بازدید 3917

هشدار ستاد مبارزه با قاچاق به قاچاقچیان کالا

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز: به قاچاقچیان کالا هشدار می‌دهیم که سامانه‌های مختلف انبار‌ها، امور گمرکی و نظارت بر حمل و نقل، عملیاتی و به یکدیگر متصل شده اند و از این پس کالاهای قاچاق پس از ورود و فروش رهگیری می شوند.
کد خبر: ۶۹۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 25 May 2017
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز: به قاچاقچیان کالا هشدار می‌دهیم که سامانه‌های مختلف انبار‌ها، امور گمرکی و نظارت بر حمل و نقل، عملیاتی و به یکدیگر متصل شده اند و از این پس کالاهای قاچاق پس از ورود و فروش رهگیری می شوند.

قاسم خورشیدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این سامانه‌ها از حدود ۳ ماه پیش به یکدیگر متصل شده اند و می‌توانند مسیر ورود کالاهای مختلف از گمرک تا انبارهای مختلف کشور را رصد کرده و اگر در مسیر ورود یا توزیع تخلفی صورت بگیرد حتی در صورتی که کالا به فروش رسیده باشد فرد متخلف را شناسایی خواهد کرد و ازجانب ماموران به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

وی گفت: البته این سامانه‌ها در دوره‌های مختلف نیاز به بروزرسانی و رفع نواقص را دارند، اما با این وجود با اجرای آن تا کنون چندین محموله قاچاق بعد از ورود به کشور شناسایی شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: به عنوان مثال اگر کالایی به صورت قانونی وارد گمرک شود از طریق سامانه جامع گمرک یک گواهی الکترونیکی برای آن صادر می‌شود.

وی افزود: بعداز آن با این گواهی مجوز ورود کامیون به داخل گمرک داده می‌شود که در آن اطلاعات شخص راننده و بارنامه و مقصد آن کاملا مشخص شده و از لحظه خروج کامیون، سامانه جامع نظارت بر حمل و نقل مسیر کامیون را رصد می‌کند.

وی گفت: همچنین وقتی کامیون وارد انبار شود از طریق سامانه جامع انبار‌ها نوع تحویل، زمان تحویل و مقدار کالای تحویلی رصد خواهد شد بنابراین اگر کالا در این مسیر یا در هنگام ورود به انبار تغییر وضعیت و مسیر بدهد مشخص خواهد شد و قابل پیگیری خواهد بود.

خورشیدی گفت: سامانه جامع انبار‌ها همچنان در حال بروزرسانی است و از همه انباردارهای کشور خواسته شده که اطلاعات خود را در آن ثبت کنند، زیرا اگر چنین نکنند دیگر امکان ترخیص و ورود کالا به انبار آن‌ها وجود نخواهد داشت.

۶. ۱۲میلیارد دلار ارزش کالای قاچاق در سال ۹۵

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارزش کالای قاچاق در سال ۹۵ را حدود ۶ . ۱۲ میلیارد دلار برآورد کرد.

وی گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی که مبتنی بر شکاف عرضه و تقاضا در بازار کالاهای مختلف هدف بوده است ارزش قاچاق کالا در سال ۹۵ حدود  ۶ . ۱۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود:این رقم در مقایسه با سال ۹۲ پنجاه درصد و در مقایسه با سال ۹۴ بیست درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: در سال ۹۵ با توجه به راه اندازی سیستم‌های الکترونیکی گمرک و سامانه جامع امور گمرکی قاچاق از مبادی رسمی کاهش محسوسی نشان می‌دهد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در این سال عمده قاچاق از مبادی رسمی به سوء استفاده از معافیت‌های قانونی مانند معافیت ملوانی، مسافری، مرز نشینی و همچنین از طریق کولبری محدود بوده است.

وی افزود: در این سال حدود ۶ . ۳ میلیارد دلار فقط از طریق کولبری قاچاق وارد کشور شده است.

خورشیدی گفت: قاچاق از طریق کولبری به نام کولبر و به کام قاچاقچیان حرفه‌ای تمام می‌شود که ما با تهیه آئین نامه‌ای و ارائه آن به دولت درصدد ساماندهی کولبران هستیم.

وی گفت: در سال ۹۶ پیش بینی ما این است که طبق قانون برنامه ششم حداقل ده درصد مقرر قانونی در قاچاق سالانه نسبت به سال ۹۵ کاهش داشته باشیم.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: اگر وزارت ارتباطات به وعده خود مبنی بر اجرای طرح رجیستری تلفن همراه عمل کند فقط ۶۰۰ میلیون دلار حجم قاچاق گوشی‌های تلفن همراه که در سال ۹۵ انجام شده در سال ۹۶ حذف خواهد شد.

خورشیدی با بیان اینکه همه کارهای اداری طرح رجیستری انجام شده و شرکت‌های طرف قرارداد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شده اند گفت: ان شاءالله این طرح در تیرماه امسال عملیاتی خواهد شد.
 
کشف ۳۰ هزار دستگاه کولر گازی با اجرای سامانه جامع گمرک
 
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ماموران وزارت اطلاعات با همکاری ماموران گمرک موفق شدند سی هزار دستگاه کولر گازی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد تومان را کشف و ضبط کنند.

قاسم خورشیدی افزود: این کولر‌ها معادل ۱۶۰ کانتینر بوده که در ۵ انبار در شهر ری و یک انبار در اشتهارد کرج کشف و ضبط شده اند و طی این عملیات سه متهم اصلی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره به اجرای سامانه جامع امور گمرکی، سامانه جامع نظارت بر حمل و نقل و سامانه جامع انبار‌ها و اتصال آن‌ها به یکدیگر از حدود سه ماه پیش گفت: محموله کشف شده از طریق ردیابی این سامانه‌ها کشف شده است، زیرا متهمان این پرونده قطعات مختلف کولرهای گازی را از گمرکهای مختلف وارد کشور کرده بودند و در این انبار‌ها آن‌ها را به یکدیگر متصل و آماده عرضه به بازار کرده بودند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در واقع متهمان به جای تعرفه ۴۰ درصدی برای ورود قطعات منفصله کولر گازی تن‌ها ۲۰ درصد تعرفه پرداخت کرده بودند.

وی گفت: سامانه با ردیابی این محموله‌ها که مشخص شد همگی آن‌ها در انبارهای شهرری و کرج به یکدیگر متصل شده اند آن‌ها را ردیابی کرد و ماموران توانستند رد قاچاقچیان را با استفاده از این سامانه بزنند.

وی گفت: با اجرای این عملیات همچنان ۸۰ کانتینر دیگر از قطعات منفصله کولر گازی که در حال ورود از گمرک‌های دیگر کشور بود شناسایی و ترخیص آن‌ها لغو شد.

خورشیدی گفت: همچنین ماموران نیروی انتظامی در استان البرز طی روزهای گذشته موفق شدند ۲ هزار و ۳۵۶ دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره، ۵۴۰ هزار نخ سیگار، ۵۸۸ کیلوگرم تنباکوی طعم دار، ۱۳۲۰ عدد انواع مواد محترقه، ۳۵۲ کارتن ظروف آشپزخانه، ۱۸۰ تخته پتو و مقادیر زیادی لباس و پارچه به ارزش یک و نیم میلیارد تومان را کشف و ضبط کنند.

وی گفت: در این عملیات دو متهم اصلی این پرونده دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی