بازدید 3437

درآمد کشورهای اوپک از توافق کاهش تولید نفت

در حالی که توافق کاهش تولید نفت کشورهای تولید کننده در سال گذشته درآمد آنها را افزایش داده است در نشست فردا اشتیاق بیشتری به تمدید توافق دارند.
کد خبر: ۶۹۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 24 May 2017
در حالی که توافق کاهش تولید نفت کشورهای تولید کننده در سال گذشته درآمد آنها را افزایش داده است در نشست فردا اشتیاق بیشتری به تمدید توافق دارند.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، در نگاه نخست به نظر می‌رسد که کاهش تولید اوپک موثر نبوده است و میزان ذخایر جهانی نفت همچنان بالاتر از سطح عادی قرار دارند اما این سیاست، تفاوتی در بازار ایجاد کرده است که واقعا می‌توان روی آن حساب کرد و آن بهبود شرایط خزانه‌های وزارتخانه‌های دارایی کشورها از بغداد گرفته تا کاراکاس است.

سرازیر شدن دلارهای نفتی به حساب تولیدکنندگان نفت نشان می‌دهد که چرا عربستان و روسیه تا حد زیادی همه را برای تمدید کاهش تولید به مدت 9 ما دیگر تا پایان مارس 2018 متقاعد کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی که به کشورهای ثروتمند در زمینه سیاست‌های نفتی مشاوره می‌دهد، اوایل ماه جاری اعلام کرد اوپک «یک انگیزه مالی برای تمدید کاهش تولید دارد.» این نهاد بین‌المللی برآورد کرد که این کارتل نفتی علی‌رغم کاهش تولید خود از 33.3 میلیون بشکه به 31.9 میلیون بشکه‌ در روز، در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 2016 تقریبا روزانه 75 میلیون دلار بیشتر درآمد داشته است. بر اساس اعلام موسسه مشاوراتی آی‌اچ‌اس مارکیت، روسیه، بزرگ‌ترین تولیدکننده غیر اوپکی که در این توافق شرکت کرده نیز درآمد بیشتری کسب کرده است.

درآمد کشورهای اوپک از توافق کاهش تولید نفت

نمودار افزایش درآمد کشورهای عضو اوپک پس از توافق کاهش تولید

اوپک و متحدانش معتقدند که می‌توانند درحالی‌که کمتر تولید نفت دارند، همچنان درآمد بیشتری کسب کنند. حتی کشورهایی که در مورد متوازن‌سازی مجدد بازار با تمدید توافق تردید دارند، با این اقدام مخالف نیستند.  یک نماینده اوپک در این رابطه گفت درحالی‌که وزرای نفت حس می‌کنند که در نبرد برای کاهش ذخایر نفت در جهان شکست‌ خورده‌اند، اما وزاری دارایی خوشحال هستند.

بر اساس آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی، ادامه این کاهش‌ها تا سه ماهه نخست 2018 میزان ذخایر نفت در جهان به متوسط 5 سال گذشته، میزان مورد نظر اوپک  برمی‌گرداند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی