بازدید 3971

تعمیم مشکل چند موسسه مالی به کل نظام بانکی اشتباه است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:وجود مشکل برای سپرده گذاران چند موسسه مالی و اعتباری نباید به کل نظام بانکی تعمیم داده می شود.
کد خبر: ۷۰۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 22 June 2017
سیدفرید موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نگرانی مردم در خصوص سپرده گذاری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری گفت: متاسفانه وجود مشکل برای سپرده گذاران چند موسسه مالی و اعتباری که حتی برخی از آنان دارای مجوز از بانک مرکزی نیستند، به کل نظام بانکی تعمیم داده می شود.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:تجربه بیانگر این است که بیشتر بانک ها در زمینه امانت‌داری از سپرده های مردمی عملکرد خوبی داشته اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:مردم از بابت سپرده های بانکی نگران نباشند و به اخبار رسانه های معاند توجه نکنند؛ البته نباید مسائل و مشکلات موسسات مالی و اعتباری مانند آرمان، کاسپین و فرشتگان به کل نظام بانکی تعمیم داشته باشد.

موسوی تصریح کرد: بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی در حال رفع مشکل سپرده گذاران چند موسسه مالی و اعتباری دارای مشکل هستند.

وی گفت:به نظر می رسد دست های پنهانی در کار است که اقتصاد کشور را با چالش اساسی روبرو کند و در حال حاضر به دلیل وجود مشکل برای سپرده گذاران چند موسسه مالی و اعتباری، تمرکز اخلال گران اقتصادی روی تخریب کل سیستم بانکی است.

موسوی افزود:اینکه مراجعات سپرده گذاران برای دریافت سپرده در روزهای گذشته افزایش یافته، قابل تامل است به دلیل اینکه بانک ها و موسسات، تمامی سپرده ها را در گاوصندوق بانک نگهداری نمی کنند.

وی ادامه داد:صندوق ضمانت از سپرده گذاری و اندوخته قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی وهمچینین دارایی بسیاری از بانک ها مانع از ایجاد مشکل برای سپرده های مردمی در بانک های کشور می شود.  

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:دولت و بانک مرکزی باید با اتخاذ تدابیر مناسب و اطلاع رسانی مانع از ایجاد چالش برای نظام اقتصادی کشور شود البته باید مشکلات را رفع و نظارت های را قویتر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار