بازدید 5413

2 قتل پس از مشروب‌خوری

کد خبر: ۷۰۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 25 June 2017
دو پسر جوان كه در جریان پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند محاکمه شدند.
یکی از متهمان دو سال قبل پس از بزم شبانه دوستش را با ضربه چاقو به قتل رسانده‌بود که  روز گذشته محاكمه شد. دومین متهم اما چند روز قبل به همین اتهام محاکمه و به مرگ محکوم شد. 

به گزارش جوان، يكم اسفند‌ماه سال 94، مأموران كلانتري تهرانپارس از مرگ مشكوك پسر جواني در يكي از بيمارستان‌هاي شهر باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به آرمين 22 ساله‌ بود كه با ضربات چاقو كشته شده بود. 

دوست مقتول كه در محل حاضر بود به مأموران گفت: شب گذشته با آرمين و چند نفر از دوستانمان در خيابان ايستاده بوديم كه پسر جواني به نام سپهر با موتور جلو آمد و سلام كرد. او به خاطر مصرف الكل حالت عادي نداشت و بعد از احوالپرسي بدون دليل خاصي با ما درگير شد.

 او در آن درگيري با چاقو به آرمين ضربه زد و فرار كرد. بلافاصله آرمين را به بيمارستان رسانديم، اما به خاطر شدت جراحات فوت كرد. با انتقال جسد به پزشكي قانوني، سپهر 19 ساله تحت تعقيب مأموران قرار گرفت و يك‌ماه بعد از حادثه پليس او را در يكي از شهرهاي شمالي كشور شناسايي و بازداشت كرد. 

پسر جوان بعد از دستگيري با اقرار به جرمش گفت: من از دوستان آرمين بودم و با هم بچه‌محل بوديم. آن شب در مراسم جشن تولد دوستم مشروب خورده‌بودم و حال طبيعي نداشتم به همين خاطر سر مسئله ناچيزي با مقتول درگير شدم و با چاقو به سر او زدم.
 
بعد از اقرارهاي متهم و بازسازي صحنه جرم اين پرونده به شعبه‌دهم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و روز گذشته متهم مقابل هيئت قضايي به رياست قاضي قربان‌زاده پاي ميز محاكمه قرار گرفت. بعد از اعلام رسميت جلسه و قرائت كيفرخواست،  اولياي‌دم درخواست قصاص كردند.

 سپس متهم در جايگاه ايستاد و در شرح ماجرا گفت:  آن شب به جشن تولد يكي از دوستانم رفته بودم كه با اصرار آنها براي اولين‌بار مشروب خوردم. بعد از جشن با موتورم به خانه برمي‌گشتم كه آرمين با چند نفر از دوستانش در خيابان ايستاده بود. بعد از احوالپرسي با او، ديگر دوستانش به من اعتنايي نكردند و اين موضوع باعث ناراحتي من شد به همين دليل بهانه آوردم و گفتم بايد محله ما را ترك كنند. بعد از آن سر خيابان رفتم و برگشتم، اما آنها هنوز همانجا ايستاده بودند. عصباني شدم و براي ترساندن آنها چاقويي را كه در جيبم داشتم بيرون آوردم و با دسته چاقو يكه ضربه به سر مقتول زدم و فرار كردم.  

متهم در جواب هيئت قضايي در خصوص گزارش پزشكي قانوني كه علت فوت را اصابت جسم نوك‌تيز به جمجمه و آسيب ديدگي آن اعلام كرده بود، گفت: من با تيزي چاقو ضربه‌اي به سر مقتول نزدم و با دسته چاقو ضربه زدم. 
 
متهم در حالي كه اشك مي‌ريخت در آخرين دفاعش گفت: مقتول دوستم بود و خصومتي با او نداشتم. مرگ او يك اتفاق تلخ بود. تنها به خاطر مصرف مشروب مرتكب قتل شدم و اين اتفاق مرا خيلي اذيت كرد. فكر نمي‌كردم اين ضربه باعث مرگ او شود. وقتي اعلاميه دوستم را ديدم، شوكه شدم و اعلاميه را برداشتم و به خانه برگشتم. مادرم در خانه بود كه متوجه موضوع شد. به خاطر گريه‌ها و بي‌تابي‌هاي مادرم بود كه مجبور شدم به يكي از شهرهاي شمالي كشور فرار كنم. حالا پشيمانم و از خدا مي‌خواهم مرا ببخشد.

هيئت قضايي بعد از ختم جلسه وارد شور شد. 

عامل قتل مرد همسايه  به مرگ محكوم شد

در جریان پرونده دیگر پسر جواني كه متهم است بعد از مصرف مشروب، مرد همسايه را به قتل رسانده به مرگ محكوم شد. 

‌متهم 25 ساله كه مهران نام دارد سي‌و‌يكم خردادماه سال گذشته در شهرري بازداشت شد. 

او در شرح ماجرا گفت: شب حادثه به خاطر مصرف مشروبات الكلي حال طبيعي نداشتم و براي هواخوري به خيابان رفتم. مرد همسايه با ديدن من اعتراض كرد و گفت نبايد به خيابان بيايي و سر و صدا كني. با اعتراضش با هم درگير شديم و حين درگيري برادرش براي ميانجيگري جلو آمد. وقتي او را ديدم عصبانيتم بيشتر شد و با چاقويي كه داشتم او را هل دادم و روي زمين افتاد. متوجه نشدم چطور چاقو به پهلويش فرو رفت و منجر به فوت او شد. 

 مهران بعد از اقرار به جرمش روانه زندان شد و اين پرونده بعد از كامل شدن بررسي‌ها، به شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

 متهم در اولين جلسه رسيدگي به اين پرونده به رياست قاضي قربان‌زاده پاي ميز محاكمه قرار گرفت و بعد از درخواست قصاص از سوي اولياي‌دم بار ديگر ماجرا را شرح داد و او در آخرين دفاع گفت: از كاري كه كردم پشيمانم. بعد از دستگيري پدرم به اتهام سرقت، مادرم با دستفروشي هزينه زندگي را تأمين مي‌كرد. از اولياي‌دم به خاطر مادرم درخواست گذشت دارم. 

در پايان هيئت قضايي بعد از شور، متهم را بنا به درخواست اولياي‌دم به قصاص محكوم كرد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار