بازدید 4482
فوتبال اروپا

فرانکفورت1-2دورتموند؛ نیش زنبورها به جام عسل

قهرمانی پس از چندین سال حضور در فینال و اولین قهرمانی مارکو رویس با بروسیا دورتموند. مصدومیت رویس در نیمه اول چندین بار سبب شد تا او برای مداوا به کنار زمین برود. موضوعی که عصبانیت و فریادهای رویس را به همراه داشت.
کد خبر: ۶۹۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 28 May 2017
جادوی دمبله و پولیشیچ دورتموند را به قهرمانی دی اف بی پوکال رساند تا زنبورها فصل را بدون جام تمام نکنند.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم های آینتراخت فرانکفورت و بروسیا دورتموند در چارچوب دیدار پایانی دی اف بی پوکال به مصاف هم رفتند. به مانند هر سال، ورزشگاه المپیک برلین میزبان این دیدار بود.
بازی هنوز جا نیافتاده بود که دورتموند به گل رسید. پس از چند رفت و برگشت توپ، عثمان دمبله در دقیقه 8 برای زرد و مشکی ها گل زنی کرد.کماکان بازی بدون برتری دو تیم دنبال می شد. دورتموند در پی حفظ توپ و میدان بود و آینتراخت فرانکفورت با ارسال توپ های بلند و پرسینگ حریف سعی در ایجاد موقعیت داشت. 

دقیقه 16 کرنر ارسالی دمبله با ضربه رویس همراه شد، رادتسکی این توپ رویس را مهار کرد. چهار دقیقه بعد نوبت آینتراخت بود که با ضربه ایستگاهی ایجاد موقعیت کند، ارسل ربیچ و ضربه سر چندلر که از بالای دروازه بورکی به بیرون رفت. دقیقه 26 اشتباه بارترا در خط دفاعی موقعیت را به ربیچ داد، شوت او را بورکی در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه 29 اشتباه دیگری در خط دفاعی دورتموند منجر به گلزنی ربیچ شد. سپس دورتموند سعی در کنترل بازی داشت اما پرسینگ شاگردان کواچ اجازه کار به آن ها نمی داد. بار دیگر دقیقه 39 روی یک ارسال بلند و اشتباه اشملتسر و گینتر، موقعیت برای آینتراخت ایجاد شد، ضربه بغل پای سفروویچ به تیر عمودی دروازه بورکی برخورد کرد تا دورتموند نیمه اول را بازنده به رختکن نرود.


در آغاز نیمه دوم، پولیشیچ و کاسترو به جای اشملتسر و رویس وارد میدان شدند. دورتموند بازی را در اختیار گرفت، دقیقه 47 ضربه دمبله از کنار دروازه اینتراخت به بیرون رفت. سه دقیقه بعد حرکت کاگاوا و ارسال توپ به دهانه ی دروازه موقعیت گلزنی ایجاد کرد، مدافع اینتراخت در شلوغی شش قدم توپ را برگشت داد.

دقیقه 64 ارسال دمبله با قیچی اوبامیانگ همراه شد. توپ روی خط دروازه به فابیان برخورد کرد و پس از آن با اصابت به تیر دروازه به بیرون آمد. دقیقه 66 حرکت عالی پولیشیچ در داخل محوطه باعث شد تا رادتسکی روی او خطا مرتکب شود و دنیز آیتکین نقطه پنالتی را نشان دهد. اوبامیانگ پنالتی اش را تبدیل به گل کرد. 

اینتراخت فشارش را برای جبران آغاز کرد. اما حملات آن ها قوت لازم برای گلزنی را نداشت. دقیقه 85 ضدحمله دورتموند و ضربه اوبامیانگ که به تیر دروازه برخورد کرد. جدی ترین موقعیت اینتراخت روی ارسال زمینی دنی بلوم به دست آمد. اشتباه سوکراتیس نزدیک بود که توپ را به داخل دروازه دورتموند بفرستد. 

چهار دقیقه وقت های تلف شده نیز برای اینتراخت حاصلی را در بر نداشت تا بازی با حساب 2-1 به سود دورتموند به پایان برسد. قهرمانی پس از چندین سال حضور در فینال و اولین قهرمانی مارکو رویس با بروسیا دورتموند.

شرح گل‌ها
 عثمان دمبله (دقیقه 8)(اینتراخت فرانکفورت 0-1 بروسیا دورتموند): تغییر منطقه بازی به سمت راست خط هجومی دورتموند باعث شد تا پیشچک در موقعیت خوبی صاحب توپ شود، او با یک پاس دمبله را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد. سر توپ زیبای دمبله او را در موقعیت تک به تک با رادتسکی قرار داد و با یک ضربه پای چپ، توپ را به طاق دروازه حریف رساند. 

 ربیچ (دقیقه 29)(اینتراخت فرانکفورت 1-1 بروسیا دورتموند): اشتباه مدافعین دورتموند در دفع توپ باعث تا گاچینوویچ پشت محوطه جریمه صاحب توپ شود، پاس عمقی گاچینوویچ، ربیچ را در موقعیت تک به تک با بورکی قرار داد. ربیچ با یک ضربه بغل پا دروازه بورکی را باز کرد.

 اوبامیانگ (دقیقه 67)(اینتراخت فرانکفورت 1-2 بروسیا دورتموند): پنالتی چیپ اوبامیانگ وارد دروازه اینتراخت فرانکفورت شد.


مصدومیت رویس در نیمه اول چندین بار سبب شد تا او برای مداوا به کنار زمین برود. موضوعی که عصبانیت و فریادهای رویس را به همراه داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی