل های این وزارتخانه عملاً بلاتکلیف مانده اند، گفت: اگر چه هنوز این تفکیک صورت نگرفته ولی سروصدای آن باعث افت کاری در حوزه جوانان شده است تا جایی که مجبور به ابلاغ نامه به دستگاه های مرتبط و تذکر در این خصوص که باید کار خود را تا لحظه آخر به درستی انجام دهند، شده ایم.

همچنین محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر از اعضای کمیته زنان، جوانان، تربیت بدنی و خانواده کمیسیون فرهنگی خواست برای تکمیل دومین ورزشگاه کشور تلاش کرده و با تعامل با وزارت ورزش بودجه لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

 

کمیسیون فرهنگی 100 میلیون تومان به اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی اهدا کرد

اصغر مسعودی نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی پس از بازدید نمایندگان از این ورزشگاه طی جلسه ای از اعطای مبلغ یکصد میلیون تومان و دو تشک تاتامی و کشتی به مجموعه اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی طی رایزنی با وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

همچنین در این نشست عزیزی مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش قوانین مصوب شده در برنامه ششم توسعه در حوزه ورزش و جوانان را نقطه عطفی در تغییر شرایط در این حوزه دانست.

 

جهش اعتبارات ورزش در پی مصوبات برنامه ششم  

براساس این گزارش نصرالله پژمان فر نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ابتدا به مسائل استانی اشراف پیدا کرد تا تصمیم گیری های ملی به درستی انجام گیرد، گفت: باید جهش اعتبارات حوزه ورزش را در پی مصوبات برنامه ششم به فال نیک گرفت. این در حالی است که اگر چه تکمیل زیرساخت ها از اهمیت فراوانی برخوردار است، اما نباید بیش از این بار دولت را سنگین کرد، لذا انتظار است مدیران میانی راهکارها و پیشنهادات عملیاتی خود را به مجلس ارائه کرده تا در قالب طرح از سوی کمیته های تخصصی مرتبط پیگیری شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی