بازدید 9789
۶

آتشی که یکشنبه گفتند خاموش شد،هنوز جنگل های اندیمشک را می سوزاند!

از روز شنبه بخش اعظمی از جنگل های بلوط شهرستان اندیمشک استان خوزستان طعمه حریق شد و از همان ابتدا مسئولان با تأکید بر مهار آتش سوزی سعی بر کوچک نشان دادن حادثه را داشتند؛ تلاشی که باعث شد نیروهای امدادی، بالگردهای مورد نیاز، کمک های مردمی و... به خوبی و به موقع به محل آتش سوزی اعزام نشود و دامنه آتش سوزی افزایش یابد.
کد خبر: ۷۰۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴ 28 June 2017
آتشی که یکشنبه گفتند خاموش شد، هنوز جنگل های اندیشمک را می سوزاند!
از روز شنبه بخش اعظمی از جنگل های بلوط شهرستان اندیمشک استان خوزستان طعمه حریق شد و از همان ابتدا مسئولان با تأکید بر مهار آتش سوزی سعی بر کوچک نشان دادن حادثه را داشتند؛ تلاشی که باعث شد نیروهای امدادی، بالگردهای مورد نیاز، کمک های مردمی و... به خوبی و به موقع به محل آتش سوزی اعزام نشود و دامنه آتش سوزی افزایش یابد.
 
به گزارش «تابناک»، از آغاز آتش سوزی در جنگل های بلوط شهرستان اندیمشک چهار روز می گذرد و در این مدت بخش زیادی از این جنگل ها در آتش سوخت؛ آتشی که رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیمشک روز یکشنبه درباره آن به «ایرنا» گفت این آتش سوزی با تلاش نیروهای این اداره و دوستداران محیط زیست در نخستین ساعات بامداد یک شنبه مهار شده است.
 
به رغم اعلام رئیس منابع طبیعی اندیمشک مبنی بر مهار آتش سوزی در کمتر از 24 ساعت از آغاز آن بررسی های محلی حاکی از آن است که این آتش سوزی نه تنها در بامداد روز یکشنبه مهار نشده بود، بلکه هم اکنون نیز ادامه دارد.
 
سرهنگ قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه ها از اعزام بالگردهایی به منطقه سخن گفت که شاید اگر مصاحبه روز یک شنبه مسئول محلی شهرستان اندیمشک نبود، زودتر به منطقه اعزام شده بودند و فاجعه روز پنجم نمی رسید.
 
یکی از دوست داران محیط زیست اندیمشک که در جریان مهار آتش سوزی حضور فعال داشته است، دقایقی پیش  در مورد جزئیات این آتش سوزی به خبرنگار «تابناک»، گفت: این آتش سوزی وارد روز پنجم خود شد و تمام صحبت هایی که پیش از این در مورد مهار آن زده شده بود، صحت ندارد.
 
وی ادامه داد، در چند روز گذشته باv اصلی تلاش برای مهار آتش بر روی دوش مردم محلی بود و زمانی بالگرد آب پاش به منطقه رسید که حجم زیادی از کار  مهار آتش سوزی را مردم محلی انجام داده بودند.
 
این دوستدار محیط زیست اضافه کرد: اگرچه اکنون بخش اعظمی از آتش سوزی  مهار شده است، اما هنوز در برخی قسمت ها آتش وجود دارد و نیاز به لکه گیری دارد. در غیر اینصورت آتش دوباره توسعه خواهد یافت.
 
 در مورد آتش سوزی جنگل های بلوط شهرستان اندیمشک که هنوز ادامه دارد دو نکته مهم وجود دارد، نخست اینکه مقامات محلی شهرستان اندیمشک در روز یکشنبه از مهار آتش سوزی گفتند و همین موضوع باعث شد کمک های مردمی، ستادی و دوستداران محیط زیست به موقع به منطقه نرسد.
 
 دوم اعزام دیرهنگام بالگرد از سوی سازمان حفاظت از جنگل ها و مراتع به منطقه که نشان می دهد این سازمان به آخرین اخبار و جزئیات آنچه بر جنگل های کشور می رود، دست رسی مناسبی ندارد.
 
 
عکاس: میثم مرادی مطلق از اعضای انجمن حامیان طبیعت زاگرس
 

گفتنی است این آتش سوزی که از حجم و خسارت های آن اطلاعات دقیقی در دست نیست، توسط عامل انسانی رخ داد و این افراد شناساسی شده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
آقا آتش خاموش نشده هنوزتاالان که بامدادچهارشنبه هستش.توی مسیراهوازبه اتدیمشک هم لاین وسط جاده که درخت وبوته هست بعلت انداختن ته سیگارتوسط رانندگان دچارآتش سوزی هایی میشه که لازمه اطلاع رسانی بشه
این موضوع اولویت داردیاوراجیهای بظاهر اهل سیاست!
چرا امسال جنگلای کشور داره خاکستر میشه؟
این اتفاق کمتر از حمله داعش و آمریکا نیست چرا مسئولین خوابن؟
کسانی که اینجاه را اتش زدن را با ید جرم عدام بگیرند
انهایی که گفتند اتش خاموش شده احتمالا با انهایی که اتش زدند هم دست هستند.در ضمن این وزیر اطلاعات کی می خواهد بفهند که اینهمه اتش سوزی کاربیگانگان است وباید فکری به حال اتش سوزیها بکند
ضمن خسته نباشین و خدا قوت به مردم محلی احتمالا نیروی بسیج و قوای نظامی تو عکس 741006 دو نفر در حالا تلاش برای مهار آتیش دیده میشن - اول که واقعا مسولین باید خجالت بکشن به هر دلیل که لوازم اطفای حریق دیر رسیده و اعزام نشده - تو عکس یه نیروی انسانی با تیکه ای از سرشاخه درخت به صورت بدوی ترین حالت سعی در مهار و خاموش نمودن آتیش داره در حالیکه در سایر کشورها بخاطر ارزش قایل شدن برای نیروی انسانی و حفظ جان آنها از ربات های آتش نشان و پهباد های کنترل از راه دور برای مهار آتیش استفاده میکنن - نیروی انسانی ما حتی از داشتن یک بیل هم محرومه - و اما نفر دوم در همان عکس گویا از داوطلبین قوای نظامی هست - جای تعجب داره که ایشون نه تنها همون شاخه برگ برای اطفای حریق دستشون نیست بلکه اسلحه جنگی هم روی دوش دارن و نه تنها کمترین اصول ایمنی رو رعایت نکردن - بلکه خدای نکرده گرم شدن بیش از حد اسلحه باعث خسارت جانی و مادی جبران ناپذیری میشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی