بازدید 10869
نایب‏قهرمانی جهان مزد تلاش شاگردان اوجاقی؛

کشف معدن طلای ایران در اونتاریو

در پايان این رویداد، در رده بندي تيمي و در مجموع تالو و سانشو تيم ملي چين با كسب 14مدال طلا و يك برنز در جايگاه قهرمانی ايستاد، تيم ملي ايران با كسب 5 مدال طلا، 6 نقره و يك برنز به نایب‏‏قهرمانی دست یافت و تيم هنگ كنگ نيز با 3 مدال طلا، 6 نقره و 3 برنز پس از ایران سکوی سوم تیمی را از آن خود کرد.
کد خبر: ۷۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۳ 30 October 2009

دهمین دوره پیکارهای قهرمانی جهان ووشو با ادوار پیشین برای اهالی رسانه تفاوت چندانی نداشت و انتظار آن بود که حداقل تیم ملی ایران میان پنج تیم برتر جهان قرار گیرد اما عملکرد ملی‏پوشان کشورمان به مراتب چشمگیرتر از انتظارات بود و کاروان ایران در کمال ناباوری توانست دوازده گردن‏آویز رنگین را از آن خود سازند تا سکوی نایب‏قهرمانی ووشو جهان به عنوان مزد تلاش شاگردان حسین اوجاقی برای نخستین بار در تاریخ از آن ایران شود و شمار نشان‏های جهانی ایران از 32 مدال به 44 گردن‏آویز برسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، پس از آنکه تيم ملي ووشو توسط فرشاد عربي به دو مدال نقره و سجاد عباسي به يك مدال برنز دست پيدا كرد، تمامی نگاه‏ها به روز پایانی مسابقات قهرمانی ووشو جهان 2009 بود. روزی که نمایندگان ایران باید در فینال سانشو و همچنین فرم‏های باقی‏مانده تالو، بخت خود را می‏آزمودند و سرنوشت کشورمان را در این دوره از رویارویی قدرت‏های ووشو جهان مشخص می‏ساختند.

در همین چارچوب بود که در بخش تالو و در اجراي فرم سه نفره دئولين مردان تيم سه نفره ايران متشكل از محسن احمدي، ابراهيم فتحي و احسان پيغمبري كه براي اولين بار در رقابت‏های جهاني شركت كرده بودند موفق به كسب پنجمين مدال طلای ايران شدند، تيم هاي اوكراين و هنگ كنگ بعد از ايران قرار گرفتند و البته تيم دئولين بانوان نیز در رده هفتم ايستاد.

پس از پایان رقابت‏های تالو، سکوی سانشوی تورنتو به عنوان مرکز زیبا و بزرگ‏ترین شهر استان اونتاریو کانادا حساس‏ترین بخش این مسابقات جهانی که فینال‏های دو بخش آقایان و بانوان را شامل می‏شد، میزبان بود تا رویدادی که با حضور 968 ووشو کار از 73 کشور جهان از از یکشنبه گذشته آغاز شده بود، اینچنین به پایان برسد.

ابتداً این الهه منصوريان بود که در فینال وزن 48- كيلوگرم سانشوي بانوان با حساب 2 بر يك مغلوب نماينده مصر شد و مدال نقره گرفت و پس از او در وزن 56- كيلوگرم راضيه طهماسبي در 2 راند مغلوب حريف چيني خود شد و دومین نشان نقره را از آن خود ساخت اما در ادامه مبارزات بخش بانوان، دو نماینده ایران شگفتی‏ساز شدند.

در وزن 65- كيلوگرم خديجه آزادپور به مصاف نماينده ونزوئلا رفت و با نتیجه 2 بر صفر از سد وی گذشت تا نخستین نشان زرین ووشو بانوان ایران در تاریخ ووشو جهان به دست آید و پس از آن مليحه فضلي در وزن 70- كيلوگرم با نتیجه 2 بر صفر حريفش از کشور میزبان را از پيش رو برداشت و یک گردن‏آویز طلای دیگر را نصیب ووشو زنان ایران ساخت.

در ادامه نوبت سانشوی مردان بود که شروع خوبی نداشت چرا که در وزن 60- كيلوگرم محسن محمد سيفي با ناداوري مغلوب حريف چيني شد و نقره گرفت اما در ادامه در وزن 65- كيلوگرم علي دهقان در ديدار نهايي مقابل حريفي از ماكائو به پيروزي رسيد و مدال طلاي اين دوره از رقابت ها را كسب كرد تا حسین اوجاقی که هم تیم ملی را هدایت می‏کرد و هم خود به مبارزه می‏پرداخت با آرامش بیشتری گام به میدان بگذارد.

اوجاقي كاپيتان تيم ملي در فینال وزن 80- كيلوگرم مقتدرانه و با نتیجه 2 بر صفر از سد حريف اسپانيايي گذشت و به مدال طلا رسيد تا یک عنوان قهرمانی دیگر به آلبوم افتخارات مدافع شکست‏ناپذیر عنوان قهرمانی جهان افزوده شود و در آخر در وزن 85- كيلوگرم حميدرضا قلي پور جوان كه با اقتدار به ديدار نهايي رسيده بود طي 2 راند مغلوب مسلم ساليكوف قهرمان روس شد و به مدال نقره دست يافت و بدین شکل نتوانست از عنوان قهرمانی دوره پیشین خود دفاع کند.

بدين ترتيب باید اذعان کرد که این دوره از پیکارهای قهرمانی جهان فرصتی برای کشف معدن طلای ووشو ایران در اونتاریو بود، چرا که در پايان این رویداد، در رده بندي تيمي و در مجموع تالو و سانشو تيم ملي چين با كسب 14مدال طلا و يك برنز در جايگاه قهرمانی ايستاد، تيم ملي ايران با كسب 5 مدال طلا، 6 نقره و يك برنز به نایب‏‏قهرمانی دست یافت و تيم هنگ كنگ نيز با 3 مدال طلا، 6 نقره و 3 برنز پس از ایران سکوی سوم تیمی را از آن خود کرد.

در بخش سانشو نيز تيم ملي ايران به مقام نايب قهرماني جهان دست يافت. اين درحالي است كه در دوره پیشین (نهمين دوره) و در مسابقات جهاني 2007 چين، تيم ملي ووشو ايران با كسب يك مدال طلا، 5 نقره و سه برنز در سانشو چهارم و در مجموع تالو و سانشو در جايگاه هفتم قرار گرفته بود و بدین سان به نظر می‏رسد.


نگاهی به سوابق درخشش ایران در ادوار پیشین پیکارهای جهانی
- نخستين دوره مسابقات جهاني ووشو از سال 1991 آغاز به كار كرد و چيني ها ميزباني آن را برعهده داشتند. در آن سال تيم ايران در اين ميدان بزرگ غايب بود.
- سال 1993، مالزي ميزباني اين رويداد را برعهده گرفت و تيم مردان ايران نيز جمله كشورهاي شركت كننده بود؛ اما از كسب مدال ناكام ماند.
- ايران در سومين دوره اين رقابت ها كه سال 1995 به ميزباني آمريكا برگزار شد نيز حضور نيافت.
- سال 1997 ميزباني مسابقات جهاني ووشو به ايتاليايي ها سپرده شد. تيم ملي سانشو ايران در آن سال حضور خوبي داشت و با كسب 2 مدال طلا، يك نقره و يك برنز به كار خود خاتمه داد.
- سال 1999 در پيكارهاي جهاني هنگ كنگ سانشوكاران ايران 2 مدال طلا و يك برنز دوره قبل را تكرار كردند؛ ولي سهمي از مدال هاي نقره نداشتند.
- سال 2001 به ميزباني ارمنستان را مي توان، سالي پرشكوه براي تيم ملي تالو ايران دانست. در آن سال علاوه بر كسب 2 مدال طلا، يك نقره و 3 برنز در بخش سانشو، تالوكاران ايران به يك طلا و يك برنز رسيدند.
- سال 2003 ماكائو ميزباني هفتمين دوره رقابت هاي جهاني را برعهده گرفت كه سهم سانشوكاران ايران از اين مسابقات يك مدال طلا و 2 برنز بود.
- سال 2005 كه مسابقات در ويتنام برگزار شد بانوان ايراني نيز وارد گود شدند و توانستند به مدال آوري در سطح جهان بپردازند. در آن سال ايران بار ديگر 2 مدال طلا، يك نقره و 2 برنز در بخش سانشو بدست آورد و در قسمت تالو از كسب مدال ناكام بود.
- سال 2007 رقابت هاي جهاني حكم سهميه المپيك را نيز داشت و كشورها با قدرت فراواني گام به اين ميدان گذاشتند كه بيشترين مدال ها براي ايران ثبت شد. سانشوكاران مرد و زن ايران در آن ميدان حساس يك طلا، 5 نقره و 3 برنز كسب كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
سلام

البته کسب این مدالها دور از ذهن نبود چون گرفتن مدال برنز یعنی همان سوم مشترک تو سانشو در حالی که در آن وزن فقط 5 نفر ورزشکار هست سخت نیست .
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج