بازدید 13023
۱

قطعنامه ممنوعیت فروش سلاح های حساس به عربستان در سنای آمریکا رد شد/ حمله لفظی شدید سناتورهای دموکرات به عربستان

در این جلسه نمایندگان سنای آمریکا در مورد قطعنامه‌ای که خواستار توقف فروش بمب‌های هدایت‌شونده به عربستان سعودی بود بحث کردند که در نهایت نیز با توجه به اکثریت جمهوری خواهان این قطعنامه رای لازم را به دست نیاورد.
کد خبر: ۷۰۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷ 14 June 2017
 نمایندگان مجلس سنای آمریکا ساعتی پیش یک «قطعنامه عدم تصویب» در مورد فروش سلاح به عربستان را به رأی گذاشت.
 
به گزارش تابناک، طبق مفاد این قطعنامه که از سوی سناتورها «راند پال»، «کریس مورفی» و «ال فرانکن» مطرح شد، اجرایی شدن بخش کوچکی از قرارداد منعقده میان ترامپ و مقامات ریاض ممنوع می شد.
 
در این جلسه نمایندگان سنای آمریکا در مورد قطعنامه‌ای که خواستار توقف فروش بمب‌های هدایت‌شونده به عربستان سعودی بود بحث کردند که در نهایت نیز با توجه به اکثریت جمهوری خواهان این قطعنامه رای لازم را به دست نیاورد.

 43 سناتور آمریکایی به این قطعنامه رأی «آری» و 51 نفر به آن رأی منفی دادند.

در این جلسه سناتور چارلز شومر رهبر اقلیت دموکرات شدیدا با فروش سلاحهای حساس به سعودی مخالفت کرد.
 
وی در اظهارات خود گفت که عربستان حامی اصلی تروریسم است و این کشور با حمایت از وهابیت به رشد گروه های تروریستی کمک می کند.
 
 
 

پیش از این،شومر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «حقوق بشر و دغدغه های بشردوستانه به خوبی ثبت و مستند شده و از اهمیت برخوردارند؛ نگرانی من آن است که دولت [عربستان] سعودی از طریق روابط خود با وهابیسم و تأمین بودجه مدارسی که به اشاعه اندیشه های افراط گرایی در سراسر جهان می پردازند، به روند یاری رسانی و تقویت تروریسم ادامه دهد».

 سناتور راند پال نیز شدیدا با فروش سلاح به سعودی ها به عنوان یک کشور عقب مانده مخالفت کرد و اعلام کرد که فروش سلاح بیشتر به این کشور می تواند بحران یمن را تشدید کند.

سناتورهایی که خواهان ممانعت از فروش تسلیحات آمریکا به عربستان سعودی هستند؛ بر این باورند که فروش تسلیحات به ریاض وضعیت جنگ داخلی در یمن را وخیم تر خواهد ساخت.

 
 
از سوی دیگر، دیوید سیسیلینی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان با عنوان چالش ها و فرصت ها در روابط آمریکا -عربستان گفت: عربستان سعودی اخیرا توجه ما را از جهات زیادی به خود جلب کرده است. بنابراین این جلسه استماع در زمان خوبی برگزار می شود. رئیس جمهور نخستین سفر خارجی خود را با عربستان سعودی شروع کرد و این در حالی است که این دولت سیاست مشخصی درباره عربستان سعودی ندارد.

وی افزود: رئیس جمهور و سران ارشد دولت، رهبران عربستان سعودی را به خاطر نادیده گرفتن مداوم حقوق بشر مسئول ندانستند و به نظر می رسد هیچ گفتگویی درباره وخیم شدن اوضاع حقوق بشری در یمن انجام نشده است، جایی که عربستان سعودی حملات گسترده ای را علیه نیروهای یمنی با حمایت آمریکا انجام داده است.

وی افزود: تصمیم اخیر عربستان سعودی به همراه دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای قطع روابط با قطر موجب ایجاد مشکل در پایگاه العدید شده است و برخورد دولت ترامپ درباره این مسئله به صورت ناشیانه بوده است.
 
لازم به یادآوری است دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا سال گذشته میلادی در اثر شدت گرفتن تلفات غیرنظامیان در یمن و تشدید فشارهای بین‌المللی طرح ارسال و فروش بمبهای هدایت شونده به عربستان سعودی را به تعویق در آورد.

اما با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ کاخ سفید قصد دارد فروش این تسلیحات به عربستان را از سر بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
خیلی خوب، ماهیت امریکایی ها برای جهانیان روشن تر می شود. مادر تروریست های جهان، سنای امریکا
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج