بازدید 13363

انگیزه درآمدی برای ساخت برج جهان کودک

کد خبر: ۶۹۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 27 May 2017
به گزارش تیتر شهر؛ بلندمرتبه سازی از مشکلات این روزهای پایتخت است؛ امری که علاوه بر افزایش مشکلات آلودگی هوا، آینده ی شهر را با خطر روبه رو کرده است از این رو مجوز ساخت بناهاي بلندمرتبه كه ساختمان‌هاي 12طبقه به بالا هستند، بايد از دريچه كميسيون ماده 5 بگذرد؛ كميسيوني كه 8عضو دارد و اعضاي آن معاونان وزراي راه و شهرسازي، جهادكشاورزي، نيرو، كشور، معاون سازمان ميراث فرهنگي، معاون سازمان حفاظت محيط‌زيست، رئيس شوراي شهر و شهردار تهران هستند.

 طي سال‌هاي اخير يكي از سؤال‌هايي كه در مورد تهران مطرح بوده به بلندمرتبه‌هايي مربوط مي‌شود که کارشناسی نشده است و هر روزه شاهد آن هستیم که آسمان خراش ها، هوای تهران را گرفته اند. به همين‌خاطر هميشه از شهرداري تهران و متولیان امر شهر سؤال شده كه اين ساختمان‌ها طبق چه اصول و قانوني ساخته مي‌شوند؟

یکی از این ساختمان هایی که بحث های زیادی درباره ی آن شده است موضوع برج جهان کودک بوده. برج جهان کودک واقع در تقاطع حقانی – آفریقا است. برجی 39 طبقه که تا اینجای کار 19 طبقه از بلندترین ساختمان کنارش بیشتر دارد و با سازه ای فلزی و نمایی شیشه ای در حال ساخت است. این پروژه یکی از مرتفع ترین سازه های شهر تهران خواهد بود که به صورت کاملاً لوکس در حال ساخت می باشد و گفته می شود که مالک این برج، بانک آینده است. بر همین اساس خبرنگار تیتر شهر طی مصاحبه ای با رضا تقی پور، سخنگوی شورای شهر چهارم تهران  دلیل ساخت برج جهان کودک در پرترافیک ترین نقطه ی تهران را جویا شد.

عضو شورای شهرتهران درباره ی برج جهان کودک گفت: حدود 8 ماه قبل در این مورد تذکرهایی داده شده اما در پاسخ عنوان گشته که این برج، مجوز های لازم را دارد و این مجوزها برابر  قانون و مقررات است. از آن به بعد دیگر اطلاعی از روند امور ندارم.

وی در ادامه افزود: البته همان موقع موضوع را به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا  اطلاع دادم اما اینکه چه پیگیری هایی شده است باید از طریق آن کمیسیون پیگیری شود.

تقی پور در ارتباط با مشکلات این برج بیان کرد: اشکال کلی که در مورد این برج وجود دارد و قبلا هم صحبت کردیم این است که متاسفانه مطالعات آن کامل نبوده اما در طرح تفضیلی به خیلی از اینها مجوز داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: احساس من این است که این امر می تواند از طریق مراجع قانونی پیگیری شود. اما بحث این است که در ماجرای برج ها، انگیزه ی درآمد شهری وجود دارد بنابراین به تعبیری سخت گیری نمی شود و از این بابت افراد را محدود نمی کنند.

تقی پور با اشاره به راه های حل این مشکل شهری گفت:  راه حل کلی این است که در طرح تفضیلی بازنگری انجام گیرد. این موضوع چندین بار هم در شورای چهارم مطرح شد اما کمیسیون معماری به نظرم کار جدی صورت نداده است .

عضو شورای شهر چهارم افزود:  بحث ساخت و ساز در مناطقی که ایجاد ترافیک می کند در خیلی از مناطق دیگر مانند پالادیوم، کوروش  مطرح است.

وی ادامه داد: حتی در مورد ساخت مجتمع کوروش واقعا چندین بار رفته ایم و اهالی محل شکایت های بسیاری کرده اند. آن ها گفته اند که اکوسیستم منطقه بهم ریخته اما وقتی پیگیری می شود متاسفانه منشا آن ها مجوزهایی است که تاکنون داده شده و حتما نیازمند بازنگری است. تقی پور در پایان گفت: مالک  برج جهان کودک مشخص است. این برج متعلق به بانک آینده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی